Gott folk !
Mitt namn är Andrianmihaja och jag kommer från Madagaskar. Jag är författare till denna eminenta tråd och skulle nog, utan att på något vis överdriva, vilja påstå att denna tråd är den i särklass bästa som någonsin producerats på Flashback. Genom alla tider,
durch aller Zeiten. Vi är ju vana vid att
diskutera brott, men i den här tråden har vi faktiskt
löst brott. Vi har assisterat polisen, gjort en insats för samhället och befriat det från ett odjur. Och inte nog med det, genom att få fast J.A. så har vi med säkerhet avvärjt framtida brott mot liv och hälsa som gärningsmannen så ytterligt väl visat sig vara kapabel att planera och genomföra.
Jag säger som Paul Bremer sade när Saddam Hussein gripits i en jordhåla i närheten av Tikrit:
Ladies and gentlemen; we got him !
Och visst har vi fått honom, men det hade inte gått att lösa utan en föredömligt väl genomförd insats från ett flertal skribenter på detta forum. Det är dagar som dessa som vi ska vara glada över skribenter som
kammmma och
rosaeleena. De har, med tanke på den tid och frenesi de tillägnat fallet, sannolikt vare sig utbildning, arbete, familj eller för den delen någon adekvat fritidssysselsättning värd namnet. Men de har en förmåga att luska fram uppgifter, bearbeta dom och lägga ett pussel värdigt vilken duglig kriminalkommissarie som helst. Och utan människor som dessa hade gärningsmannen fortfarande varit på fri fot, inte minst med tanke på polisens begränsade utredningsstöd.
Jag kan ändå inte låta bli att småleende tänka på gärningsmannen. Jag kan bara konstatera att han antingen är dum eller också ville åka fast, ty genom att officiellt erkänna att han stod bakom signaturen "bernardo123" ställde han utom allt rimligt tvivel att han är en fullfjättrad psykopat. Och det är bara de mer korkade av dessa som hamnar bakom galler, de smartare återfinner vi oftast i styrelserummen där deras hänsynslöshet ofta kommer till sin rätt.
Jag vill avslutningsvis tacka de skribenter som, tillsammans med mig, grävde fram sanningen och presenterade den för våra myndigheter. Och jag vill tacka er alla för att vi gemensamt skapat den bästa tråd som någonsin skådats på Flashback. Ni vet vilka ni är. Låt det vara med det. Tack för er insats ! Med denna berömliga gärning har vi sannolikt räddat livet på flickor som i en inte alltför avlägsen framtid annars skulle komma att få dö. Och till
rosaeleena och
kammmma vill jag bara säga:
You rule my world !
Andrianmihaja