2011-07-16, 14:31
Medlem
Jag var inte särskilt aktiv under nollningen, gick på kanske 3-4 aktiviteter och jag har fått fler nya vänner än vad jag hade förväntat mig, så nollningen är faktiskt inte lika viktigt som jag trodde den skulle vara. Visst man får ju mer kontakt med andra under nollningen men jag är sådan som har vänner men de är inga jag skickar julkort till.
Citera
2011-07-16, 15:43
Medlem
Kaffeskums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwi22
Jag vill också diskutera politik över en öl! Försök inte utan mig

Kaffeskum: Jag hade (med en novischperiod som nolla och en som fadder) som nolla nu inte avsatt mer än 1000 kr veckan, detta för en nollningsperiod a 3 veckor (som jag räknar på). Det täckte typ allt, nästan allt käk också.
Låter väldigt lite, började läsa på LiTH förra hösten och de första veckorna kostade rätt många tusen. Men jag antar att det är vad man gör det till.

Citat:
Ursprungligen postat av Denethor
Jag vill då kontra med att säga, räkna med minst 500 per vecka enbart för diverse aktiviteter.
Räkna med att köpa massa småsaker hela tiden som kostar.
Ha en budget satt på 6000 kr för första månaden, den är dyrare än många tror.

Sedan kan jag säga: Ta med dig lite utklädnadskläder, ta med dig kostym och kavaj samt några slipsar och finskor. Ta också med dig runt 500 kr i kontanter första dagen på skolan (väldigt viktigt).
För mer info, pm.
Detta låter som en mer rimlig kalkyl, tom något i överkant av vad jag hade tänkt mig.
Läser du själv utbildningen? Tycker mig minnas att jag sett dig i den stora Indek.-tråden.

Jag får även ta och passa på att tacka för tipsen och packlistan. Hade inte en tanke på utklädningsgrejer!
Behöver man införskaffa någon form utav "högtidsklädsel"?

Detta kanske jag egentligen borde ta i den stora tråden om studentboende i Lund, men jag måste fråga. Var vill man bo? Jag är självfallet medveten om bostadssituationen i Lund, men det kan vara bra att ha lite riktlinjer.
Citera
2011-07-16, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffeskum
Detta kanske jag egentligen borde ta i den stora tråden om studentboende i Lund, men jag måste fråga. Var vill man bo? Jag är självfallet medveten om bostadssituationen i Lund, men det kan vara bra att ha lite riktlinjer.
Vad du än gör, tro inte på ryktet att Parentesen är vilda västern.
Citera
2011-07-16, 16:50
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffeskum
Behöver man införskaffa någon form utav "högtidsklädsel"?
Högtidsklädsel används bara på bal. De flesta går inte på bal under sin första termin i Lund.

Citat:
Se den tråden för svar.
Citera
2011-07-18, 02:08
Medlem
Vart kan man se när det är upprop?

Ska läsa jurist om det är någon som har koll... Tack!
Citera
2011-07-18, 02:32
Medlem
Till ni som börjar i Lund - Vilken nation och varför?

Som topic låter. Vilken nation och varför?
Citera
2011-07-18, 02:40
Medlem
gavlips avatar
Beror på vad du är för en typ. Lunds eller Wärmlands är ett säkert val.

Är du vänsterterrorist/vegan ska du hålla dig till Smålands.

Ser du dig som en brat/stekare så är nog Malmö eller Göteborg ett lämpligt val.
Citera
2011-07-18, 02:57
Medlem
Jag kommer ifrån Stockholm så det sistnämda skulle väl beskriva mig bäst även fast det inte är överdrivet. Nu är det så att jag fick ett sådant pissigt kö datum (22 någonting) så bostad inom AFB är ju bara att skita i så att bo på en nation blir väl ett annat alternativ då. Någon som har någon information om bostadssitiuationen som råder på nation och vad som krävs av en. Är för tillfället 18 år så det kanske inte är lockande för de som har hand om det att ha in en sådan yngling, men däremot är jag framåt och festande samt dylikt är något som tillhör vardagen. Det bästa vore väl att ringa till dem och höra lite snabbt sedan skicka ett brev om det är intressant eller vad tycker ni?

Skriver på mobilen så reservation för stavfel samt osammanhängade meningar.
Tack
Citera
2011-07-18, 10:35
Medlem
slipZens avatar
Smålands, eftersom jag är vänsterterrorist/vegan.
Citera
2011-07-18, 10:44
Medlem
Erik123456789s avatar
Ta en neutral nation med mycket bostäder som t.ex Lunds, dom har även lunch varje dag.
Citera
2011-07-18, 10:55
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnama
Vart kan man se när det är upprop?

Ska läsa jurist om det är någon som har koll... Tack!
Informationssökning är en dygd.

https://www.flashback.org/sp31680004
Citera
2011-07-18, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narrowduke
Någon som vet när nolleperidon börjar för ind.ek? Finns det något studenthockeylag, om inte finns det något lag som spelar i div. 2 eller 3 och inte satsar stenhårt utan lirar för skojs skull.

Vet att dem har ett hockeylag där, Lund Giants heter dem och spelar i 3an, tänkte provspela där själv :P. Vart har du lirat innan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in