Citat:
Ursprungligen postat av
marib
Okej såhär då, försöker beskriva det lite bättre
Datorn har en inbyggd funktion som kan återställa datorn till fabriksinställningar. Denna når jag genom att trycka F9 när jag startar datorn.
Nu har jag skapat mina ISO filer. Detta gjorde jag med ett program från ASUS. Ser att jag kan göra det samma med en inbyggd funktion i Windows 7, men som sagt det är redan gjort med ASUS AI Recovery. Antar att det är samma grej.
Låt oss nu säga att jag plötsligt vill använda mig av ISO filen som jag har skapat, med alla uppdateringar, och låt oss säga att jag nu redan har den installerad; Vill jag fortfarande kunna komma åt den funktionen som jag snackade om i andra stycket?
Följdfråga igen då; Är det bättre att jag använder mig av funktionen i Windows 7, eller AI Recovery, eller något av de andra programmen?
En till följd fråga; Hur installerar jag denna ISO fil? Eller återställer datorn från denna ISO fil?
Tack för era fina svar
Asus AIrecovery gör bara en kopia av fabriks återställnings partitionen till DVD - Usb? - och skapar ingen Iso .
Asus recovery innehåller ALLT som kom med datorn .
Din egenhändigt gjorda backup enligt de förslag du fått ska bara innehålla det som nämnts tidigare och förs över till DVD - Usb med valfritt backup program .
Iso filer förs över till DVD - Usb .