Efter att ha läst på wiki (klaga inte på källan, klaga på innehållet om ni vet att det är fel) så undrar jag om det inte är den bästa opiaten.
Argumentation:
Hydromorphone is preferred even over morphine in many cases ranging from the emergency department to the operating suite to ongoing treatment of chronic pain syndromes on account of hydromorphone's superior solubility and speed of onset and less troublesome side effect profile and lower dependence liability as compared to morphine and heroin. Hydromorphone is thought to be 8-10 times stronger than morphine, but with a lower dependence liability. However other studies have suggested hydromorphone is less than twice as potent as hydrocodone or oxycodone and therefore just over twice as strong as morphine via oral administration.
Hydromorphone's side effect profile is closer to that of dihydromorphine than to that of morphine or heroin and importantly produces less nausea and vomiting and fewer histamine-related side effects (itching, redness of skin, &c.) than morphine as a result. In cases where significant doses are anticipated, hydromorphone may be easier to titrate to the needed dose for this and other related reasons.
Hydromorphone also lacks the toxic metabolites of many opioids related to pethidine and some of the methadone class. Hydromorphone also tends to cause less nausea than morphine.
Observera att jag inte tänker ta den för rekreation utan för smärta och jag har redan provat allt utom starka opiater, Tom några av dem, som Oxycodine som gjorde mig sjuk, morfin, var OK. Fast detta verkar ha mindre biverkningar än morfin, speciellt då jag har GERD och nu är det slut på losecen är det viktigt, jag har redan frätskador av magsyra på tänderna så nausea och spyor är inte bra, inte heller för strupen.
Kodein, sjuk,
Tramadol, sjuk
Dexofen, sjuk
No more NS-aids och ingen paracetamol.
Möjligen norflex. Fast det tar vi isf senare.
Varför ska jag INTE ta kortverkande palladon utan istället ngt annat om du ser det ur Dr synvinkel? Jag har ingen missbruksstämpel. Jag kommer inte att druttta runt med plåster eller metadon, då får jag gå till angrepp mot mig själv. Frågan är hur, jag har lekt Bruce lee ett tag nu, kanske det vore en teatralisk effekt om de diskuterar beroende eller smättålighet att ta fram en stror kniv och skära upp sig själv rejält och säga: Jag tål smärta, mer än du anar, men jag är trött på den. Ring en ambulans nu och sluta se dum ut!
Jag sluar med BZ imorrn för att visa drogfrihet på ev tester om jag skulle behöva gå crazy. Men fan, läkemedelsverket höll ju med mig....
Fast de ordinerar inte, det gör en individ med egna tankar och värderngar, de behöver inte lyssna på argument, de kan alltid spela beroendekortet, eller sända tlll ngn smärtkinik, vilket jag inte har lust med.
Argumentation:
Hydromorphone is preferred even over morphine in many cases ranging from the emergency department to the operating suite to ongoing treatment of chronic pain syndromes on account of hydromorphone's superior solubility and speed of onset and less troublesome side effect profile and lower dependence liability as compared to morphine and heroin. Hydromorphone is thought to be 8-10 times stronger than morphine, but with a lower dependence liability. However other studies have suggested hydromorphone is less than twice as potent as hydrocodone or oxycodone and therefore just over twice as strong as morphine via oral administration.
Hydromorphone's side effect profile is closer to that of dihydromorphine than to that of morphine or heroin and importantly produces less nausea and vomiting and fewer histamine-related side effects (itching, redness of skin, &c.) than morphine as a result. In cases where significant doses are anticipated, hydromorphone may be easier to titrate to the needed dose for this and other related reasons.
Hydromorphone also lacks the toxic metabolites of many opioids related to pethidine and some of the methadone class. Hydromorphone also tends to cause less nausea than morphine.
Observera att jag inte tänker ta den för rekreation utan för smärta och jag har redan provat allt utom starka opiater, Tom några av dem, som Oxycodine som gjorde mig sjuk, morfin, var OK. Fast detta verkar ha mindre biverkningar än morfin, speciellt då jag har GERD och nu är det slut på losecen är det viktigt, jag har redan frätskador av magsyra på tänderna så nausea och spyor är inte bra, inte heller för strupen.
Kodein, sjuk,
Tramadol, sjuk
Dexofen, sjuk
No more NS-aids och ingen paracetamol.
Möjligen norflex. Fast det tar vi isf senare.
Varför ska jag INTE ta kortverkande palladon utan istället ngt annat om du ser det ur Dr synvinkel? Jag har ingen missbruksstämpel. Jag kommer inte att druttta runt med plåster eller metadon, då får jag gå till angrepp mot mig själv. Frågan är hur, jag har lekt Bruce lee ett tag nu, kanske det vore en teatralisk effekt om de diskuterar beroende eller smättålighet att ta fram en stror kniv och skära upp sig själv rejält och säga: Jag tål smärta, mer än du anar, men jag är trött på den. Ring en ambulans nu och sluta se dum ut!
Jag sluar med BZ imorrn för att visa drogfrihet på ev tester om jag skulle behöva gå crazy. Men fan, läkemedelsverket höll ju med mig....
Fast de ordinerar inte, det gör en individ med egna tankar och värderngar, de behöver inte lyssna på argument, de kan alltid spela beroendekortet, eller sända tlll ngn smärtkinik, vilket jag inte har lust med.