Flashback bygger pepparkakshus!
2015-05-25, 23:07
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marib
Okej såhär då, försöker beskriva det lite bättre

Datorn har en inbyggd funktion som kan återställa datorn till fabriksinställningar. Denna når jag genom att trycka F9 när jag startar datorn.

Nu har jag skapat mina ISO filer. Detta gjorde jag med ett program från ASUS. Ser att jag kan göra det samma med en inbyggd funktion i Windows 7, men som sagt det är redan gjort med ASUS AI Recovery. Antar att det är samma grej.

Låt oss nu säga att jag plötsligt vill använda mig av ISO filen som jag har skapat, med alla uppdateringar, och låt oss säga att jag nu redan har den installerad; Vill jag fortfarande kunna komma åt den funktionen som jag snackade om i andra stycket?

Följdfråga igen då; Är det bättre att jag använder mig av funktionen i Windows 7, eller AI Recovery, eller något av de andra programmen?

En till följd fråga; Hur installerar jag denna ISO fil? Eller återställer datorn från denna ISO fil?

Tack för era fina svar

Asus AIrecovery gör bara en kopia av fabriks återställnings partitionen till DVD - Usb? - och skapar ingen Iso .

Asus recovery innehåller ALLT som kom med datorn .

Din egenhändigt gjorda backup enligt de förslag du fått ska bara innehålla det som nämnts tidigare och förs över till DVD - Usb med valfritt backup program .

Iso filer förs över till DVD - Usb .
Senast redigerad av 1FF 2015-05-25 kl. 23:11.
Citera
2015-05-31, 15:40
Medlem
Hej !
Jag har återställt min dator med windows 7 starter till fabriksinställningen och allt gick bra men windows update fungerar inte. Datorn bara söker och söker men hittar ingen uppdatering.
Min dator är en liten Acer Aspire 522 ca 5 år gammal.
Jag har testat windows felsökare min det hjälper inte.
Tacksam om någon kan hjälpa mig.
M.v.h
LM
Citera
2015-05-31, 15:46
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latman
Hej !
Jag har återställt min dator med windows 7 starter till fabriksinställningen och allt gick bra men windows update fungerar inte. Datorn bara söker och söker men hittar ingen uppdatering.
Min dator är en liten Acer Aspire 522 ca 5 år gammal.
Jag har testat windows felsökare min det hjälper inte.
Tacksam om någon kan hjälpa mig.
M.v.h
LM

Det brukar ta tid - ta bara 5-6 st i taget till att börja med så brukar det gå igång .

Definiera mer exakt vad "söker och söker men hittar ingen uppdat. innebär .
Citera
2015-05-31, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det brukar ta tid - ta bara 5-6 st i taget till att börja med så brukar det gå igång .

Definiera mer exakt vad "söker och söker men hittar ingen uppdat. innebär .

Då jag återställer till fabriksinställningen så finns det ju massor av uppdateringar som ej är installerade.
När jag trycker -sök efter uppdateringar så hittar den inga , markören i sökfönstret bara förflyttar sig i all oändlighet men inga uppdateringar tycks hittas. Jag har även testat att stänga ner brandväggen och virusprogrammet temporärt.

LM
Citera
2015-05-31, 16:31
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Då jag återställer till fabriksinställningen så finns det ju massor av uppdateringar som ej är installerade.
När jag trycker -sök efter uppdateringar så hittar den inga , markören i sökfönstret bara förflyttar sig i all oändlighet men inga uppdateringar tycks hittas. Jag har även testat att stänga ner brandväggen och virusprogrammet temporärt.

LM

Du har egentligen inte svarat på frågan . Tycks hittas - vad innebär det - lägger sökandet av självt eller stänger du av det ?

Prova det här - https://support2.microsoft.com/fixit/sv
Senast redigerad av 1FF 2015-05-31 kl. 16:35.
Citera
2015-05-31, 16:37
Medlem
Citat:
Du har egentligen inte svarat på frågan . Tycks hittas - vad innebär det - lägger sökandet av självt eller stänger du av det ?

Prova det här - https://support2.microsoft.com/fixit/sv

Tack skall kolla
Jag stänger av efter ca 10 minuters sökande då inget hittas
Citera
2015-05-31, 16:43
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Tack skall kolla
Jag stänger av efter ca 10 minuters sökande då inget hittas

Okej , det var det jag anade - gör inte det utan låt det fortsätta det kommer igång efter ett tag men kan ibland ta en oerhörd tid . Lägger det av utan att ha hittat något så starta det igen .
Citera
2015-05-31, 17:15
Medlem
Citat:
Okej , det var det jag anade - gör inte det utan låt det fortsätta det kommer igång efter ett tag men kan ibland ta en oerhörd tid . Lägger det av utan att ha hittat något så starta det igen .

Hej
Efter 15 minuter hittades 190 uppdateringar
stort tack för din hjälp
LM
Citera
2015-05-31, 17:30
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Hej
Efter 15 minuter hittades 190 uppdateringar
stort tack för din hjälp
LM

Se där - en bra början i vart fall !
Citera
2015-08-10, 20:30
Medlem
Jag ominstallerade min dator här om dagen. Det är en äldre dator med windows 7. Stängde av den vid lunchtid idag och då började den köra massa automatiska uppdateringar. Nu har den varit fast på 184 av 224 i minst 3 timmar, kanske mer eftersom jag varit ute. Är detta normalt? Hur vet man att den inte hängt sig eller nått?
Citera
2015-08-10, 20:49
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superklister
Jag ominstallerade min dator här om dagen. Det är en äldre dator med windows 7. Stängde av den vid lunchtid idag och då började den köra massa automatiska uppdateringar. Nu har den varit fast på 184 av 224 i minst 3 timmar, kanske mer eftersom jag varit ute. Är detta normalt? Hur vet man att den inte hängt sig eller nått?

Inte helt vanligt men heller inte nödvändigtvis konstigt så låt det stå ett par timmar till sedan kan det vara dags att fundera över det hela . Personligen skulle jag låta det stå över natten och om det fortfarande är upphakat på morgonen så ÄR det problem.
Citera
2015-08-10, 21:56
Medlem
PeterNosters avatar
Någon som provat WUD:
http://www.windowsupdatesdownloader.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem