Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-11-04, 15:33
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Går det att välja bort så att språkpaket inte visas? Jag har alltid 33 valfria uppdateringar eller vad det är, och jag kommer aldrig någonsin vilja ha dom. Jag är nöjd med svenska. Kör en SSD som systemdisk och vill således inte ladda ner dom bara för att låta dom ligga eftersom utrymmet är begränsat.
Vilket OS?
I Windows 7 kan du högerklicka på uppdateringen och välja att dölja den. Då kommer den att sluta fråga och dölja den uppdateringen för gott. Om du vill, kan du i ett senare skede välja att "Återställa dolda uppdateringar".
Citera
2012-11-04, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Vilket OS?
I Windows 7 kan du högerklicka på uppdateringen och välja att dölja den. Då kommer den att sluta fråga och dölja den uppdateringen för gott. Om du vill, kan du i ett senare skede välja att "Återställa dolda uppdateringar".
Tack så mycket!
Citera
2012-11-10, 06:09
Medlem
någon av er som kanske har kolla på detta?!?

tjenare

tänkte kolla om nån av er har lite koll på detta för jag har då ingen aning :S

Det är så att jag köpte en ny dator för en tid sedan, med windows 7 64 bit, och efter alla windowsuppdateringar så finns en kvar som inte går att göra ( Windows 7 Service Pack 1 för x64-baserade system (KB976932)

jag får bara upp denna felkod, Felinformation: Kod 800736B3

Uppdateringens typ: Viktig

och nu har jag börjat fått bluescreens lite då och då + att det låter skumt ifrån datorn om jag har haft den på länge.

Jag undrar om windowsuppdateringen kan ha något med det att göra, och hur jag ska göra för att åtgärda det?
Citera
2012-11-10, 17:35
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderspader
tjenare

tänkte kolla om nån av er har lite koll på detta för jag har då ingen aning :S

Det är så att jag köpte en ny dator för en tid sedan, med windows 7 64 bit, och efter alla windowsuppdateringar så finns en kvar som inte går att göra ( Windows 7 Service Pack 1 för x64-baserade system (KB976932)

jag får bara upp denna felkod, Felinformation: Kod 800736B3

Uppdateringens typ: Viktig

och nu har jag börjat fått bluescreens lite då och då + att det låter skumt ifrån datorn om jag har haft den på länge.

Jag undrar om windowsuppdateringen kan ha något med det att göra, och hur jag ska göra för att åtgärda det?
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_update/windows-update-error-code-800736b3-failes-to/98573891-eead-4257-8bf2-1fbac3f2a96a
Kan ju vara så att du fått in skadlig kod av allt osandlådat porrsurfande?
Citera
2012-11-26, 20:17
Medlem
Hi-Lifes avatar
Får upp det här när jag försöker söka efter Windows-uppdateringar, se bild: http://bit.ly/UX44v4

Startade om datorn men problemet kvarstår. Någon som vet hur man löser problemet?
Citera
2012-12-01, 13:06
Medlem
millekillens avatar
Får EXAKT samma "svar" jag också....
Citera
2012-12-01, 13:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Gå till Administrationsverktyg på Kontrollpanelen.

Gå till tjänster och bläddra till Windows Update.

Stoppa tjänsten.

Gå sedan till Start, välj Kör i sökrutan och skriv i Kör-rutan: c:/Windows/SoftwareDistribution och radera sedan alla mappar där.

Gå sedan tillbaka till Administrationsverktyg, som du hittar på kontrollpanelen, och starta servicen igen. Alla mappar kommer nu att återskapas. Kör sedan Windows Update igen.
Citera
2012-12-21, 18:21
Medlem
Har snart slitit loss allt hår från mitt huvud i ren frustration! Windows update hittar INGA drivrutiner till "usb-prylar" T.ex tangentbord,usb-hub, extern hårdisk, äldre mp3-spelare MM"... Hoppas att nån kunnig person här på flashback sitter på en lösning för jag vet inte vad jag ska ta mig till
Citera
2012-12-21, 20:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonmannen
Har snart slitit loss allt hår från mitt huvud i ren frustration! Windows update hittar INGA drivrutiner till "usb-prylar" T.ex tangentbord,usb-hub, extern hårdisk, äldre mp3-spelare MM"... Hoppas att nån kunnig person här på flashback sitter på en lösning för jag vet inte vad jag ska ta mig till

Låter aning märkligt om du nu använder dig av en nyare Windows. Vilken version använder du? Har du ett servicepaket i?

Provar annars programmet Slimdriver, se Google. Se om detta program kan finna någon drivrutin.
Citera
2012-12-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Låter aning märkligt om du nu använder dig av en nyare Windows. Vilken version använder du? Har du ett servicepaket i?

Provar annars programmet Slimdriver, se Google. Se om detta program kan finna någon drivrutin.

Jag använder Win7! Servicepaket? (inte jätte kunnig) Slimdriver hittade lite uppdateringar för grafikkortet mm...men inget som löste problemet :/ Kan windows update vara blockat av nånting? (har kollat inställningar för win. upd. o de tilllåts att uppdatera, tänkte mer om de finns något virus som blockerar? :S )
Citera
2012-12-23, 09:44
Medlem
KB2656351 & KB2600217 vill ladda ner hela tiden.

Hej Flashback, varje gång jag startar datorn så vill den uppdatera samma 2 filer hela tiden ( KB2656351 & KB2600217 ) Har försökt att reparera Microsoft .Net och har laddat ner uppdateringarna Manuellt, ingen lycka där
Windows 7 64 bit
Citera
2012-12-23, 10:04
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ta en kopp kaffe och läs igenom denna trådlänk -> http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/w7itprogeneral/thread/5dea192c-f3ba-4068-89d9-fb6f74b9e510

Där finns lösningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in