För information så känner jag ett utav offrena genom en gemensam bekant, därav informationen.
Det var jag som postade original tråden i husdjursforumet, eftersom jag av olika anledningar inte hade tid att läsa den innan den togs bort så vet jag inte vem som outades, MEN!!
Jag har läst det långa inlägget som den "utpekade" gjorde i höstas där det förklaras hur en katt dränks i Säveån. Likheten i det inlägget och brev som han skrivit till sina offer är slående lika. Meningsuppbyggnad, språk osv.
I det brevet som jag läst talar GM klart och tydligt om att det inte är första, inte heller sista gången. Det står att han dränkt en katt i säveån, hoppsan sammanträffande?
För min del är detta ett solklart fall. Hoppas det är det för ordningsmakten också.
Står det i något brev om hur han dränkt en katt i Säveån? Vad säger polisen?
Senast redigerad av Noicer 2009-08-17 kl. 12:37.
Lördag kväll: Ca 22.30 spreds uppgifterna om den misstänktes namn, adress och telefon-nummer. 22.53 skriver den argaste FB-medlemmen hotfullt typ 'Nu loggar jag ut och ska fixa en del grejer'. (Han har antytt att han ska söka upp den misstänkte.)
B (den misstänkte) var inloggad fram till 23.00. Sen försvann han plötsligt. Söndag morgon kom han tillbaka. Utloggad 11.10.
Är borta flera timmar.
Ca 19.15 har vi på FB slutgiltigt konstaterat att B är densamme som har YT-kontot, eftersom folk i verkliga livet har fått se videofilmerna som B har gjort. Och IQ-testresultatet som finns på FB har den misstänkte senare postat på en annan site i sitt eget namn.
Ca 19.30 är B åter inloggad på FB. 19.55 kommer så hans 'Men hallå allihopa-inlägg'.
Där skriver han att han precis har talat om för sin väninna att det inte är han som har mördat hennes katt.
Då frågar man sig varför han väntar nästan ett helt dygn med att tala om detta för oss och för henne.
Och jag ställde den frågan till B igår, men jag fick inget svar.
Agerandet är inte trovärdigt. En oskyldig person skulle ha bedyrat sin oskuld direkt.
Senast redigerad av FritzDaCat 2009-08-17 kl. 13:27.
Står det i något av kattmördarens brev om hur han dränkt en katt i Säveån? Vad säger polisen?
Står inte hur (mer än att den dränktes), men att h*n gjort det står.
Det är alldeles för många tillfälligheter för att det inte skall vara h*n.
1. Bor relativt nära offren/fyndplatserna
2. Det h*n skrivit på nätet.
3. Likheten i språk och i skrift
4. Ljuger uppenbarligen för pressen.
H*n försöker lura alla (Polis, press, FB publiken) och han njuter förmodligen av det också.
Självklart njuter han av det. Han njöt ju när han eldade upp lekplatsen, när polisen kom smälte han in som åskådare och hånade "fascist-poliserna/brandmännen" för sig själv.
Står det i något brev om hur han dränkt en katt i Säveån? Vad säger polisen?
Polisen säger desvärre.
-Tyvärr är det inte högsta prio då vi utreder en cykelstöld med Orange reflexer som fimpades i Mörrumsån.
- Utredningen är av stor prio då det är en Cresent från 1997 som enligt ägaren hade vita reflexer vid själva upphittandet.
- Polisen tar det på största allvar då nu finns misstanke om två brott i själva brottet
Polisen säger sig ha på fötterna för att driva den utredning vidare och vill därför lägga fokus på detta grova brott. Andra brott kommer vid tillfälle utredas men man beräknar att först 2012 kunna starta en utredning angående denna tråds misstänkte
Självklart njuter han av det. Han njöt ju när han eldade upp lekplatsen, när polisen kom smälte han in som åskådare och hånade "fascist-poliserna/brandmännen" för sig själv.