Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Ja, jag säger inte direkt emot...
Själv drogar jag för det mesta inte för att det är roligt utan för att jag skall stå ut med livet. Har alltid känts som om något fattats mig och även om droger inte är bra för mig(dock beror det väldigt mycket på hur det ses på droger i samhället) så gör de att jag finner det lättare att leva pga olika psykiska och miljöbetingade anledningar.
Själv drogar jag för det mesta inte för att det är roligt utan för att jag skall stå ut med livet. Har alltid känts som om något fattats mig och även om droger inte är bra för mig(dock beror det väldigt mycket på hur det ses på droger i samhället) så gör de att jag finner det lättare att leva pga olika psykiska och miljöbetingade anledningar.
Då kanske du inte ska kalla dig beroende eller missbrukare utan medicinsk användare? Beter du dig OK eller kan man ha fog för tatt ge dig stämplar som "missbrukare" beroende" eller "asocial" pga din drogkonsumtion?
Enligt WHO ICD 10....
Citat:
Hade t ex opiater varit lagliga skulle de problem som drogerna fört med sig knappt existera... Skulle nästan hellre levt på stenålden i området där Afghanistan nu ligger och upptäckt vallmon blommandes och fröjdats åt dess effekter... Lite väl utsvävande nu kanske...
en aning...men det måste aman få vara.
Citat:
OK, då blev det ingen medicin då. Eller så tar jag den o säljer. Äta eller ta skiten - aldrig!
Skitsamma, fel diskussion på fel plats tror jag, tråden gällde Palladon(Hydromorfon) och när det gäller det så antar jag att det väl kan vara en utopi att tänka sig få något sådant utskrivet, men jag vet ju inte säkert. Metadon brukar vara ändhållplatsen för såväl heroinister som smärtpatienter. Det görs ingen större skillnad rent medicinskt tror jag..
Jag är mkt bestämd så!
Frågan är hur jag svarar Dr då...
Det gäller ju att oroa och skuldbelägga.
"Då tar jag en taxi hem och går o lägger mig igen med mina plågor då, jag får ringa och höra med läkemedelsverket och socialstyrelsens expert samt konatkta patientnämnden, men du har säkert rätt i vad som är kutym, troligen ses vi aldrig mer, men det var trevligt att träffas, du gör ju bara ditt jobb, jag får göra mina val nu, som ju är kraftigt begränsade. fast du vet....döden skärmer mig inte så mkt numer, det är mer plågan, du vet, som man ser på äldreboenden där folk ligger och blir sämre och sämre....."
Hursom, trevligt att träffas, synd att du inte hade gladare nyheter, men vis styrs alla av poliikerna."
Eller?
Initialdosen var tre meter(läs ml) , alltså 120mg underbart välmående. Efter två veckors smekmånad låg jag på 10! meter om dagen. Vardagar. Helgerna noddades ofta bort efter 15-meters strecket
Toleransökningen var rekordartad. Från 120mg till 400mg i underhållsdos dagligen.