Citat:
Ursprungligen postat av
Wond
Jag börjar praktik redan imorgon på en mataffär, där jag ska praktisera ungefär 1,5 månad av vad som är bestämt hittills. Förut praktiserat på mataffär (dock en annan) men det var något år sedan och då fick jag inte sitta i kassan.
Denna gång är det som bestämt att jag ska även få sitta i kassan, som dom då kommer lära en.
Tror det finns chans till jobb efteråt om jag sköter allting bra (som jag gör, är då väldigt bra och smidig på packetera upp varor som jag tidigare gjort, och allmänt snabblärd). Har en polare som blev erbjuden jobb efter praktik på detta ställe (förutom att han då kände en person som jobbade där). Så chansen finns och jag tror nästan jag kommer få jobb efteråt, i alla fall kanske mot sommaren.
Men jag är smått orolig när det gäller kassa med mera. Mest det med att man måste kolla ID på personer. Jag är kass på att se vilken ålder personer är i och skulle vara gott med tips på detta?
Jag själv tycker att jag ser relativt ung ut fast jag är runt 22 år, ändå behöver jag aldrig visa leg när jag köper t.ex energidryck som oftast då är 18 årsgräns på denna affär.
Legga alla som ser ut att vara under 25 brukar vara en bra "måttstock". Skriv ner alla PLU-nummer första gången du jobbar och träna på dem tills nästa gång så ska du se att dom sitter snabbare.