2009-08-17, 09:41
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exabyte
Obehaglig kille. Hur gjordes kopplingen mellan hans olika konton? Samma användarnamn/mail?

Kopplingen gjordes först via hans FB-konto och hans YouTube-konto.

Sedan hittades det fler kopplingar efter det.
Citera
2009-08-17, 09:42
Bannlyst
Citat:
Obehaglig kille. Hur gjordes kopplingen mellan hans olika konton? Samma användarnamn/mail?

japp, användarnamn
Citera
2009-08-17, 09:43
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chablis
Så man kan nog påstå att misstankarna snarare stärktes av hans lögner.

Plus att han inte håller sig till samma lögn. På internet säger han att han var trasig och ville ha uppmärksamhet, till tidningarna säger han att han "inte minns" och att det var "nåt skämt".
Citera
2009-08-17, 09:44
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Kopplingen gjordes först via hans FB-konto och hans YouTube-konto.

Sedan hittades det fler kopplingar efter det.

Så han avslöjade sig själv genom att öppet länka runt till sina andra användare på olika communities med andra ord?
Citera
2009-08-17, 09:47
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Så han avslöjade sig själv genom att öppet länka runt till sina andra användare på olika communities med andra ord?

Nja, jag har för mig att han hade postat länkar till filmer här på YouTube som senare visade sig tillhöra hans eget YouTube-konto.
Var själv inte så insatt i trådarna vid den tidpunkten då kopplingen gjordes - jag började intressera mig för vad som skrevs efter det.
Men sedan från YouTube-kontot så hittade folk andra konton - bland annat hans IMDb-konto, Facebook-konto, och det där kontot på sadist-forumet.
Senast redigerad av [Strange Days] 2009-08-17 kl. 09:49.
Citera
2009-08-17, 09:49
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Nja, jag har för mig att han hade postat länkar till filmer här på YouTube som senare visade sig tillhöra hans eget YouTube-konto.
Var själv inte så insatt i trådarna vid den tidpunkten då kopplingen gjordes - jag började intressera mig för vad som skrevs efter det.

Okej. Har han börjat radera sina användare? I så fall finns ju möjligheten för att han har mer att dölja.
Citera
2009-08-17, 09:50
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Okej. Har han börjat radera sina användare? I så fall finns ju möjligheten för att han har mer att dölja.

Facebook-kontot och YouTube-kontot är raderat - åtminstone efter vad man har kunnat utläsa från de tidigare trådarna.
Raderingen av kontona skedde under lördagen och söndagen, men innan det att han gjorde uttalandet i den nu raderade tråden.
Citera
2009-08-17, 09:52
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Facebook-kontot och YouTube-kontot är raderat - åtminstone efter vad man har kunnat utläsa från de tidigare trådarna.

Det låter ju onekligen misstänksamt att han gör det om han inte har något att dölja. Det ska bli intressant att följa utvecklingen av det här.

Edit: Tack för all info!
Citera
2009-08-17, 09:53
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Det låter ju onekligen misstänksamt att han gör det om han inte har något att dölja. Det ska bli intressant att följa utvecklingen av det här.

Det jag är allra mest intresserad av är vad som kommer att skrivas i pressen under de närmaste dagarna.
Jag har väldigt svårt att tro att polisen har hunnit med att göra en grundlig utredning av de tips de har fått in under helgen.
Citera
2009-08-17, 09:56
Medlem
epost72s avatar
Det faktum att den eventuellt misstänktes tankar och funderingar publicerats på flera ställen kan snarare tala till den eventuellt misstänktes fördel än som något slags "bevis" på att den eventuellt misstänkte de facto utfört handlingarna. Alla hämndaktioner som planeras i trådarna visar att det finns ganska mycket sjuka människor på dessa siter, man ser det man vill se och handlar utifrån det.

Rättsväsendet måste ha sin gilla gång, när ett domslut blir offentliggjort (och om den utpekade står som GM) så handlar det inte om falsk ryktesspridning längre, jag tvivlar på att den utpekade kommer att stå som GM i ett kommande domslut. Kanske mest beroende på dessa civilspanartrådar som figurerat på FB.

De "bevis" som sägs finnas i form av inlägg på siter, går att återskapa om behov finnes, även om de raderats.
Citera
2009-08-17, 09:57
Medlem
relativs avatar
En av djurägarna som någon här talat med. Det måste ju bara vara så att hennes katt blivit mördad som någon slags hämnd.

Psykologiprofessorn som uttalat sig i GT säger bl a:
- Breven tar det till en helt ny nivå. Det handlar om tortyr av djuret, men även en sekundär tortyr av ägaren, säger han.
- Enligt gärningsman-naprofilen finns mannen i Lerum och han har sannolikt gjort research på djuren.
Enligt Martin Grann kan det handla om en hämnd mot djurens ägare, för någon faktisk eller inbillad oförrätt.

En viss person på FB har skrivit om att hämnas på alla slynor som svikit honom. Vad är en bättre hämnd än det här? Undrar om djurägaren avvisat honom? Det kan ju givetvis vara en inbillad oförrätt också.
Citera
2009-08-17, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
En av djurägarna som någon här talat med. Det måste ju bara vara så att hennes katt blivit mördad som någon slags hämnd.

Psykologiprofessorn som uttalat sig i GT säger bl a:
- Breven tar det till en helt ny nivå. Det handlar om tortyr av djuret, men även en sekundär tortyr av ägaren, säger han.
- Enligt gärningsman-naprofilen finns mannen i Lerum och han har sannolikt gjort research på djuren.
Enligt Martin Grann kan det handla om en hämnd mot djurens ägare, för någon faktisk eller inbillad oförrätt.

En viss person på FB har skrivit om att hämnas på alla slynor som svikit honom. Vad är en bättre hämnd än det här? Undrar om djurägaren avvisat honom? Det kan ju givetvis vara en inbillad oförrätt också.

Menar du 20-åringen? Vart skrev han det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in