2009-08-17, 11:23
Medlem
SmokeAndMirrorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveUrkel
tankvärd kommentar på expressen:

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1671988/satte-eld-pa-ponnyn-baby-boo

om psykopater:

Det värsta med psykopater. Är att de är så svåra att upptäcka. De är experter på att manipulera sina närmaste och upptäcks sällan. De har jobb, utbildning, gifta mm.
Ibland kan de till och med ställa till med något obehagligt och sen dyka upp som offrets "ädle beskyddaren". Men är något helt annat istället. Tänker även på det inträffade i Lerum.

Precis. Vilket INTE stämmer in stämmer in på denna person som helt enkelt framstår som ett stort missfoster.
Citera
2009-08-17, 11:27
Medlem
Dunhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveUrkel
tankvärd kommentar på expressen:

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1671988/satte-eld-pa-ponnyn-baby-boo

om psykopater:

Det värsta med psykopater. Är att de är så svåra att upptäcka. De är experter på att manipulera sina närmaste och upptäcks sällan. De har jobb, utbildning, gifta mm.
Ibland kan de till och med ställa till med något obehagligt och sen dyka upp som offrets "ädle beskyddaren". Men är något helt annat istället. Tänker även på det inträffade i Lerum.

Din beskrivning över en psykopat stämmer ju knappast överens med den sjuka jävel som skrivit om dödandet av en katt mm här på FB. Jag tror att det är en riktig idiot som skrivit och någon psykopat som dödat.
Citera
2009-08-17, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dunham
Din beskrivning över en psykopat stämmer ju knappast överens med den sjuka jävel som skrivit om dödandet av en katt mm här på FB. Jag tror att det är en riktig idiot som skrivit och någon psykopat som dödat.

det är inte min beskrivning det jag mena på var att var att personen kunde vara manipulativ
Citera
2009-08-17, 11:47
Medlem
Jag tror också på slumpen.
En gång, kanske två.
MEN när "slumpen" gång efter gång visar åt samma håll, är det ingen slump.
Sitter man på fb och skriver om hur man skadar och dödar djur flera gånger, och det sedan händer är det ingen slump längre.
Lerum är en liten ort och att halva fb är lerumspsykopater, som leker copycat är inte ens en mickroskopisk slump.
Att skriva att "det går inte att bevisa" samt att man fotograferat sina offer, då är man inte bara dum, man är rent ut sagt korkad.

Fantasier, visst, men hur ofta händer det inte att fantasierna levs ut, när kicken uteblir.
Citera
2009-08-17, 11:53
Medlem
Dubbelsylts avatar
Fan vad mycket jävla käbbel runt ett så litet fjuttigt skitbrott. Om det nu ens kan klassas som "brott", resulterar i ett par dagsböter på sin höjd.
Citera
2009-08-17, 11:56
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelsylt
Fan vad mycket jävla käbbel runt ett så litet fjuttigt skitbrott. Om det nu ens kan klassas som "brott", resulterar i ett par dagsböter på sin höjd.

Tack för din ytterst insiktsfulla kommentar.
Jag är övertygad om att många bejublar det - speciellt de djurägare i Lerum som har förlorat sina husdjur.

Citera
2009-08-17, 12:01
Medlem
Plastpåses avatar
Citat:

Tror dock inte att det är själva domen som kommer svida i det här fallet.
Citera
2009-08-17, 12:03
Medlem
Dagsverkets avatar
Citat:

Har du hört talas om MORAL? Jävla stolpskott
Citera
2009-08-17, 12:06
Medlem
Androyds avatar
Citat:
På grund av att lagstiftningen är bristfällig, är det då acceptabelt att tortera och lemlästa oskyldiga djur? Tror inte dom drabbade håller med dig.

Citera
2009-08-17, 12:08
Medlem
iambecomedeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunham
Och jag tror att du har missuppfattat. En psykopat är svår att upptäcka i det dagliga livet, dvs anhöriga, bekanta och vänner kan vara helt ovetande om vilka spöken som rör sig i huvudet på deras son, pappa eller vän. Anonymt på nätet kan däremot psykopaten vara sig själv helt öppet och dels "prata av sig" ångest men också ge uttryck för sina innersta begär.

Om man tittar på det som den misstänkte har skrivit så är det ofta mycket välformulerat och genomtänkt. "En riktig idiot" handlar det således inte om. En psykopat däremot, vem vet?
Citera
2009-08-17, 12:11
Bannlyst
Liten sammanfattning bakom misstänkta gm:

Någon får gärna sammanfatta vad han skrivit på fb

Hans youtubekontos cache:

http://74.125.77.132/search?q=cache:-tJZy_yN0hUJ:www.youtube.com/user/Grulting+grulting&cd=3&hl=sv&ct=clnk&client=safari

Till filmen Dogs being Prepared to Eat in China (film som innehåller tortyr och slakt av hundar) Hans kommentar om filmen:

Hans dikt:

Saxat från hans lunar

Lite frågor som kan vara bra att besvaras:

Citera
2009-08-17, 12:19
Medlem
Imzadis avatar
Måste vara han själv som skrivit om sig på Imdb. En person med en roll brukar inte ha så mycket info om sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in