2009-08-16, 20:34
Medlem
1Privates avatar
Vet redan att det finns en tråd som denna men jag söker snabba svar.

Vissa säger att DHL fraktar även på helg dagarna. Men det är så att
jag har ju ett kolli nummer där jag kan kolla vart paketet befinner sig.

Snubben jag köpte varan av lämnade in det på DHL i torsdags, på fredagen fraktades den, inte så långt. Men Det är söndag idag. och paketet har inte rört sig någonting i 2 dar nu.
Kan någon nu förklara varför en del säger att dom fraktar på helgerna (dygnet runt) när paketet inte rört sig någonting under helgen?

vänligen snabba svar tack

mvh
Senast redigerad av 1Private 2009-08-16 kl. 20:41.
Citera
2009-08-16, 20:36
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Private
Vet redan att det finns en tråd som denna men jag söker snabba svar.

Vissa säger att DHL fraktar även på helg dagarna. Men det är så att
jag har ju ett kolli nummer där jag kan kolla vart paketet befinner sig.

Snubben jag köpte varan av lämnade in det på DHL i torsdags, på fredagen fraktades den, inte så långt. Men Det är söndag idag. och paketet har inte rört sig någonting i 2 dar nu.
Kan någon nu förklara varför en del säger att dom fraktar på helgerna (dygnet runt) när paketet inte rört sig någonting under helgen?

vänligen snabba svar tack

mvh

Beror på vad du betalar för!

Har du betalt för vanlig frakt så rör det nog på sig under natten!
Citera
2009-08-16, 20:38
Medlem
1Privates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Beror på vad du betalar för!

Har du betalt för vanlig frakt så rör det nog på sig under natten!

Vadå, jag har ju självklart betalat frakten. "vanlig frakt" ?
Citera
2009-08-16, 20:43
Medlem
slprojects avatar
Har du beställt expressfrakt så fraktas det även under helgen annars är det samma som hos alla andra. DHL som kör vanliga frakten är ju fd. ASG, och dom är ju inte alltid så snabba.
Citera
2009-08-16, 20:46
Medlem
1Privates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slproject
Har du beställt expressfrakt så fraktas det även under helgen annars är det samma som hos alla andra. DHL som kör vanliga frakten är ju fd. ASG, och dom är ju inte alltid så snabba.

Jo det är Express, (DHL ServicePoint Privatperson)

Nu fattar jag ingenting
Citera
2009-08-16, 20:51
Medlem
Citat:
Vadå, jag har ju självklart betalat frakten. "vanlig frakt" ?

Not_me menar nog att "vanlig" frakt är den billigaste, som man kan anta används i de flesta fallen. Vidare finns det ju fler alternativ, som i stort sett är att desto mer du betalar desto snabbare sker leveransen.

Vid dessa dyrare leveranssätt så fraktar DHL nog paketen på helgerna också men om du har tagit billigast möjliga så får du vänta tills nästkommande vardag då det antagligen inte är så brådskande.
Citera
2009-08-16, 20:57
Medlem
1Privates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rSon
Not_me menar nog att "vanlig" frakt är den billigaste, som man kan anta används i de flesta fallen. Vidare finns det ju fler alternativ, som i stort sett är att desto mer du betalar desto snabbare sker leveransen.

Vid dessa dyrare leveranssätt så fraktar DHL nog paketen på helgerna också men om du har tagit billigast möjliga så får du vänta tills nästkommande vardag då det antagligen inte är så brådskande.

ok, Han vägde och mätte varan och det fick bli 140 kr i frakt. Men jag tror det inte fanns några alternativ om snabbare transport där. rätta mig om jag har fel.
Citera
2009-08-16, 21:00
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rSon

Exakt så menade jag! Trodde det skulle framgå!

Citat:
ok, Han vägde och mätte varan och det fick bli 140 kr i frakt. Men jag tror det inte fanns några alternativ om snabbare transport där. rätta mig om jag har fel.

Nja, det fanns kanske inte expressalternativ till eller från det ställe du skickade till/från.
Citera
2009-08-16, 21:05
Medlem
Varför inte bara gå till källan och titta efter?

http://www.servicepoint.se/Skickapak...2/Default.aspx

Citat:
Hur lång tid tar det för ett paket att komma fram?
Svar:

Försändelsen når normalt mottagarens DHL SERVICE POINT nästa vardag efter godsets inlämnande (beroende på tidpunkt för inlämnandet). Vissa orter kan dröja ytterligare en eller två vardagar beroende på var godset skickas från samt var mottagarens SERVICE POINT ligger.

Således ingen helgleverans. Lämnar man en torsdag så kan det uppenbarligen bli leverans måndag eller tisdag beroende på var man skickar från/till.
Citera
2009-08-16, 21:21
Medlem
1Privates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebaot
Varför inte bara gå till källan och titta efter?

http://www.servicepoint.se/Skickapak...2/Default.aspx

Således ingen helgleverans. Lämnar man en torsdag så kan det uppenbarligen bli leverans måndag eller tisdag beroende på var man skickar från/till.

Norrköping - Öland. Får hoppas det är här imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in