2009-08-21, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kammmma
Såja, phew, glömde censurera mitt namn :P Det lilla jag har av Joels vännerlita på fejjan: http://i31.tinypic.com/1z3s7eg.jpg

Jaha, bra, tack! Synd att vi inte har hela!
Citera
2009-08-21, 14:54
Bannlyst
Citat:
Såja, phew, glömde censurera mitt namn :P Det lilla jag har av Joels edit
sånt där borde väl också sparas i facebooks databas än fast kontot är raderat.
Citera
2009-08-21, 14:55
Medlem
HarryBoschs avatar
Någon här som laddat upp månne?
http://www.nyhetsverket.se/readNews.html?id=2532
Citera
2009-08-21, 14:56
Bannlyst
Citat:
Såja, phew, glömde censurera mitt namn :P Det lilla jag har av Joels fejja: http://i25.tinypic.com/25zh0mx.jpg

Oj då, en person på den listan bor i Linköping!

I stadsdelen Ryd desstum, alltså nära Rydskogen där fyra katter nyligen dumpades...

Slump? Tror jag ej!

Jag börjar även bli helt övertygad att Joel kan ligga bakom dubbelmordet i Linköping!
Citera
2009-08-21, 14:57
Medlem
bratten88s avatar
Människor vs Djur Sjuk vs Fullt Frisk

Tänkte bara på en parallell som man kan dra då man läser om att sjuka människor som begår brott knappt får några straff medans den som betecknas som frisk får ett kanske värre helvete än innan han/hon åkte dit.

En kille som jag jobbat med högg ihjäl sin sambo för några år sedan utanför Göteborg. Tilläggas kan att deras lilla barn var hemma vid tillfället. Han var vid tillfället djuuuupt deprimerad och mådde efter vad han sagt och efter rättspsykiaters utlåtanden INTE bra,alltså skulle han få "medicinsk" hjälp. Han hade sökt hjälp för depression men inte fått någon,det finns säkert en rad andra omständigheter som bidragit till denna sjuka handling som bara han vet om,jag försvarar INTE honom för det men i vissa fall kan ju t.om ett skrikande barn utlösa "instabilitet" hos människor.
Åter till ämnet:Idag ca 3 år efter att han dödat sin sambo jobbar han heltid på samma jobb som då,detta var vad han ville då blev det så ://

En kille som dödat över 20 djur (katter,hundar whatever) för nöjes skull så som jag fattat det,en annan sak om det är slaktdjur som man äter,MEN detta vet jag att det råder delade meningar om,det finns ju fanatiker som avskyr detta också,men jag tänker inte disskutera det nu.
Iallafall så har han begått dessa fullkommligt sjuka gärningar och påstår att han inte mår bra.Kommer det då fram att han faktiskt ÄR sjuk så blir det samma visa där,medicinsk hjälp,sedan ut igen. Klart som fan att man säger att man inte mår bra,annars blir ju straffen mkt hårdare,i detta lilla landet Sverige som jag anser daltar FÖR MKT med våldsbrottslingar och människor som begår sjuka brott. Går jag in i en affär och stoppar 1 l mjölk innanför jackan och åker dit så kan man ge sig fan på att man får fängelse för det,kanske inte riktigt men ni fattar vart jag vill komma.

Det ÄR för lätt att komma undan med lindriga straff idag,det räcker att säga att "Jag är sjuk" så klarar man sig t.om om man dödat någon som faktiskt är något av det värsta man kan göra som brott.

MEN det är och kommer alltid att vara omständigheterna som avgör vilket straff en människa skall få,regeringen kanske borde se om sina lagar en smula.....

Detta var bara en tanke som retar mig!!!!!!!!
Citera
2009-08-21, 14:57
Medlem
Andrianmihajas avatar
Gott folk !

