Jag kan alltså inte importera skivor. När jag försöker blir datorn extremt seg och det tar en halvtimme innan det är klart. Låtarna går sen inte att lyssna på. Det står att de är 70h timmar långa (nåt i den stilen) men när man spelar upp dom hoppar den till nästa låt på en gång.
Jag kan spela upp skivor och spela spel och sånt så jag gissar att det är iTunes det är fel på. Jag har testat lite olika format och så men utan resultat.
Jag kan alltså inte importera skivor. När jag försöker blir datorn extremt seg och det tar en halvtimme innan det är klart. Låtarna går sen inte att lyssna på. Det står att de är 70h timmar långa (nåt i den stilen) men när man spelar upp dom hoppar den till nästa låt på en gång.
Jag kan spela upp skivor och spela spel och sånt så jag gissar att det är iTunes det är fel på. Jag har testat lite olika format och så men utan resultat.
Prova att skapa ett nytt användarkonto och göra samma sak när du är inloggad på det. Då kan man i alla fall utesluta att det är något fel med ditt konto.
Nu orkade jag inte läsa själv i diskussionsgruppen där, men prova att släng inställningsfilen för iTunes. Det kan vara något som har blivit korrupt.
Kolla efter com.apple.iTunes.plist i användare/namn/bibliotek/prefences, släng den och starta iTunes och testa igen. Notera att dina inställningar då är återställda till default, så har du gjort inställningar angående import och hur iTunes ska hantera dina musikfiler bör du ändra det innan du gör något annat.
Det kan vara en idé att reparera skivbehörigheter också (i Skivverktyg).
Det är några tips som jag kan komma på i detta nu.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!