2009-08-25, 11:18
  #2125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autophagia
Tror jag inte med tanke på hur en del människor ser på djur.
Vissa personer är ju helt övertygade om att djur helt saknar känslor. Djur är levande mat som man kan behandla hur man vill... etc etc.

Tror du verkligen det? Visst, många har den synen du beskriver, men från att tycka så till att utföra såna här handlingar tror inte jag många klarar. Dessutom är ju risken för upptäckt relativt stor och längden på denna tråd är ju ett bevis på att djurplågeri inte uppskattas i samhället.
Citera
2009-08-25, 11:25
  #2126
Medlem
Autophagias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettreett
Tror du verkligen det? Visst, många har den synen du beskriver, men från att tycka så till att utföra såna här handlingar tror inte jag många klarar. Dessutom är ju risken för upptäckt relativt stor och längden på denna tråd är ju ett bevis på att djurplågeri inte uppskattas i samhället.

Jag tror att en del personer skulle kunna döda ett djur för att det "är roligt" utan att vara sjuk/störd. Men att gå till ytterligheter som han gjort? Och göra en "hobby" av det? Nej det tror jag inte att man skulle klara/göra utan att på något sätt vara störd. Att "seriemörda" djur verkar psykopatologiskt. (Heter det verkligen så? hehe)
__________________
Senast redigerad av Autophagia 2009-08-25 kl. 11:27.
Citera
2009-08-25, 11:33
  #2127
Bannlyst
Finns det någon mer än jag som tycker joel ser jävligt konstig ut? Inte för att det har med saken att göra..Hans blick hans stora huvud..Nåväl..

Det viktigaste nu är att vi alla håller koll på honom när han släpps ut. Vi får helt enkelt inte glömma honom och hans gärningar. Jag anser att han är obotlig och kommer fortsätta när han släpps ut.

Eftersom Joel är en feg patetisk nolla som plågar katter skulle han inte våga ge sig på personer som kan försvara sig. Joel är en typ som endast ger sig på dom svaga. Nu var det katter, nästa gång är det småbarn och värnlösa kvinnor och gamla pensionärer. Han skulle säkert slå till bakifrån så feg som han är.

Ni skulle hört hans röst. Hans röst är ganska ljus och han låter yngre än vad han är. Citerar honom " Sluuuta ring meej vaaa" Jag har ju iiinte gjort något" Jag har ju en liten kisse hemma som jag älskar" (här brast rösten och han börja nästan lipa)
Citera
2009-08-25, 11:38
  #2128
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Devilseed
Finns det någon mer än jag som tycker joel ser jävligt konstig ut? Inte för att det har med saken att göra..Hans blick hans stora huvud..Nåväl..

Det viktigaste nu är att vi alla håller koll på honom när han släpps ut. Vi får helt enkelt inte glömma honom och hans gärningar. Jag anser att han är obotlig och kommer fortsätta när han släpps ut.

Eftersom Joel är en feg patetisk nolla som plågar katter skulle han inte våga ge sig på personer som kan försvara sig. Joel är en typ som endast ger sig på dom svaga. Nu var det katter, nästa gång är det småbarn och värnlösa kvinnor och gamla pensionärer. Han skulle säkert slå till bakifrån så feg som han är.

Ni skulle hört hans röst. Hans röst är ganska ljus och han låter yngre än vad han är. Citerar honom " Sluuuta ring meej vaaa" Jag har ju iiinte gjort något" Jag har ju en liten kisse hemma som jag älskar" (här brast rösten och han börja nästan lipa)

Du skulle spelat in skiten
Jag håller även om det är OT, med om hans huvud har en konstig form om det nu inte är frisyren som spökar, framför allt denna bild:

http://i29.tinypic.com/eurgh0.jpg högt hårfäste..
__________________
Senast redigerad av SteveUrkel 2009-08-25 kl. 11:42.
Citera
2009-08-25, 11:46
  #2129
Medlem
Brynja76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveUrkel
Du skulle spelat in skiten
Jag håller även om det är OT, med om hans huvud har en konstig form om det nu inte är frisyren som spökar, framför allt denna bild:

http://i29.tinypic.com/eurgh0.jpg högt hårfäste..

Hans huvud såg ju inte så konstigt ut när han va liten.. Kanske en katt som växer där inne under håret? Typ så det blir en sån utbuckt uppe på skallen.. haha..

Eller en elakartad tumör som ännu inte upptäckts och så hittar dom den nu när han blir undersökt.. och den ligger på en nerv som skickar signaler till kroppen att mörda? ehh..
Citera
2009-08-25, 11:48
  #2130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devilseed
Finns det någon mer än jag som tycker joel ser jävligt konstig ut? Inte för att det har med saken att göra..Hans blick hans stora huvud..Nåväl..

Det viktigaste nu är att vi alla håller koll på honom när han släpps ut. Vi får helt enkelt inte glömma honom och hans gärningar. Jag anser att han är obotlig och kommer fortsätta när han släpps ut.