Mitt namn är Andrianmihaja och jag kommer från Madagaskar. Jag är författare till denna eminenta tråd och skulle nog, utan att på något vis överdriva, vilja påstå att denna tråd är den i särklass bästa som någonsin producerats på Flashback. Genom alla tider, durch aller Zeiten. Vi är ju vana vid att diskutera brott, men i den här tråden har vi faktiskt löst brott. Vi har assisterat polisen, gjort en insats för samhället och befriat det från ett odjur. Och inte nog med det, genom att få fast J.A. så har vi med säkerhet avvärjt framtida brott mot liv och hälsa som gärningsmannen så ytterligt väl visat sig vara kapabel att planera och genomföra.

Jag säger som Paul Bremer sade när Saddam Hussein gripits i en jordhåla i närheten av Tikrit: Ladies and gentlemen; we got him !

Och visst har vi fått honom, men det hade inte gått att lösa utan en föredömligt väl genomförd insats från ett flertal skribenter på detta forum. Det är dagar som dessa som vi ska vara glada över skribenter som kammmma och rosaeleena. De har, med tanke på den tid och frenesi de tillägnat fallet, sannolikt vare sig utbildning, arbete, familj eller för den delen någon adekvat fritidssysselsättning värd namnet. Men de har en förmåga att luska fram uppgifter, bearbeta dom och lägga ett pussel värdigt vilken duglig kriminalkommissarie som helst. Och utan människor som dessa hade gärningsmannen fortfarande varit på fri fot, inte minst med tanke på polisens begränsade utredningsstöd.

Jag kan ändå inte låta bli att småleende tänka på gärningsmannen. Jag kan bara konstatera att han antingen är dum eller också ville åka fast, ty genom att officiellt erkänna att han stod bakom signaturen "bernardo123" ställde han utom allt rimligt tvivel att han är en fullfjättrad psykopat. Och det är bara de mer korkade av dessa som hamnar bakom galler, de smartare återfinner vi oftast i styrelserummen där deras hänsynslöshet ofta kommer till sin rätt.

Jag vill avslutningsvis tacka de skribenter som, tillsammans med mig, grävde fram sanningen och presenterade den för våra myndigheter. Och jag vill tacka er alla för att vi gemensamt skapat den bästa tråd som någonsin skådats på Flashback. Ni vet vilka ni är. Låt det vara med det. Tack för er insats ! Med denna berömliga gärning har vi sannolikt räddat livet på flickor som i en inte alltför avlägsen framtid annars skulle komma att få dö. Och till rosaeleena och kammmma vill jag bara säga: You rule my world !

Andrianmihaja
Senast redigerad av Andrianmihaja 2009-08-21 kl. 15:08.
Citera
2009-08-21, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SonnyBonds
Oj då, en person på den listan bor i Linköping!

I stadsdelen Ryd desstum, alltså nära Rydskogen där fyra katter nyligen dumpades...

Slump? Tror jag ej!

Jag börjar även bli helt övertygad att Joel kan ligga bakom dubbelmordet i Linköping!

Hur ser du att personen bor i Linköping?
Citera
2009-08-21, 15:01
Medlem
Von0bens avatar
Tycker det blir lite patetiskt när man i diskussionen talar om denna Joel som en sorts kringresande seriemördare

"Åh, han känner någon från Linköping.. där försvann en katt 2006..."
"Och han har en bror i Herrljunga. Det är inte långt från Göteborg, och där knivhöggs en häst 2007..."

Jag förstår att det var spännande att vara privatdetektiv, leta reda på namn, lite spionspännande osv.. lite som att leka en lek när man var liten.

Men nu är leken slut.

Djurplågeri är inget unikt för den här killen. Det förekommer dessvärre landet runt, året om..
Citera
2009-08-21, 15:03
Bannlyst
Är väl naturligt att göra kopplingar, kan anta att det inte är många som håller på med sån här utstuderad djursadism. Vem trodde att information vi leta efter till sist fanns på flashback osv. men jag håller med, för långväga antaganden känns inte befogat
Citera
2009-08-21, 15:04
Bannlyst
Citat:
Hur ser du att personen bor i Linköping?

