• 1
  • 2
2009-08-17, 00:44
Medlem
Ampakins avatar
Jag behöver lite hjälp, velar som faan.

Priset spelar ingen roll då båda kostar ungefär lika mkt totalt.
Jag är jävligt sugen på att köpa en Iphone 3gs men har hört att batteritiden suger ngt fruktansvärt, har htc diamond idag och är jävligt trött på att alltid ha den i laddaren.
Nokian däremot skall enligt tester vara jämnförbart kompetent med skitbra batteritid.

Frågan är, vad gör man egentligen?
Har klämt på Iphonen och den verkar jävligt gedigen med mycket att göra men jag är rädd att jag kommer att bli trött på den när nyhetens behag har lagt sig. Skulle batteritiden dessutom visa sig vara kass undrar jag om jag inte kommer att ångra att jag inte tog en nokia n86.

Ni som har en Iphone, hade ni valt ngt annat nu med facit i hand??
Citera
2009-08-17, 00:53
Medlem
joach1ms avatar
N97 är inget du funderar på?
Citera
2009-08-17, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ampakin
Jag behöver lite hjälp, velar som faan.

Priset spelar ingen roll då båda kostar ungefär lika mkt totalt.
Jag är jävligt sugen på att köpa en Iphone 3gs men har hört att batteritiden suger ngt fruktansvärt, har htc diamond idag och är jävligt trött på att alltid ha den i laddaren.
Nokian däremot skall enligt tester vara jämnförbart kompetent med skitbra batteritid.

Frågan är, vad gör man egentligen?
Har klämt på Iphonen och den verkar jävligt gedigen med mycket att göra men jag är rädd att jag kommer att bli trött på den när nyhetens behag har lagt sig. Skulle batteritiden dessutom visa sig vara kass undrar jag om jag inte kommer att ångra att jag inte tog en nokia n86.

Ni som har en Iphone, hade ni valt ngt annat nu med facit i hand??

Kommer nog inte att ångra mig en sekund. Senaste jag bytte mobil (ett drygt år sedan) valde jag mellan iPhone 3G och ett par andra telefoner. Valet föll helt fel och nu när jag fick min 3G S bannar jag mig själv för att jag inte skaffade en 3G redan då.

Batteritiden är helt klart en poäng. Men lägre upplösning och mindre skärm skulle aldrig kunna uppväga batteritiden i mina ögon iaf. Möjligheterna man får iom. appstore är dessutom priceless, än så länge.
Citera
2009-08-17, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joach1m
N97 är inget du funderar på?

Den är ju bra mycket dyrare än N86, eller hur?
Dessutom bra mycket dyrare än 3G S för de allra flesta
Citera
2009-08-17, 01:04
Medlem
schvamps avatar
jag har en nokia n97 jag skulle aldrig göra ett nerköp och köpa en iphone. fler funktioner. bättre kamera. mer minnes möjligheter osv. nokian klår iphone anyday
Citera
2009-08-17, 01:10
Medlem
SilentVictorys avatar
Det enda som iphone har att luta sig emot gentemot sina konkurrenter är applestore.
Många väljer nog iphone just pga av detta.
Därav så blir iphone en leksak med möjlighet att använda som en telefon.

Är man ute efter fler funktioner så är iphone inte ett gediget val.
Citera
2009-08-17, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det enda som iphone har att luta sig emot gentemot sina konkurrenter är applestore.
Många väljer nog iphone just pga av detta.
Därav så blir iphone en leksak med möjlighet att använda som en telefon.

Är man ute efter fler funktioner så är iphone inte ett gediget val.

Vill du ha en "normal" telefon, med mycket funktioner, samma menyer som vanligt, ful grafik, fyrkantigt, segt ta nokia.

Vill du ha en stilren telefon, fungerar så underbart överallt, inget lagg, snygg grafik, underbara Appstore som definitivt gör så du inte tröttnar ! m.m m.m
ta iPhone.

