• 1
  • 2
2010-06-29, 22:12
Medlem
SinkaNs avatar
Det är en saftig bit av ens ungdom som försvinner nu när både skunk och lunar ska bomma igen.
Citera
2010-06-29, 23:47
Medlem
puckots avatar
Åja. Än finns det hopp för skunks fortlevnad, här är några aktiva själar som kämpar för att få ta över databasen och äganderätten till Skunk.
http://skunkgruppen.blogspot.com/2010/06/framtiden.html

Citat:
Ursprungligen postat av SinkaN
Det är en saftig bit av ens ungdom som försvinner nu när både skunk och lunar ska bomma igen.
Citera
2010-09-26, 23:28
Medlem
LerzaAnnes avatar
Men alltså skunkgruppen har inte gjort dett skit!!!! Nu har allt legat nere i 2 dagar efter som dom aldrig ens började fixa/crawla. "Skunkgruppen" fick ju förtroendet att kopiera sidan och skapa en ny likadan. Typ beta el. nått, samt skaffade domän etc etc, så jävla mkt snack men verkligen ingen verkstad. Är så sjukt besviken och nu är ALLT borta.

Tack för ert engagemang skunkgruppen. *horor*
Citera
2010-09-27, 04:48
Medlem
puckots avatar
Anledningen till att det ligger nere just nu är ju för att dom kodar om hela skunk från grunden och bygger en helt ny plattform. Saken är ju den att Skunk hade ju massvis med buggar och skit i koden som tidigare crew aldrig brydde sig om att göra något åt, och sånt där kan ju säkert ta väldigt lång tid att fixa med. Vi får väl ge dom en chans, dom har väl officiellt bara ägt sidan i knappt 3-4 veckor eller något sånt.

Sen har ju säkert skunkgruppen ett liv på sidan av skunk som dom måste prioritera. Jag gissar att ioch med att skunken togs över av privatpersoner som bildat en förening att dom gör det här på sin fritid. Spray som tidigare ägde Skunk hade ju ett företag i ryggen med anställda som jobbade heltid och hade lön för att rå om sidan. Och då får man kanske förstå att dom har andra saker att göra om dagarna också, det är ju inte realistiskt av oss att kräva att dom ska sitta och koda dynget runt, hela dagen och natten i enda. Dom har nog säkert ett väldigt svårt och krävande arbete fram för sig.

Ni kan följa händelseförloppet på deras blogg:
http://skunkgruppen.blogspot.com/

Citat:
Ursprungligen postat av LerzaAnne
Men alltså skunkgruppen har inte gjort dett skit!!!! Nu har allt legat nere i 2 dagar efter som dom aldrig ens började fixa/crawla. "Skunkgruppen" fick ju förtroendet att kopiera sidan och skapa en ny likadan. Typ beta el. nått, samt skaffade domän etc etc, så jävla mkt snack men verkligen ingen verkstad. Är så sjukt besviken och nu är ALLT borta.

Tack för ert engagemang skunkgruppen. *horor*
Citera
2012-02-26, 16:28
Medlem
Muzukashiis avatar
Något nytt vad gäller skunk? SKunkgruppen har inte uppdaterat sin blogg på väldigt länge. Ska man ge upp och glömma gamla skunk?
Citera
2012-02-26, 21:51
Medlem
puckots avatar
Senast jag läste något från killarna som sitter och kodar sidan, var i någon kommentar på bloggen från i julas/nyår någongång har jag för mig. Då skrev dom att större delen av databasen var färdig och att dom hade arbetat frebilt bakom kulliserna den senaste tiden för att hinna färdig med hemsidan, men att det fortfarande fanns hel del arbete kvar.

Men eftersom dom har vanliga arbeten/skola/familj o.s.v. att prioritera, så kunde dom inte riktigt säga när sidan skulle vara färdig.

Citat:
Ursprungligen postat av Muzukashii
Något nytt vad gäller skunk? SKunkgruppen har inte uppdaterat sin blogg på väldigt länge. Ska man ge upp och glömma gamla skunk?
Citera
2012-03-31, 22:15
Medlem
AmadeusKriegs avatar
http://skunkgruppen.blogspot.se/

Sidan finns kvar fortfarande.
Jag bevakar den sporadiskt.

Vissa säger att de gått till www.mjaumjau.com "så länge".
Men jag anser att det ser extremt mörkt ut gällande skunks återkomst.
Tyvärr.
Citera
2013-03-31, 03:22
Medlem
vonfnass avatar
Skunk har återuppstått. Eller en hyllning rättare sagt.

Citat:
Det här är ett community gjort från grunden. Det har ingen koppling till vare sig Spray eller Skunkgruppen.
Det finns inget innehåll från föregående Skunk.

Dock är jag lite reserverad, jag hade gärna velat veta vilka som ligger bakom sidan innan jag reggar mig.
Tråkigt att inget från gamla Skunken finns kvar, det är en stor del i min ungdom som gått förlorad.
Men allting har sitt slut, och allting har sin början.

Kolla sidan, www.skunk.cc
Citera
2013-03-31, 04:56
Medlem
puckots avatar
Sådär. Reggat mig ett konto nu.

Gå med i flashback-gruppen: http://www.skunk.cc/groupMessages.php?id=445

Citera
2014-10-25, 15:37
Medlem
MelTorments avatar
SKUNK behövs mer än någonsin. Den rena lila bakgrunden satte tonen direkt; lågmält och avstressande.

Det var en tillflyktsort. En plats bort från informationsflödet som stal ens tankar & känslor. En plats där man REFLEKTERADE! Så långt ifrån statustänkande och "gilla-markeringar" man kan komma. Nu är hela jävla Internet en marknadsplats där varan är information och betalningsmedlet är uppmärksamhet. Man kan inte gå in på en sida längre utan att varje kvadratcentimeter vill leda dig in i det ekonomiska/sociala spelet. Allt är bara lögner...

Jag tycker synd om dagens ungdom som inte fick uppleva när Internet var lugnt, fint och harmoniskt.

Citera
2019-03-08, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MelTorment
SKUNK behövs mer än någonsin. Den rena lila bakgrunden satte tonen direkt; lågmält och avstressande.

Det var en tillflyktsort. En plats bort från informationsflödet som stal ens tankar & känslor. En plats där man REFLEKTERADE! Så långt ifrån statustänkande och "gilla-markeringar" man kan komma. Nu är hela jävla Internet en marknadsplats där varan är information och betalningsmedlet är uppmärksamhet. Man kan inte gå in på en sida längre utan att varje kvadratcentimeter vill leda dig in i det ekonomiska/sociala spelet. Allt är bara lögner...

Jag tycker synd om dagens ungdom som inte fick uppleva när Internet var lugnt, fint och harmoniskt.

Den ursprungliga Skunk behövs inte när ingenting händer så kan man ju inte förvänta sig något. Så går när Spray tog över Skunk och sen läggs ner och sen vill inte Spray ge tillbaks den

Under den tiden sen 2013 så har kopian skaffat sig många medlemmar så nu har den ursprungliga Skunk ingen chans. Vem bryr sig idag vad som är originalet? Vad innebär skunkgruppen som fortfarande inget gör?

Det är bara att konstatera att Skunkgruppen har lurat oss i så många år.
Nu är det www.skunk.cc som är originalet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in