Citat:
Ursprungligen postat av Autophagia
Tror jag inte med tanke på hur en del människor ser på djur.
Vissa personer är ju helt övertygade om att djur helt saknar känslor. Djur är levande mat som man kan behandla hur man vill... etc etc.
Tror du verkligen det? Visst, många har den synen du beskriver, men från att tycka så till att utföra såna här handlingar tror inte jag många klarar. Dessutom är ju risken för upptäckt relativt stor och längden på denna tråd är ju ett bevis på att djurplågeri inte uppskattas i samhället.