2011-08-18, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av systeremma
Han måste väl vara fri sedan länge.
Varför måste han vara det?
Citera
2011-08-18, 18:13
Medlem
NEXUS100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkshadowrunner
så vad händer? är han fri? vad sysslar han med?

Enligt ratsit så är han fortfarande folkbokförd i Lerum.
Dock på hemlig adress, dessa fält är tomma på ratsit.

Vad han gör för något nuförtiden vet jag dock ej.
Citera
2011-08-20, 13:38
Medlem
epost72s avatar
Ratsit Ingen adress.
upplysning Okänd adress.

Jag tror faktiskt att han fortfarande sitter inne.
Dommen på nytt.
Rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.
Senast redigerad av epost72 2011-08-20 kl. 13:45.
Citera
2011-08-20, 14:22
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Dommen på nytt.
Tragisk läsning det där.. Rent mänskligt får man ju hoppas att han kommer
till insikt om det vidriga i sina handlingar, och därmed blir frisk eller normal.
Min magkänsla är att killen har SERIÖSA mentala och andliga problem.
Citera
2011-08-20, 14:32
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Tragisk läsning det där..
Det är ingen trevlig läsning precis.
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Rent mänskligt får man ju hoppas att han kommer
till insikt om det vidriga i sina handlingar, och därmed blir frisk eller normal.
Min magkänsla är att killen har SERIÖSA mentala och andliga problem.
Man får verkligen hoppas det, många har i denna tråd uttalat vad de kommer att hitta på med JA om de träffar på honom, men enligt min mening sänker man sig då till en nivå som är lägre än den som JA befinner sig på.

För all framtid kommer JA vara stämplad som djurplågaren från Lerum, det var nog inte tanken från början. Det var tur att han stoppades i tid, innan han tog steget längre och gav sig på människor.
Citera
2011-08-31, 16:42
Medlem
Rembrandtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Ratsit Ingen adress.
upplysning Okänd adress.

Dommen på nytt.

Klart som fan att han sitter inne. Killen "upptäcktes" här på flashback för ungefär två år sedan. Han kan sitta mycket längre en så.
Citera
2011-08-31, 17:25
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandts
Klart som fan att han sitter inne. Killen "upptäcktes" här på flashback för ungefär två år sedan. Han kan sitta mycket längre en så.
Med tanke på hur psykvården verkar fungera så ser jag det inte som fullkomligt självklart, även om jag innerligt hoppas att han inte släppts ut.
Citera
2011-09-04, 18:36
Medlem
Danieloss avatar
Råkade av en slump hamna på den här tråden och har nu läst merparten av det som skrivits här. Katter är trots deras personlighet och höga intelligens tyvärr något av en slit/släng-vara. Vissa lämnas att dö som sommarkatter, de låses in i små lägenheter och de blir ständigt massakrerade i trafiken. Och ett fåtal har oturen att råka ut för sadister.

Tycker alltid det är klurigt att veta hur man ska ställa sig till grymma, känslokalla psykopater som t ex Breivik och Ander. Å ena sidan avskyr jag "lynchmobbmentalitet". Ett civiliserat samhälle avrättar inte sina medborgare. Vi måste stå över sådana primitiva hämndimpulser för annars är vi inte mycket bättre än förövarna själva. Å andra sidan kan man tänka sig hur föräldrarna till de mördade norska ungdomarna känner sig. Och om jag hade bott i Lerum och råkat gå förbi ån och sett Joel i sadistisk njutning dränka en stackars katt så vet jag inte om jag som stor kattfantast hade kunnat svara för mina handlingar.

Det var dock både upplyftande och fascinerande hur Flashback blev "Efterlyst"-redaktion och faktiskt bidrog till att sätta dit jäveln. Ett imponerande ideellt detektivarbete, och det var ju tur att Joel var korkad nog att lämna ut så mycket spår kring sig själv på nätet. En liten tillfredsställelse att veta hur snaran sakta drogs åt kring Joel och hur han desperat försökte urskulda sig trots graverande inlägg.

Till dig Joel: Visst, man kan vara född med empatistörningar och ha allehanda psykiska problem. Men även personer med Aspbergers som kan ha svårt att sätta sig in i andra varelsers situation och lidande måste ändå (eftersom de ofta har tämligen hög IQ) i alla fall rationellt kunna förstå att de plågar inte bara de arma djuren utan också deras ägare. Joel hade ju uppenbart förmågan att tycka synd om sig själv, så lite empatikoll borde han ju ha. Du kanske kunde prova att sticka dig själv med köksknivar i rygg, mage och ansikte och stoppa ner huvudet i ett fyllt badkar i ett par minuter. Om du skulle uppleva detta som smärtsamt, ångestfyllt och obehagligt är det mycket troligt att även andra människor, ja även katter och hundar upplever det på det viset.
Citera
2011-09-17, 01:36
Medlem
Rembrandtss avatar
Tydligen inte alla som har hört talas om Joel Ander.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13632795.ab
Citera
2011-09-17, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandts
Tydligen inte alla som har hört talas om Joel Ander.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13632795.ab

Vafan har det där med JA att göra, han sitter på rättspsyk.
Citera
2011-09-17, 12:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkaparKnas
Vafan har det där med JA att göra, han sitter på rättspsyk.
I vilken stad sitter JA?
Citera
2011-09-17, 13:37
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
I vilken stad sitter JA?

Sundsvall tydligen.

http://www.rpksundsvall.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera