2009-08-16, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Ja, jag säger inte direkt emot...

Själv drogar jag för det mesta inte för att det är roligt utan för att jag skall stå ut med livet. Har alltid känts som om något fattats mig och även om droger inte är bra för mig(dock beror det väldigt mycket på hur det ses på droger i samhället) så gör de att jag finner det lättare att leva pga olika psykiska och miljöbetingade anledningar.

Då kanske du inte ska kalla dig beroende eller missbrukare utan medicinsk användare? Beter du dig OK eller kan man ha fog för tatt ge dig stämplar som "missbrukare" beroende" eller "asocial" pga din drogkonsumtion?
Enligt WHO ICD 10....
Citat:
Hade t ex opiater varit lagliga skulle de problem som drogerna fört med sig knappt existera... Skulle nästan hellre levt på stenålden i området där Afghanistan nu ligger och upptäckt vallmon blommandes och fröjdats åt dess effekter... Lite väl utsvävande nu kanske...
en aning...men det måste aman få vara.
Citat:
Skitsamma, fel diskussion på fel plats tror jag, tråden gällde Palladon(Hydromorfon) och när det gäller det så antar jag att det väl kan vara en utopi att tänka sig få något sådant utskrivet, men jag vet ju inte säkert. Metadon brukar vara ändhållplatsen för såväl heroinister som smärtpatienter. Det görs ingen större skillnad rent medicinskt tror jag..
OK, då blev det ingen medicin då. Eller så tar jag den o säljer. Äta eller ta skiten - aldrig!
Jag är mkt bestämd så!

Frågan är hur jag svarar Dr då...
Det gäller ju att oroa och skuldbelägga.

"Då tar jag en taxi hem och går o lägger mig igen med mina plågor då, jag får ringa och höra med läkemedelsverket och socialstyrelsens expert samt konatkta patientnämnden, men du har säkert rätt i vad som är kutym, troligen ses vi aldrig mer, men det var trevligt att träffas, du gör ju bara ditt jobb, jag får göra mina val nu, som ju är kraftigt begränsade. fast du vet....döden skärmer mig inte så mkt numer, det är mer plågan, du vet, som man ser på äldreboenden där folk ligger och blir sämre och sämre....."

Hursom, trevligt att träffas, synd att du inte hade gladare nyheter, men vis styrs alla av poliikerna."

Eller?
Citera
2009-08-16, 20:01
Medlem
Usch, nu blev jag redigt ledsen. Tur att jag inte slutat med BZ idag.

Metadon är ju slkt med dexofen. Det har en rad extra biverkningar, hemska och långvariga symtom när man ska sluta.

Citat:
Withdrawal symptoms are generally slightly less severe than those of morphine or heroin at equivalent doses but are significantly more prolonged; methadone withdrawal symptoms can last for several weeks or more. At high maintenance doses, sudden cessation of therapy can result in withdrawal symptoms described as "the worst withdrawal imaginable," lasting from weeks to months.[26]

"... every patient of methadone will always tell you ... [one] can kick heroin anytime, but methadone ... is something else. Once ... [after] 72 hours ... I was literally on the floor screaming my guts out. I [was] taken to the hospital ... The doctor, realizing my condition and that it was severe, gave me a shot of methadone. The relief was immediate. ... 2 days later I was in the same condition! Never did I go through such hell in all my days. The intensity of methadone withdrawal is just too much! ... about 5 years ago [a prison] inmate went into convulsions and upon falling, he hit the metal bars and died!"[26]

Ryssarana tror inte alls på det tydligen. Inga positiva psykiska effekter.

Hydromorphone also lacks the toxic metabolites of many opioids related to pethidine and some of the methadone class.
Citera
2009-08-20, 18:03
Medlem
Idag diskuterade jag frågan med apotekschefen här, och han var typen som gillade att prata om saken, och enligt honom så var hydromorfonet absolut att föredra, inte ofarligt men betydligt bättre än alla alternativ iom att det delvis tas upp av njurarna(hydro-tillägget), metadon var inte alls bra så det kan man iaf avskriva, det vore helt fel.

Hydromorfonet har allså bäst teoretisk profil bland de staraka opiaterna om man vil spara levern, dock är den inte ofarlig, dels metaboliseras den genom lever även om njurarna tar en del, men sen kommer ju de sekundära metabolismerna, och där vet man inte.....
Likaså var det bra att dosen är låg, jämfört morfin.
Citera
2009-08-21, 03:36
Medlem
Samma preparat som Dr.House knaprar väl?
Vore kul o prova.
Citera
2009-08-21, 03:47
Medlem
Opioidmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Prazolam
Samma preparat som Dr.House knaprar väl?
Vore kul o prova.

Nej, han knaprar vicodin, som omvandlas i kroppen till hydromorfon men i mycket mindre utsträckning än ett rent hydromorfonpreparat (palladon).

Som kodein t ex som omvandlas i kroppen till morfin.

Hydromorfon är är ca 6 ggr så potent och starkt som morfin.
Citera
2009-08-21, 04:16
Medlem
Trodde dom låg snäppet över tram hehe.
Hur håller han sig vaken?

Nevermind:Jag e lite trött.
Senast redigerad av Al-Prazolam 2009-08-21 kl. 04:24.
Citera
2009-08-26, 15:51
Medlem
heroinsunrises avatar
Har tidigare haft en flaska Hydromorfonhydroklorid injektionsvätska från det svenska Apoteket, och kan säga att det slår både Oxikodon samt Diacetylmorfin (Heroin) rusmässigt. Bara vid ett blott nuddande av pumpens kolv kände jag euforins påslag. Tyvärr är det en väldigt svåråtkomlig opioid, men skulle betala dyra pengar för en likadan flaska igen.
Citera
2009-08-26, 18:51
Medlem
Bläckfiskens avatar
Hade för 6 år sedan lyckan att under lika många ljuva månader vara konstant försedd med hydromorfon 40mg/ml Initialdosen var tre meter(läs ml) , alltså 120mg underbart välmående. Efter två veckors smekmånad låg jag på 10! meter om dagen. Vardagar. Helgerna noddades ofta bort efter 15-meters strecket Toleransökningen var rekordartad. Från 120mg till 400mg i underhållsdos dagligen.

Mindre än 5m/200mg per dag så kom svettningarna, sömnlösheten, och rännskitan som kronofogden på lönedagar! Var en fruktansvärd AT när kranen stängdes av. Aldrig under hela mitt liv upplevt något liknande, och jag är mycket tack vare min autism ändå förskonad från utsättningssymptom. Ja annars ta mig fan nästan immun mot jonkets, oxy`ns och andra opioiders AT-symptom. Men Hydrot... Flytande avslappning och välmående... Underbart och vidrigt. Iaf när du tagit den sista metern som fanns...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in