Jag kollade upp alla på Birthday.se! Den siste på listan är det...
Citera
Medlem
Autophagias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratten88
Tänkte bara på en parallell som man kan dra då man läser om att sjuka människor som begår brott knappt får några straff medans den som betecknas som frisk får ett kanske värre helvete än innan han/hon åkte dit.

En kille som jag jobbat med högg ihjäl sin sambo för några år sedan utanför Göteborg. Tilläggas kan att deras lilla barn var hemma vid tillfället. Han var vid tillfället djuuuupt deprimerad och mådde efter vad han sagt och efter rättspsykiaters utlåtanden INTE bra,alltså skulle han få "medicinsk" hjälp. Han hade sökt hjälp för depression men inte fått någon,det finns säkert en rad andra omständigheter som bidragit till denna sjuka handling som bara han vet om,jag försvarar INTE honom för det men i vissa fall kan ju t.om ett skrikande barn utlösa "instabilitet" hos människor.
Åter till ämnet:Idag ca 3 år efter att han dödat sin sambo jobbar han heltid på samma jobb som då,detta var vad han ville då blev det så ://

En kille som dödat över 20 djur (katter,hundar whatever) för nöjes skull så som jag fattat det,en annan sak om det är slaktdjur som man äter,MEN detta vet jag att det råder delade meningar om,det finns ju fanatiker som avskyr detta också,men jag tänker inte disskutera det nu.
Iallafall så har han begått dessa fullkommligt sjuka gärningar och påstår att han inte mår bra.Kommer det då fram att han faktiskt ÄR sjuk så blir det samma visa där,medicinsk hjälp,sedan ut igen. Klart som fan att man säger att man inte mår bra,annars blir ju straffen mkt hårdare,i detta lilla landet Sverige som jag anser daltar FÖR MKT med våldsbrottslingar och människor som begår sjuka brott. Går jag in i en affär och stoppar 1 l mjölk innanför jackan och åker dit så kan man ge sig fan på att man får fängelse för det,kanske inte riktigt men ni fattar vart jag vill komma.

Det ÄR för lätt att komma undan med lindriga straff idag,det räcker att säga att "Jag är sjuk" så klarar man sig t.om om man dödat någon som faktiskt är något av det värsta man kan göra som brott.

MEN det är och kommer alltid att vara omständigheterna som avgör vilket straff en människa skall få,regeringen kanske borde se om sina lagar en smula.....

Detta var bara en tanke som retar mig!!!!!!!!

Försöker du övertyga någon om att rättspsyk har svängdörrar?
Att det är enkelt att ta sig in i psykiatrin och sedan ut igen?
Du har naturligtvis genomgått Rättspsykiatrisk vård? Du mördade någon och 6 månader senare var du ute?
Tror du på tomten också?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Tycker det blir lite patetiskt när man i diskussionen talar om denna Joel som en sorts kringresande seriemördare

"Åh, han känner någon från Linköping.. där försvann en katt 2006..."
"Och han har en bror i Herrljunga. Det är inte långt från Göteborg, och där knivhöggs en häst 2007..."

Jag förstår att det var spännande att vara privatdetektiv, leta reda på namn, lite spionspännande osv.. lite som att leka en lek när man var liten.

Men nu är leken slut.

Djurplågeri är inget unikt för den här killen. Det förekommer dessvärre landet runt, året om..

En orsak till detta är ju att han dödat katter utomlands.

Så varför inte försöka koppla honom till flera fall? Jag litar inte på att polisen orkar lägga ner den energi som vi lägger ner här.

Förövrigt så var det nu i början på augusti som fyra dödade katter hittades i Linköping. (inte en katt år 2006 som du skriver).
Senast redigerad av SonnyBonds 2009-08-21 kl. 15:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in