2011-03-02, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
Hur fungerar det då? Sa enbart vad jag fått höra, tvivlar på att mor stött på massmördare på stan men definitivt ett flertal psykfall.
Tvivlar på att kattslaktaren ens kommer behöva sitta ett halvår.
jag tror han suttit längre än så redan.
Citera
2011-03-02, 17:59
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
jag tror han suttit längre än så redan.
Srsly?
då har mitt hopp för denna nation stigit igen
Citera
2011-03-02, 18:16
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
Hur fungerar det då? Sa enbart vad jag fått höra, tvivlar på att mor stött på massmördare på stan men definitivt ett flertal psykfall.
Tvivlar på att kattslaktaren ens kommer behöva sitta ett halvår.
Ställ det i relation till vad han hade fått för straffpåföljd om han hade bedömts frisk:
Citat:
Ursprungligen postat av 16 kap. 13 § Brottsbalk (1962:700)
Om någon uppsåtligen eller av grov oaktsamhet, genom misshandel, överansträngning eller vanvård eller på annat sätt, otillbörligen utsätter djur för lidande, dömes för djurplågeri till böter eller fängelse i högst två år. Lag (1972:629).
Maxstraffet ska vi inte ens fundera över i hans fall. Troligtvis hade det t.o.m. kunnat sluta med böter med tanke på hans ålder. Är han utsläppt nu är det säkert fråga om försöksutskrivning och han är då på intet vis "fri" som om han skulle ha muckat från kåken. Sammantaget kan man nog säga att han alltså har fått en betydligt strängare påföljd tidsmässigt än om han hade avtjänat ett fängelsestraff.
Citera
2011-03-02, 18:23
Medlem
Är det någon mer som kan komma med info eller bekräfta/dementera det rykte som nu tydligen tycks florera i JA´s hemkommun?
Citera
2011-03-02, 19:06
Medlem
SpaceCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Är det någon mer som kan komma med info eller bekräfta/dementera det rykte som nu tydligen tycks florera i JA´s hemkommun?
Äh, det var bara pelle321 som dök upp från ingenstans med ogrundade rykten.

Joel lär sitta där han sitter ganska länge.
Jag är ingen expert vare sig inom psykiatri eller rätts-dito, men efter att ha följt händelserna med start i Joels skriverier här och fram till upplösningen, dvs gripandet, så skulle det inte förvåna mig om han tillhör den lilla skara som blir kvar inom inrättningarnas väggar livet ut.
Vilket iofs också är en slags tragedi...
Citera
2011-03-03, 21:10
Medlem
Fick höra idag att han är ute. En av dem som fått sitt djur dödat av honom fick reda på det för ett tag sedan. Våldtäkten vet jag dock inget om. Har suttit och letat i Lerums tidnings arkiv efter någon våldtäkt som kanske skulle passa in men ej hittat något. Det behöver ju inte skett i Lerum iofs.
Citera
2011-03-04, 00:36
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxi
Fick höra idag att han är ute. En av dem som fått sitt djur dödat av honom fick reda på det för ett tag sedan. Våldtäkten vet jag dock inget om. Har suttit och letat i Lerums tidnings arkiv efter någon våldtäkt som kanske skulle passa in men ej hittat något. Det behöver ju inte skett i Lerum iofs.

Tror väl knappast han vågar återvända till Lerum? Det tror jag inte någon runt honom skulle rekomendera heller...Hela den här historien har ju fått stora konsekvenser för hans familj. Men om han är ute så är det troligen på försök. Minsta felsteg och han är inne igen, ännu längre sannolikt. Om han har begått våldtäkt så kan man ju inte säga att han förvaltade "förtroendet" staten gett honom särskilt väl.

Sen kan man ju undra varför dom inte kan se till så att psykpatienterna upphör vara monster innan dom släpps ut på prov.
Senast redigerad av Steff83 2011-03-04 kl. 00:42.
Citera
2011-03-04, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaxi
Varifrån kom informationen till den personen som du sedan fick höra det av?
Citera
2011-03-06, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holmescock
Lägg ut hans adress så ska jag besöka honom! Jag är ingen skitsnackare och det ska jag bevisa!

Så ut med hans adress!!!!!!
Joel Ander kommer givetvis att ha skyddad adress resten av sitt liv. Med all sannolikhet kommer han att byta namn också.....
Citera
2011-03-06, 17:29
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Ja-a du Holmes, om han nu mot förmodan skulle vara ute så har han säkerligen en skyddad adress, precis som hans familj har. Samt att det inte ens är säkert att han kommer bo med dom när han kommer ut från gökboet.
Släpp din katthämnarkaraktär och gör något vettigt istället

Finns ingen skyddad adress på familjen vad har du fått det ifrån?
Citera
2011-03-12, 11:56
Bannlyst
Ni kan ju ringa hans familj och kolla om fitthoran är utsläppt.

Mammans nummer: Carina Ander: 076-1295643

Pappans nummer: 0302-71202

Dom bor alla i lerum.
Citera
2011-03-12, 12:34
Medlem
Orkanpartys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Finns ingen skyddad adress på familjen vad har du fått det ifrån?
Den finns inte på ratsit iaf men jag har ingen aning om det betyder att den skyddad? Hur ligger det till egentligen, någon som vet?

Verkar rätt osannolikt att han skulle få skyddad adress livet ut, det har ju t ex inte pedofiler mer än tillfälligt så vitt jag vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in