2009-08-20, 23:57
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Han har tydligen skadat häst också.
http://www.lerumstidning.com/visa_sokresultat.asp?id=10588

Vet om en kille som tog och stack ihjäl en massa djur med skruvmejsel när han var elva. Sen när han blev ertappad gick det en tid. Då skar nån en häst, och han blev anklagad. Det är han fortfarande bitter över, och han är trettio år idag.

Han är läskig.

Men rätt underhållande.

Som en blandning mellan Joel Ander och Tomas Di Leva.
Citera
2009-08-21, 01:08
Bannlyst
Hittade de här på en av offrets bloggar:

"Familjen hade två katter varav den ena "försvann" för ca 1.5 år sedan. Mamman själv tror, nu med facit i handen, att den katten utsattes för samma sak som katterna/hunden i dessa fall.
Om dom har någon hund vet jag inte."

Han gav sig alltså troligen på sin egna husdjur med..
Citera
2009-08-21, 01:32
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveUrkel
de som behandlade djur, kommer inte ihåg exakt vad trådrubrikerna var

Skrev han i nån av dem? Jag tyckte han mest skrev överallt då han härjade omkring.
Citera
2009-08-21, 03:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag vill dock informera om att inför framtiden så kommer ingen tilldelas någon tillsägelse, varning eller bannlysning för att man sammankopplar djurplågaren i Lerum med användaren Bernardo123.

Detta betyder just att det är okej att göra sammankopplingar mellan Bernardo123 och JA. Inte att det är okej att koppla samman JA med andra användare på forumet, detta kan mycket väl tänkas utgöra ett regelbrott. Det har kommit in flera anmälningar om sådana inlägg, som jag kommer ta vidare.

/Mod
Citera
2009-08-21, 03:05
Medlem
Andolorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonnyBonds

Även de största seriemördaren har åkt fast på klantigheter. T ex Dennis BTK Rader som skickade en diskett till polisen! Polisen lyckades sedan återställa en raderad filen på disketten, i den filen fanns seriemördarens namn!

Nej men däremot fanns namnet på kyrkan som skrivprogramet (word?) var licenscierat till.
Det ledde polisen till en kyrka och på den vägen var det.
Citera
2009-08-21, 03:08
Medlem
Andolorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AC
http://img210.imageshack.us/img210/1193/123jqf.png

Tyvärr censurerad

https://www.flashback.org/showthread.php?t=981287&page=7

Du kan fråga den som postade det.

Lite jobbigt för killen att han retade upp Badboy i tråden om kattdränkningen
Citera
2009-08-21, 05:40
Medlem
vemomintedus avatar
Jag undrar lite. Är det så att joel har fått ganska skit om man tänker från allmänheten? han kan ju knappast vista sig ute numera. Fick han stryk någon gång tror ni? han har ju fått hot men undrar om han fick hot som verkligen skrämde skiten ur honom? vad tror ni? Känns som att detta upprört så många att någon borde tagit lagen i sina egna händer.
Citera
2009-08-21, 07:43
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkHelmetSwe
Jag var väldigt skeptisk till allt detta i början. Angående bernado123. Och jag vill minnas att jag till och med satte min kuk i pant så att ni andra användare skulle få köra den i skruvstäd om ni hade rätt.... Just nu känns det som min kuk ligger väldigt illa till! Så, är det någon av er användare som kräver min kuk, eller ska jag få slippa undan med blotta förskräckelsen? Jag bor i Skogås i Huddinge.Hur gör vi? Någon med bra ide?

Jag vill bestämt minnas att du även är skyldig 10 riksdaler.

Skämt åsido - du hade fel och vi hade rätt.
Känns som att det räcker med att konstatera det.
Du kan behålla din FB-kuk i nuvarande skick!
Citera
2009-08-21, 07:45
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemomintedu
Jag undrar lite. Är det så att joel har fått ganska skit om man tänker från allmänheten? han kan ju knappast vista sig ute numera. Fick han stryk någon gång tror ni? han har ju fått hot men undrar om han fick hot som verkligen skrämde skiten ur honom? vad tror ni? Känns som att detta upprört så många att någon borde tagit lagen i sina egna händer.

Om han skulle ha misshandlats så hade det garanterat stått i media.
Man kan ju lätt konstatera att hans tid i Lerum är över.
När han väl släpps ut efter fängelse och/eller vård så lär han väl bosätta sig på annan ort eller flytta utomlands.
Men Lerum kan han inte bo kvar i.
Om han nu känner ånger inför det han har gjort så tror jag inte han ens skulle vilja bo kvar där.
Citera
2009-08-21, 07:58
Medlem
Autophagias avatar
Glöm inte att vi måste förlåta och älska honom! Jag funderar på att låta honom bo med mig. Vi kan prata om kärlek och Jesus och sånt... Kanske kura in oss under en varm filt på kvällarna och dricka Te.
Citera
2009-08-21, 08:17
Medlem
HerrRobots avatar
Undrar om även den sista delen stämmer?

http://en.wikipedia.org/wiki/MacDonald_triad

Djurtortyr... mordbrand... och sängvätning.
Citera
2009-08-21, 08:25
Medlem
Här står det:
Det är njutandet av att plåga som är själva grejen, men det gör man inte med mindre än att någon annan har njutit av att plåga en också, säger Mats Mogren till TV4 Göteborg.

http://www.gt.se/nyheter/1.1677738/han-verkade-lattad-over-att-erkanna

Jag tolkar detta som att han blivit utsatt för plågor av någon. Man föds ju inte med dessa sjuka nöjen. Dom flesta pedofiler utvecklar ju sin pedofili för att dom själva blivit utsatta av en pedofil.

Så vem kan ha lekt med honom när han var liten?

För övrigt tycker jag att hans mamma borde ha insett vad han syssla med för länge sedan. Mina katter är väldigt snälla men nog fan kan man se på mina händer när jag gett (tvingat i ) dom avmasknings tablett. En katt som VILL lös är fan värre en en människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in