Jag hade 2Gn när den kom , även då var den goaste som fanns enligt mig.

Och, vadå appstore som gör allt ? långt innan kunde man Jailbreaka och proppa luren med en J*vla massa saker, så nja det håller nog inte med endast AS som fördel

Nokia för gubbe
iPhone för lite mer 2000 tals personer

Trooo mig , iPhone !
Citera
2009-08-17, 01:39
Medlem
Worldwides avatar
Iphone laggar inte? Du måste skoja med mig... min kompis iphone laggar hela tiden med safari, den stoppar jämt, den släpper efter 10-15 sek... ibland stängs program bara av, ni som säger inget lagg, is just dickriding
Citera
2009-08-17, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwide
Iphone laggar inte? Du måste skoja med mig... min kompis iphone laggar hela tiden med safari, den stoppar jämt, den släpper efter 10-15 sek... ibland stängs program bara av, ni som säger inget lagg, is just dickriding

Alla tekniska prylar kan vara måndagsexemplar. Har aldrig sett en iPhone lagga störande mycket, jämfört med andra telefoner alltså. Det enda jag stör mig på är avsaknaden av flash, en kamerablixt och vettig batteritid. Allt annat krossar. En annan "negativ" sak är att multitasking enbart inkluderar iPoden och ett par nedladdningsbara appar, men det känns överflödigt med multitasking när allt är så vansinnigt snabbladdat och allt sparas som det lämnas.
Citera
2009-08-17, 02:02
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MJkingofpop
Vill du ha en "normal" telefon, med mycket funktioner, samma menyer som vanligt, ful grafik, fyrkantigt, segt ta nokia.

Vill du ha en stilren telefon, fungerar så underbart överallt, inget lagg, snygg grafik, underbara Appstore som definitivt gör så du inte tröttnar ! m.m m.m
ta iPhone.

Jag hade 2Gn när den kom , även då var den goaste som fanns enligt mig.

Och, vadå appstore som gör allt ? långt innan kunde man Jailbreaka och proppa luren med en J*vla massa saker, så nja det håller nog inte med endast AS som fördel

Nokia för gubbe
iPhone för lite mer 2000 tals personer

Trooo mig , iPhone !
Exakt till denna punkt jag vill komma.
Iphone är bara en leksak med möjlighet att ringa.

Har man användning av lite mer praktiska program såsom multitasking, filöverföring, exchange, bra kamera osv så är inte iphone något att ens fundera på att införskaffa sig.

Finns folk som har så mycket mer användning av en telefon än bara att spela spel och ringa på.
Citera
2009-08-17, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Exakt till denna punkt jag vill komma.
Iphone är bara en leksak med möjlighet att ringa.

Har man användning av lite mer praktiska program såsom multitasking, filöverföring, exchange, bra kamera osv så är inte iphone något att ens fundera på att införskaffa sig.

Finns folk som har så mycket mer användning av en telefon än bara att spela spel och ringa på.

När började multitasking definieras som ett program om jag får fråga?
Med en iPhone fyller bara multitasking någon funktion ifall du spelar spel, med tanke på snabbheten som jag skrev ovan.

Att arbeta i office-program och dylikt är inte heller några problem tack vare appstore (där man hittar det mesta)

Om man Jailbreakar har man samma möjlighet i iPhone som med de flesta andra telefoner.

Kameran har sina brister ja, men en "bra" mobilkamera i dagsläget kan aldrig klassas som något annat än beige och leksakig, varför lägga ned tid på kameranutvecklingen (och därmed försaka allt annat) överhuvudtaget när man inte kommer lyckas utan att prylen blir äckligt dyr?
Citera
2009-08-17, 02:30
Medlem
schvamps avatar
nokians n97 kamera med rätt inställningar har fullgod kvalite.

http://img22.imageshack.us/i/20090730037.jpg/
tagen med min n97

iphone är en ipod touch med några få mer funktioner. 4000 xtra för att kunna ringa med ipoden? inte värt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in