2010-07-25, 09:26
  #613
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbet111
När börjar skolan skicka ut brev till de antagna? Är det kanske efter 2:a antagningen? Känns som att andra skolor redan gjort det.

Jag fick mitt i veckan.
Citera
2010-07-25, 12:06
  #614
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rijot
Första året kommer du antagligen inte behöva en, möjligtvis lite plus/minus om du ska läsa mekanik eller liknande.

Det är väl bäst att inte använda någon miniräknare överhuvudtaget, då dem inte är tillåtna på tentor.
Citera
2010-07-25, 13:00
  #615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebbetheman
Det är väl bäst att inte använda någon miniräknare överhuvudtaget, då dem inte är tillåtna på tentor.
Jo, de är tillåtna på (vissa) tentor. I bland annat statik och partikeldynamik, som läses första året av vissa program, så är det tillåtet. Men då är det som sagt frågan om lite plus/minus så det behövs ingen avancerad räknare till det.
Citera
2010-07-25, 15:02
  #616
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pearly_
Jag fick mitt i veckan.

Har inte fått mitt än, endast fått något mail med schema. Vad stod det i ditt brev?
Citera
2010-07-25, 16:42
  #617
Medlem
feinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbet111
När börjar skolan skicka ut brev till de antagna? Är det kanske efter 2:a antagningen? Känns som att andra skolor redan gjort det.

Juridiska fakulteten kanske bara är lite långsammare med att skicka ut mejl och brev, har heller inte fått något än.
Citera
2010-07-25, 19:56
  #618
Medlem
redbet111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feinstein
Juridiska fakulteten kanske bara är lite långsammare med att skicka ut mejl och brev, har heller inte fått något än.

Det känns "bra" att inte vara ensam. Vi får se om det kommer något nästa vecka!
Citera
2010-07-26, 00:31
  #619
Medlem
Vilken nation ska man välja? Är det att föredra att välja den som ligger närmast sin hemtrakt? Om man kommer från Göteborg så väljer man Göteborgs nation t.ex? Jag skulle vilja gå med i en som har ganska mycket aktiviteter och som även håller lite finare tillställningar och middagar (heter det sittningar förresten?). Finns det någon som ni aktivt avråder ifrån (förutom Smålands, där lär man inte bli långlivad har jag kunnat läsa mig till)?
Citera
2010-07-26, 00:54
  #620
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0lle
Vilken nation ska man välja? Är det att föredra att välja den som ligger närmast sin hemtrakt? Om man kommer från Göteborg så väljer man Göteborgs nation t.ex? Jag skulle vilja gå med i en som har ganska mycket aktiviteter och som även håller lite finare tillställningar och middagar (heter det sittningar förresten?). Finns det någon som ni aktivt avråder ifrån (förutom Smålands, där lär man inte bli långlivad har jag kunnat läsa mig till)?
Det beror helt på vad du är sugen på att göra. Vill du engagera dig spelar nationsvalet roll, annars inte. Mitt tips är att du går runt och hör med de olika nationerna vad de har för aktiviteter, och varför du ska välja just den nationen. Alla nationer arrangerar sittningar (trerätters vid långbord där man oftast sjunger och blir full innan man går ut på efterföljande klubb) och en del har dessutom någon typ av "finare" resturangalternativ. Geografiskt ursprung spelar ingen som helst roll, längre.

Sen tycker jag att du ska ta det du hört om Smålands med en nypa salt. Ja, de är socialister, och ja, de är lite som den där märklige kusinen från landet, men de flesta är riktigt trevliga och klubbarna de arrangerar är många gånger riktigt bra. Det finns värre ställen i stan, helt enkelt.
Citera
2010-07-26, 02:36
  #621
Medlem
redbet111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Det beror helt på vad du är sugen på att göra. Vill du engagera dig spelar nationsvalet roll, annars inte. Mitt tips är att du går runt och hör med de olika nationerna vad de har för aktiviteter, och varför du ska välja just den nationen. Alla nationer arrangerar sittningar (trerätters vid långbord där man oftast sjunger och blir full innan man går ut på efterföljande klubb) och en del har dessutom någon typ av "finare" resturangalternativ. Geografiskt ursprung spelar ingen som helst roll, längre.

Sen tycker jag att du ska ta det du hört om Smålands med en nypa salt. Ja, de är socialister, och ja, de är lite som den där märklige kusinen från landet, men de flesta är riktigt trevliga och klubbarna de arrangerar är många gånger riktigt bra. Det finns värre ställen i stan, helt enkelt.

Vill du berätta vilken nation du ingår i? Och varför isf?
Citera
2010-07-26, 11:15
  #622
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Det beror helt på vad du är sugen på att göra. Vill du engagera dig spelar nationsvalet roll, annars inte. Mitt tips är att du går runt och hör med de olika nationerna vad de har för aktiviteter, och varför du ska välja just den nationen. Alla nationer arrangerar sittningar (trerätters vid långbord där man oftast sjunger och blir full innan man går ut på efterföljande klubb) och en del har dessutom någon typ av "finare" resturangalternativ. Geografiskt ursprung spelar ingen som helst roll, längre.

Det vore roligt att engagera sig, men det beror på om man orkar utöver studierna. Lite svårt att avgöra på förhand om man kommer att orka det eller om man behöver all ledig tid man kan få att vila ut sig på. När måste man vara anmäld till en nation för att inte missa "något roligt" är det samma dag som studiestarten? (för mig den 23:e augusti)
Citera
2010-07-26, 11:39
  #623
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0lle
Det vore roligt att engagera sig, men det beror på om man orkar utöver studierna. Lite svårt att avgöra på förhand om man kommer att orka det eller om man behöver all ledig tid man kan få att vila ut sig på. När måste man vara anmäld till en nation för att inte missa "något roligt" är det samma dag som studiestarten? (för mig den 23:e augusti)
Att jobba på pub eller klubb (eller något annat) en/ett par gång(er) i månaden är faktiskt inte särskilt jobbigt, och det sociala man vinner väger med råge upp de timmarna jobb man lägger ner.

Ett förslag är att skriva in sig så fort som möjligt. Ska du gå ut på nation med dina kursare måste du vara inskriven och det finns de nationer som påbörjar sina novischaktiviteter i början av september, kanske ännu tidigare.
Citera
2010-07-26, 14:40
  #624
Medlem
är nollningen 2 veckor innan uppropet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in