2011-03-02, 09:16
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle321
Konstigt testa igen - http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5662017.ab

Han fantiserade om sexmord ... Han blev ganska snabbt utsläppt från rättpsyk tror inte ens han satt hela straffet . Läkare och Vårdare är så lättlurade , killen har ju lätt för manipulera folk ...

Han dömdes till rättspsykiatrisk vård. Det innebär att det inte är tidspecificerat. Det är heller inget straff. Vilket gör att din mening "tror inte ens att han satt hela straff" är 100% tokigt.
Citera
2011-03-02, 11:00
Medlem
Steff83s avatar
Han fick ju särskild utskrivningsprövning..så det räcker inte med att läkare skulle anse honom "färdigbehandlad"..Det måste dessutom gå igenom domstol för att frigivning skulle komma till stånd..Så nja..Sådant brukar inte gå så fort.
Citera
2011-03-02, 11:50
Bannlyst
Jag skulle inte bli förvånad om han är ute. En mkt störd person, sant, men det är ju inte mord han utfört. Sverige är fantastiskt så han kan vara ute, med skyddad adress osv.
Citera
2011-03-02, 12:27
Bannlyst
med den typen av personlighetsstörning så bör han inte ha obevakade perm isåfall, den här typen av störningar är så djupt rotade - att han en vacker dag låter driften tar över, som tvång, ångestneutraliserande - och är en potentiell lustmördare. Att han sitter på RPK säger en hel del. Hoppas inte dom gör en tabbe med den killen under SUP.
Citera
2011-03-02, 12:27
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Jag skulle inte bli förvånad om han är ute. En mkt störd person, sant, men det är ju inte mord han utfört. Sverige är fantastiskt så han kan vara ute, med skyddad adress osv.

Är det fler som kan bekräfta att han är ute eller har varit?

Varför släpper vi ut sånna här idioter, vi vet ju endå hur det slutar lixom. Nästa gång så kommer han försöka döda någon, steget är inte långt bort iaf.
Citera
2011-03-02, 16:27
Medlem
Sånna här idioter ska sitta inspärrade och ALDRIG komma ut
Citera
2011-03-02, 16:39
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Min mor har jobbat på psyket i ett flertal år och har vid flera tillfällen ute på stan träffat på personer som helgen innan kan ha suttit där för i stort sett vadfan som helst.
Hela vårat system med psykiskt sjuka människor är ett stort jävla skämt.
Man släpper ut dom om och om igen tills dom slutligen dödar en människa sen plockar man in dom i x-antal år.
Citera
2011-03-02, 17:07
Bannlyst
Hallå..
Kattmördar´n här! Vad vill ni? Ska jag lemlästa era katter kanske?

Skämt o sido..
Om Joel är ute redan nu, så är det beklämmande. Jag tycker inte det va speciellt länge sedan som han åkte fast. Men iof så fick han psykvård... Och då är det enbart hans psykiska hälsa avgör när han ska komma ut.
Rätt eller fel? Jag vet inte... Jag tycker kanske att LSPV borde kombineras med ett fängelsestraff när man har blivit "friskförklarad" efter psykvården.
Citera
2011-03-02, 17:17
Bannlyst
våldtog han djur eller människa?
Citera
2011-03-02, 17:40
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
Min mor har jobbat på psyket i ett flertal år och har vid flera tillfällen ute på stan träffat på personer som helgen innan kan ha suttit där för i stort sett vadfan som helst.
Hela vårat system med psykiskt sjuka människor är ett stort jävla skämt.
Man släpper ut dom om och om igen tills dom slutligen dödar en människa sen plockar man in dom i x-antal år.
Tänk vad fel du har.
Citera
2011-03-02, 17:44
Moderator
Hamilkars avatar
Tråden Kattmördaren åkt fast för våldtäkt sammanfogad med huvudtråden.
/Hjälpmod.
Citera
2011-03-02, 17:57
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Tänk vad fel du har.
Hur fungerar det då? Sa enbart vad jag fått höra, tvivlar på att mor stött på massmördare på stan men definitivt ett flertal psykfall.
Tvivlar på att kattslaktaren ens kommer behöva sitta ett halvår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in