2009-08-16, 02:47
Medlem
DesktopZquaress avatar
Finns det någon Reason haj som har någon bra idé om hur man skulle kunna fixa denna effekt på rösten? http://www.youtube.com/watch?v=9hI4bSCy9iE

Om jag använder Vocodern så måste jag ju ha en "effekt" på... Helst en Sawtooth kurva för att orden skall höras bra när man sjunger... Men om jag inte vill ha någon effekt alls? Några kreativa idéer?
Citera
2009-08-16, 02:52
Medlem
hypeds avatar
phaser och scream och lite unison kan nog göra jobbet
Citera
2009-08-16, 02:54
Medlem
DesktopZquaress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyped
phaser och scream och lite unison kan nog göra jobbet

Njae... Alltså jag vill kunna styra Pitchen i sången utan att det påverkar tidsflödet. Rent krasst alltså spela sångmelodin på keyborden!
Citera
2009-08-16, 02:59
Medlem
hypeds avatar
rexa upp sångspåret i slices. för att undvika att förlora tempot då
Citera
2009-08-16, 03:01
Medlem
DesktopZquaress avatar
Citat:
rexa upp sångspåret i slices. för att undvika att förlora tempot då

har också tänkt på det... Men blir inte de ett sju helvetes jobb på en hel låt... Tänkte om det på ngt sätt går att använda Vocodern utan att lägga en ny kurva på sången... Men det kanske inte är genomförbart...
Citera
2009-08-16, 03:15
Medlem
hypeds avatar
dra in samma källa i vocodern då. Alltså sångspåret som modulator och carrier.
tempot bibehålls. men nu borde kunna transponera om du vill.
Citera
2009-08-16, 04:27
Medlem
Jag förstår inte riktigt vad du vill ha? Den sången låter ju knappt som vocoder alls eller missa jag något?
Citera
2009-08-16, 11:54
Medlem
DesktopZquaress avatar
Citat:
dra in samma källa i vocodern då. Alltså sångspåret som modulator och carrier.
tempot bibehålls. men nu borde kunna transponera om du vill.

njae, när jag styr tonerna i tonecontroller;n så triggas ju sångspåret om... Varje gång jag trycker på en tangent så börjar den från början alltså... Måste nog stycka upp skiten

Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
Jag förstår inte riktigt vad du vill ha? Den sången låter ju knappt som vocoder alls eller missa jag något?

Alltså. När du använder Vocodern, då kan du ju spela in en text (bara prata) och sen spela den på keyborden för att erhålla en melodi... Som du hör i låten så ändras ju pitchen på rösten hela tiden. Detta vill jag...
Citera
2009-08-16, 13:47
Medlem
Escapisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesktopZquares
Om jag använder Vocodern så måste jag ju ha en "effekt" på... Helst en Sawtooth kurva för att orden skall höras bra när man sjunger... Men om jag inte vill ha någon effekt alls? Några kreativa idéer?

Lär dig fler program.
Citera
2009-08-16, 14:04
Medlem
DesktopZquaress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escapism
Lär dig fler program.

vet du något som fixar en sådan grej då?
Citera
2009-08-16, 18:39
Medlem
Personligen tycker jag det låter skit, men strunt i det. Låter som dom använder typ Melodyne och inte en vocoder alls. Eventuellt som Logics Pitch correction osså gör du den med automation. Men dessa snubbarna du visa i denna videon sjunger ju och kan sjunga. Så att dom bara pratar och att pitchen ändras är ju inte sanningen i ditt exempel.

Edit: Lyssnar nu, möjligt där är ett fragment vocoding med, men inte tvunget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in