Eftersom Joel är en feg patetisk nolla som plågar katter skulle han inte våga ge sig på personer som kan försvara sig. Joel är en typ som endast ger sig på dom svaga. Nu var det katter, nästa gång är det småbarn och värnlösa kvinnor och gamla pensionärer. Han skulle säkert slå till bakifrån så feg som han är.

Ni skulle hört hans röst. Hans röst är ganska ljus och han låter yngre än vad han är. Citerar honom " Sluuuta ring meej vaaa" Jag har ju iiinte gjort något" Jag har ju en liten kisse hemma som jag älskar" (här brast rösten och han börja nästan lipa)
Jag tycker att han ser konstig ut på vissa bilder och fullt normal ut på andra bilder. Till och med så att han ser ut som att han skulle kunna vara en social person med stor vänkrets.
Citera
2009-08-25, 11:50
  #2131
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SteveUrkel
Du skulle spelat in skiten
Jag håller även om det är OT, med om hans huvud har en konstig form om det nu inte är frisyren som spökar, framför allt denna bild:

http://i29.tinypic.com/eurgh0.jpg högt hårfäste..

Hahaha just det jag menar. Värsta vattenskallen.

Ja hade jag haft möjlighet så hade jag spelat in samtalet. Hans röst avslöjar vilken mes han egentligen är..Dessutom har han plågat små djur vilket bevisar att han är den största loosern just nu.
Citera
2009-08-25, 11:51
  #2132
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brynja76
Hans huvud såg ju inte så konstigt ut när han va liten.. Kanske en katt som växer där inne under håret? Typ så det blir en sån utbuckt uppe på skallen.. haha..

Eller en elakartad tumör som ännu inte upptäckts och så hittar dom den nu när han blir undersökt.. och den ligger på en nerv som skickar signaler till kroppen att mörda? ehh..


Hahaha de tror jag med
Citera
2009-08-25, 11:53
  #2133
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Jag tycker att han ser konstig ut på vissa bilder och fullt normal ut på andra bilder. Till och med så att han ser ut som att han skulle kunna vara en social person med stor vänkrets.


Njaaa, nä jag tycker han ser "udda" ut på något sätt..Svårt att sätta fingret på det. Om det är hans vattenskalle eller blicken eller annat. Vetifan..
Citera
2009-08-25, 11:54
  #2134
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettreett
Helt klart en intressant och fascinerande tråd med många bra inlägg. Många funderar på om det är en störd/sjuk person eller en uppmärksamhetstörstande "wannabe" som utfört handlingarna. Det har jag också gjort när jag läst de relativt få fakta som finns. En del tyder på att det kan vara effektsökeri som ligger bakom, men tänker man sig in i vad som gjorts, så vete fan.

Tänk dig att ensam gå ut nattetid beväpnad med kniv/sax i avsikt att döda djur. Inte bara en gång utan 20 gånger! Nitton gånger har det varit katter som dödats och en gång en hund. Hunden hade fått svansen och öronen avskurna och åtminstone några av katterna verkar ha massakrerats ordentligt.

Nog måste man ha en störning/sjukdom för att fixa nåt sånt?

Jag tror han är båda två samtidigt. Dessutom är han mentalt sett en liten pojke som mår dåligt och ropar på hjälp samtidigt. En människa kan inte reduceras ner till en kvalitet.
Citera
2009-08-25, 12:03
  #2135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devilseed
Njaaa, nä jag tycker han ser "udda" ut på något sätt..Svårt att sätta fingret på det. Om det är hans vattenskalle eller blicken eller annat. Vetifan..
Här tycker jag att han ser relativt normal ut: http://img193.imageshack.us/img193/9848/picphpgmv.jpg
Här ser han normal ut, förutom han stora huvud då (och om man bortser från hans idoler i bakgrunden): http://img6.imageshack.us/img6/7067/n657976897756266242.jpg
Och här tycker jag att han ser fullt normal ut. Till och med som att han är lycklig över att fira studenten med en massa vänner (även om vi vet att det kanske inte riktigt stämmer med den uppfattningen man har fått): http://img195.imageshack.us/img195/991/kattmordaren.jpg
Citera
2009-08-25, 12:18
  #2136
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Här tycker jag att han ser relativt normal ut: http://img193.imageshack.us/img193/9848/picphpgmv.jpg
Här ser han normal ut, förutom han stora huvud då (och om man bortser från hans idoler i bakgrunden): http://img6.imageshack.us/img6/7067/n657976897756266242.jpg
Och här tycker jag att han ser fullt normal ut. Till och med som att han är lycklig över att fira studenten med en massa vänner (även om vi vet att det kanske inte riktigt stämmer med den uppfattningen man har fått): http://img195.imageshack.us/img195/991/kattmordaren.jpg

Hmmm..Ögonen sitter långt inne i skallen och ser kyliga och känslokalla ut. Hans huvud är för stort på alla bilder. Nej jag tycker fotfarande han ser lite udda ut faktiskt.

Hur som helst, det är inte hans yttre som är väsentligt här egentligen. Men något fel är det med hans yttre. Som sagt jag kan inte direkt sätta fingret på det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in