Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-10-25, 17:48
Medlem
Hej,

Min dator är en Taurus med windows 8.1. Den är väldigt ny. Typ 2 veckor. Stängde av den och den skall uppdatera sig den skall uppdatera 170 jeevla saker. Står 100 av 170 och den har stått så sen typ halv 1.

Är det bara att låta den stå?

Tacksam för snabbt svar.
Citera
2015-10-25, 17:50
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roosroos02
Hej,

Min dator är en Taurus med windows 8.1. Den är väldigt ny. Typ 2 veckor. Stängde av den och den skall uppdatera sig den skall uppdatera 170 jeevla saker. Står 100 av 170 och den har stått så sen typ halv 1.

Är det bara att låta den stå?

Tacksam för snabbt svar.

Detta kan ta sin tid. Låt datorn får jobba på är mitt tips.
Citera
2015-10-25, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Detta kan ta sin tid. Låt datorn får jobba på är mitt tips.

Kommer det ta dagar eller är det färdigt imorgon? Vad är det för uppdatering som tar 170 stycken?
Citera
2015-10-25, 18:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Kommer det ta dagar eller är det färdigt imorgon? Vad är det för uppdatering som tar 170 stycken?

Har inte datorn blivit uppdaterad sedan köpet så finns det många uppdateringar att hämta hem. En anledning till att det går långsamt är hög belastning hos Microsofts uppdateringcentral.

Men låt det gå. Det kommer sannorlikt blir färdigt under kväll/natt.
Citera
2015-10-25, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har inte datorn blivit uppdaterad sedan köpet så finns det många uppdateringar att hämta hem. En anledning till att det går långsamt är hög belastning hos Microsofts uppdateringcentral.

Men låt det gå. Det kommer sannorlikt blir färdigt under kväll/natt.

Då kör vi på det. Ha det gött.

Btw vad gör man om det inte fixas?
Citera
2015-10-25, 21:55
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Då kör vi på det. Ha det gött.

Btw vad gör man om det inte fixas?

Att koppla in nätkabeln snabbar på saker vid stora överföringar, som t.e.x en MASSA uppdateringar.
Citera
2016-01-02, 19:50
Medlem
Aftonhorans avatar
Jävla fitthora till operativsystem, nu ger jag fanimej upp! Utöver alla andra problem som förekommer dagligen (det är i princip en norm att maskinen inte funkar som den ska) när man har Windows så har jag inte kunnat använda Spotify på min dator i över 6 månader!

Varför, VARFÖR fungerar ALLT på min Samsung Galaxy helt jävla felfritt medan Windows suger fet elefantballe dagligen? Blir att man sitter helst vid sin smartphone istället för laptop även när man är hemma.

Finns det ingen motsvarighet till nallen för datorn ifråga om funktionsduglighet? Funkar ju som ett urverk
Citera
2016-01-02, 19:55
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonhoran
Jävla fitthora till operativsystem, nu ger jag fanimej upp! Utöver alla andra problem som förekommer dagligen (det är i princip en norm att maskinen inte funkar som den ska) när man har Windows så har jag inte kunnat använda Spotify på min dator i över 6 månader!

Varför, VARFÖR fungerar ALLT på min Samsung Galaxy helt jävla felfritt medan Windows suger fet elefantballe dagligen? Blir att man sitter helst vid sin smartphone istället för laptop även när man är hemma.

Finns det ingen motsvarighet till nallen för datorn ifråga om funktionsduglighet? Funkar ju som ett urverk

Du kanske har ett korrupt Os, kör sfc /scannow.
Citera
2016-01-05, 23:42
Medlem
Twofishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Någon som provat WUD:
http://www.windowsupdatesdownloader.com/

Kort svar: Ja.
Programmet laddade ner alla uppdateringar utifrån en lista för det OS jag valde till en utpekad mapp. Jag märkte inte av några konstigheter. Antivirus reagerade inte på något.

Längre svar:
Jag har en dator med Windows 7 som fastnade på "searching for updates". Efter att ha försökt olika åtgärder i ett par timmar testade jag Windows Updates Downloader. Det laddade ner ett stort antal uppdateringar enligt Windows7x86-listan till en utpekad mapp. Det gick väldigt smidigt och jag slapp leta rätt på alla uppdateringarna själv, eller ladda ned ison från MS som innehåller senaste uppdateringarna för alla versioner.

Windows ville dock inte installera uppdateringarna rakt av trots flera försök. Istället packade jag upp dem med 7-zip och lät powershell köra dism /online /add-packade för varje cab-fil, en åt gången, och bara fortsätta om någon inte gick. Efter en omstart fungerade Windows Update igen och ytterligare några uppdateringar installerades. (Datorn är sedan dess formaterad och kör nu Win10)
Citera
2016-02-05, 12:39
Hårddisken fylls på efter windows update

Tjena!

Av någon anledning så fylls min hårddisk på efter att jag körde Windows Update. Jag råkade installera en massa languagepacks som jag tror är orsaken till det hela(de tog upp cirka 10 gig). Problemet är att varje gång jag avinstallerar ett languagepack så fylls hårddisken på ännu mer av någon konstig anledning. Så från början hade jag kanske 4 gig, men nu efter jag avinstallerat ungefär hälften så är det nere på 0.

Jag har provat att starta om datorn. Jag har kört diskrensning hur många gånger som helst. Vad ska jag göra?
Citera
2016-02-05, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffhaj
Tjena!

Av någon anledning så fylls min hårddisk på efter att jag körde Windows Update. Jag råkade installera en massa languagepacks som jag tror är orsaken till det hela(de tog upp cirka 10 gig). Problemet är att varje gång jag avinstallerar ett languagepack så fylls hårddisken på ännu mer av någon konstig anledning. Så från början hade jag kanske 4 gig, men nu efter jag avinstallerat ungefär hälften så är det nere på 0.

Jag har provat att starta om datorn. Jag har kört diskrensning hur många gånger som helst. Vad ska jag göra?

Har du windows 10?
Är det mappen "Windows.old" som tar plats, kanske?
Citera
2016-02-05, 12:47
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Har du windows 10?
Är det mappen "Windows.old" som tar plats, kanske?
Det glömde jag kanske att nämna. Jag har Windows 7.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in