• 1
  • 2
2010-03-13, 23:43
Medlem
Naikons avatar
Bump!

Ska köpa ny cykel, och tänkte köpa något kraftigt bygellås, samt ett "hjullås(?)". Såg att Protector 500 på Clas Ohlson fått bra omdöme, dock så finns det inte kvar längre i deras butik. Tips på något bra likvärdigt?
Citera
2010-04-03, 22:57
Medlem
Sun Creatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naikon
Bump!

Ska köpa ny cykel, och tänkte köpa något kraftigt bygellås, samt ett "hjullås(?)". Såg att Protector 500 på Clas Ohlson fått bra omdöme, dock så finns det inte kvar längre i deras butik. Tips på något bra likvärdigt?

Har precis köpt ny relativt dyr cykel och oroar mig redan över alla jävlar som inte kan skilja på mitt & ditt.
Har fått för mig att kätting generellt är bättre än bygellås. Går inte att bryta upp med domkraft, utan kräver vinkelslip och då är det även rätt svårt att få den att ligga still - samtidigt dom det rasslar /skramlar rätt friskt.
Funderar på ett sånt här:
http://www.abus.de/us/main.asp?Scree...=4003318286254
Tyvärr inte gratis direkt...
Sen är det ju även rätt surt att släpa runt på ~3 kilo. Varför kan man inte få ha sina prylar i fred?
Citera
2010-04-04, 00:56
Medlem
Naikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Creature
Har precis köpt ny relativt dyr cykel och oroar mig redan över alla jävlar som inte kan skilja på mitt & ditt.
Har fått för mig att kätting generellt är bättre än bygellås. Går inte att bryta upp med domkraft, utan kräver vinkelslip och då är det även rätt svårt att få den att ligga still - samtidigt dom det rasslar /skramlar rätt friskt.
Funderar på ett sånt här:
http://www.abus.de/us/main.asp?Scree...=4003318286254
Tyvärr inte gratis direkt...
Sen är det ju även rätt surt att släpa runt på ~3 kilo. Varför kan man inte få ha sina prylar i fred?

Jag köpte ett godkänt "hjullås" på Clas Ohlsson för 199 kr, samt ett Abus bygellås för 399. 900 spänn för ett lås tycker jag är lite för mycket. Men det beror ju på hur mycket cykeln är värd... Ett tips är att ha två stycken lås på, då det avskräcker tjuvarna en del.
Citera
2010-04-04, 05:44
Medlem
actionbents avatar
Godkännt lås och att cyklen sitter fast så det inte går att bara bära iväg den klara man sig långt på, går det att bära iväg cyklen spelar det ingen roll vad det sitter för lås på den.
Citera
2010-04-04, 07:36
Medlem
morkfromorks avatar
Kolla youtubes videos om tex. abus lås... finns en del intressant där.
Citera
2010-04-04, 09:54
Medlem
Bra och godkända lås finns att köpa hos låssmeder.
Citera
2010-08-13, 18:54
Medlem
tältpinnes avatar
Jag är också i låsköpartagen. Är inte intresserad av bygellås då jag inte vill montera något på cykeln, eller ha en bygel som skallrar runt på styret för den delen. Kätting/vajer kan man rulla runt sadelstolpen i de få fall man behöver låsa racinghojen.

Funkar? http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=145219703
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in