2012-03-08, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
Låter väl rimligt, det börjar ju snart bli dags för ansökning inför HT12.
Där ser man. De betedde sig dock som en grupp högstadiekids som sparkade snö på varandra.

Hursomhelst, jag skulle vilja komma i kontakt med någon som pluggar Läkare sisodär Termin 3 & uppåt som är stationerad i Lund. Pma mig!
Citera
2012-03-10, 21:51
Medlem
EvilGs avatar
Kan man ta sig en holk i Lund utan att behöva oroa sig för mycket, typ pissprov genom skolan o.s.v?
Kan man sitta i sitt egna rum/lägenhet och dra i sig lite grönt/brunt?
Är det lätt att fixa sig lite röka?

Hur pass liberalt är folket ställt i allmäna studentlund?

Citera
2012-03-10, 22:31
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Kan man ta sig en holk i Lund utan att behöva oroa sig för mycket, typ pissprov genom skolan o.s.v?
Kan man sitta i sitt egna rum/lägenhet och dra i sig lite grönt/brunt?
Är det lätt att fixa sig lite röka?

Hur pass liberalt är folket ställt i allmäna studentlund?

Alla i Lund lyssnar på the velvet underground, bär t-shirts med "bevare Christinia" eller "Mind if I smoke a doobie" tryckt på samt ägnar sig åt peace love and understanding. Ärligt talat, ingen bryr sig om utifall du röker weed. Vissa människor är anti andra är mer liberala. Det är kanske inte något du behöver inleda en konversation med att berätta om innan du känner folk men generellt är folk i Lund som i resten av landet.

Varför skulle någon i Lund bry sig om vad du gör inne på ditt eget rum?
Citera
2012-03-11, 00:08
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Varför skulle någon i Lund bry sig om vad du gör inne på ditt eget rum?
AFB kanske bryr sig om det luktar brass i korridoren.
Citera
2012-03-11, 00:15
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauroSpocko

Det är i och för sig en ganska valid point men jag tvivlar överlag på att någon skulle bry sig om man bara använder vanligt jävla folkvett när man röker, förslagsvis kan man röka ut genom fönstret. Den här idén folk har om att Lund skulle vara mer eller mindre narkotikaliberalt är rätt mycket bullshit, jag har många vänner som inte tvekar att röka en fet när tillfället bjuds och jag har många som hade lackat ur. Generellt sätt kan jag dock tänka mig att vissa program (konstvetenskap hade ju enligt lundagård flest andel brukare per "capita") är mer liberala än andra.
Citera
2012-03-14, 19:44
Medlem
Sockerpajens avatar
Har en fråga, är det svårt att få jobb på nationerna? Är det bara att gå fram när man skriver in sig och säga att man är intresserad av att engagera sig i föreningen? Är inte ute efter pengarna eller "statusen" (om det nu överhuvudtaget finns någon status i det), utan vill mest ha bra upplevelser, träffa nytt folk och ha kul.
Citera
2012-03-14, 20:13
Medlem
Skampis avatar
Citat:

De bryr sig mycket mindre än vad man tror. Har vänner som runt 2009 försökte anmäla folk i sin korridor till AFB, för att de 1. bodde fler än en pers i ett rum 2. rökte tydligen enorma mängder brass som stank i hela huset... AFB gjorde inget alls.

Överlag är folk rätt liberala i Lund, och nyfikna på såna grejer (uppväxta i uptight rikemansfamilje m.m.)..
Citera
2012-03-14, 20:14
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpajen
Har en fråga, är det svårt att få jobb på nationerna? Är det bara att gå fram när man skriver in sig och säga att man är intresserad av att engagera sig i föreningen? Är inte ute efter pengarna eller "statusen" (om det nu överhuvudtaget finns någon status i det), utan vill mest ha bra upplevelser, träffa nytt folk och ha kul.

Borde inte vara alltför svårt. Ta reda på vilka som är förmän på nationen du vill vara med och be om att få jobba så snart som möjligt, de uppskattar hjälp att städa toan vid 2:30 det lovar jag!
Citera
2012-03-14, 20:32
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Det är svårt att inte få jobb på nationerna, är min erfarenhet. Folk var på mig från alla håll och kanter och skulle värva mig när jag var ny på min nation.

Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
De bryr sig mycket mindre än vad man tror. Har vänner som runt 2009 försökte anmäla folk i sin korridor till AFB, för att de 1. bodde fler än en pers i ett rum 2. rökte tydligen enorma mängder brass som stank i hela huset... AFB gjorde inget alls.

Överlag är folk rätt liberala i Lund, och nyfikna på såna grejer (uppväxta i uptight rikemansfamilje m.m.)..
Skönt att höra! Då blir det att puffa loss då
Citera
2012-03-14, 20:33
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Skönt att höra! Då blir det att puffa loss då

Jadå det borde vara lugnt. Och hänger man ut lite från fönstret så märker de andra inte alltför mycket. Stinker ändå i alla korridorer av kinesisk "mat"....
Citera
2012-03-14, 21:49
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Inte svårt alls. Den enda nationen som jag tror har ett överskott av jobbare/funktionärer är Malmös. Alla andra behöver alltid ny arbetskraft.

Helt rätt inställning, för övrigt. Att engagera sig kan vara lite slitigt, men det ger en jävla massa socialt.
Citera
2012-03-15, 12:06
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Alla nationer har otrolig ruljans på folk, du får jobba vart du vill med vad du vill. Förutom Malmö och GBG, där är det lite mer osäkert:

- Deras klubbar är populära och således vill många jobba här

- Nationerna har lyckats skapa ett rykte om sig att vara lite "finare" vilket gör att många söker jobb här och således har förmännen här lite att välja mellan - ditt utseende och "approach" avgör om du är värdig eller inte. Töntigt, ja, men så är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in