Det värsta med psykopater. Är att de är så svåra att upptäcka. De är experter på att manipulera sina närmaste och upptäcks sällan. De har jobb, utbildning, gifta mm.
Ibland kan de till och med ställa till med något obehagligt och sen dyka upp som offrets "ädle beskyddaren". Men är något helt annat istället. Tänker även på det inträffade i Lerum.
Precis. Vilket INTE stämmer in stämmer in på denna person som helt enkelt framstår som ett stort missfoster.
Det värsta med psykopater. Är att de är så svåra att upptäcka. De är experter på att manipulera sina närmaste och upptäcks sällan. De har jobb, utbildning, gifta mm.
Ibland kan de till och med ställa till med något obehagligt och sen dyka upp som offrets "ädle beskyddaren". Men är något helt annat istället. Tänker även på det inträffade i Lerum.
Din beskrivning över en psykopat stämmer ju knappast överens med den sjuka jävel som skrivit om dödandet av en katt mm här på FB. Jag tror att det är en riktig idiot som skrivit och någon psykopat som dödat.
Din beskrivning över en psykopat stämmer ju knappast överens med den sjuka jävel som skrivit om dödandet av en katt mm här på FB. Jag tror att det är en riktig idiot som skrivit och någon psykopat som dödat.
det är inte min beskrivning det jag mena på var att var att personen kunde vara manipulativ
Jag tror också på slumpen.
En gång, kanske två.
MEN när "slumpen" gång efter gång visar åt samma håll, är det ingen slump.
Sitter man på fb och skriver om hur man skadar och dödar djur flera gånger, och det sedan händer är det ingen slump längre.
Lerum är en liten ort och att halva fb är lerumspsykopater, som leker copycat är inte ens en mickroskopisk slump.
Att skriva att "det går inte att bevisa" samt att man fotograferat sina offer, då är man inte bara dum, man är rent ut sagt korkad.
Fantasier, visst, men hur ofta händer det inte att fantasierna levs ut, när kicken uteblir.
Fan vad mycket jävla käbbel runt ett så litet fjuttigt skitbrott. Om det nu ens kan klassas som "brott", resulterar i ett par dagsböter på sin höjd.
Tack för din ytterst insiktsfulla kommentar.
Jag är övertygad om att många bejublar det - speciellt de djurägare i Lerum som har förlorat sina husdjur.
Och jag tror att du har missuppfattat. En psykopat är svår att upptäcka i det dagliga livet, dvs anhöriga, bekanta och vänner kan vara helt ovetande om vilka spöken som rör sig i huvudet på deras son, pappa eller vän. Anonymt på nätet kan däremot psykopaten vara sig själv helt öppet och dels "prata av sig" ångest men också ge uttryck för sina innersta begär.
Om man tittar på det som den misstänkte har skrivit så är det ofta mycket välformulerat och genomtänkt. "En riktig idiot" handlar det således inte om. En psykopat däremot, vem vet?
Till filmen Dogs being Prepared to Eat in China (film som innehåller tortyr och slakt av hundar) Hans kommentar om filmen:
"What makes me so pissed off is that people seem to react stronger when a fucking animal is hurt than when a human being, a part of our own race, is hurt. FUCKING DOUBBLE MORALITY!!! And by the way, this shit doesn't bother me at all, I love to watch it. It gives me such a great rushhhhh"
Hans dikt:
Den lilla katten lekte på gatan,
Men snart skulle den få se på satan,
För plötsligt kom djävulen själv,
För att dumpa henne i en älv
Djävulen greppade om hennes svans,
Och gick mot älven som en dans,
I det kalla vattnet katten for,
Utan mat och utan skor,
Katten jamade och skrek,
så att hon nästan blev blek
Djävulen katten ner i vattnet trycker,
Så kattens stackars muskler rycker,
Katten luften inte får,
Och lyfts upp ur vattnet utan sår
Katten mitt på torget slängs,
Och djävueln går hem till sängs
Cat the Ripper
Saxat från hans lunar
1. Värsta känslan?
Avund, ångest, panik, nedslagenhet, underlägsenhet m.m
2. Bästa känslan?
Lycka, kontroll, överlägsenhet, framgång, hämnd m.m
3. Din första tanke när du vaknar?
Om jag är ledig: Snark... Om jag inte är ledig: Upp och hoppa! ...om fem minuter...
4. Vilken ringsignal har du på din mobiltelefon?
Jag har ingen mobil. Jag måste vara unik!
5. Har du någonsin varit kär?
Ja, några gånger.
6. Vad har du på väggarna i ditt sovrum?
Lite sketcher och illustrationer som jag har tecknat.
7. Vad har du under sängen?
Lite damm.
8. Ser på?
Allt som är värt att se.
9. Lyssnar på?
Allt möjligt.
10. Skriv nått smart!
Without logic you can't have so much as one single perception. Eller: The greatest battle lies within.
11. Om du fick träffa vem du ville död eller levande, vem?
Ted Bundy och Jeffrey Dahmer, tror jag.
12. Vad stod det i ditt senaste mottagna SMS?
Vet inte.
13. Vad vill du bli när du blir stor?
Svår fråga. Vetenskapsman, psykolog/psykiatriker, regissör.
14. Hur skulle dina vänner beskriva dig?
Intelligent men lite galen. Kanske lite vågad och vulgär.
15. Vilket är ditt lyckligaste ögonblick?
Har inte haft något extremt lyckligt ögonblick än... eller vänta, jo, när jag upplevde eufori när jag överkonsumerade Lepheton.
16. Vad skulle du vilja vara världsmästare i?
Ingen aning.
17. Vilken kroppsdel klarar du dig utan?
Jag antar att alla mina kroppdelar fyller en funktion.
18. Vilken superhjältekraft vill du ha?
Att kunna flyga och ha abnorma fysiska krafter (Får man skriva två?)
19. Vad är du beroende av?
Dator, film, sömntabletter och intellektuell stimulans.
20. Vad skulle du ta med dig till en öde ö?
En båt.
Lite frågor som kan vara bra att besvaras:
1. Har han aspergers?
2. Stämde det att han kallat sig för "Cat the Ripper"?
3. Stämde det att han skrivit långa berättelser om hur han mördar katter?
4. Han bor i samma lilla stad där alla katt-dåden skett?