• 2
  • 3
2009-08-19, 14:09
Medlem
Kruzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jag kanske har missuppfattat frågan, men i kanelbullar har man väl kanel, eller? Eller menar ni att man ska ha i både kanel och chokladkräm/Nutella? Verkar lätt sjukt isf.

Kan faktiskt bara säga att jag provade detta med nutellafyllning igår och det blev gott. En aningens torra vart dom men det kan ha med att man inte hade smör i fyllningen.
Har nu en annan deg på jäsning och den skall bli fyllning med äpplemos och kanel =)
Får vi se hur detta
Citera
2009-08-19, 14:28
Bannlyst
En grej som jag faktiskt såg på någon tv-reklam, är att man faktiskt kan hälla på lite glasyr över bullarna när dom har svalnat. Jag har inte testat själv, men dom borde rimligen bli 8-10 procent godare på det viset.
Citera
2009-08-19, 15:01
Medlem
Aniki-kuns avatar
Pistage (grön färg)/vaniljkräm är ju über på bullar
Citera
2009-08-19, 17:07
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniki-kun
Pistage (grön färg)/vaniljkräm är ju über på bullar
KANELbullar? Låter perverst! Det som verkat vettigast hittils är kombinationen äpple och kanel, det ska nog kunna funka, och då är det är fortfarande en kanelbulle.
Senast redigerad av zepofan 2009-08-19 kl. 17:10.
Citera
2009-08-19, 17:12
Medlem
Aniki-kuns avatar
Citat:
KANELbullar? Låter perverst! Det som verkat vettigast hittils är kombinationen äpple och kanel, det ska nog kunna funka, och då är det är fortfarande en kanelbulle.

På kanelbullar ja. Man får ju fylla med måtta så klart!
Citera
2009-08-19, 17:24
Bannlyst
Citat:

Jag tycker fortfarande att Nutella är en genial idé. Det är brilliant, det är det verkligen.
Citera
2009-10-03, 06:04
Medlem
vemomintedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av froosh
Jag tycker fortfarande att Nutella är en genial idé. Det är brilliant, det är det verkligen.

har fortfarande inte provar nutella känner mig nästan lite dum faktiskt. borde vara fantatsiskt gott!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in