2021-03-30, 14:05
Medlem
sadustenellers avatar
Hej, jag har nu ett paket som har kommit fram till ett uthämtningsställe, dock verkar det en aning konstigt då jag inte fått upp något i postnord-appen eller liknande? Paketet har även blivit bl.a tulldeklarerat, finns det någon chans att polisen har koll på vem som hämtar ut paketet och sedan åker hem till en, eller hur fungerar det egentligen?

Känner bara att om det blivit tulldeklarerat och liknande så vet dom ju antagligen vad paketet innehåller.
Citera
2021-04-04, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sadusteneller
Hej, jag har nu ett paket som har kommit fram till ett uthämtningsställe, dock verkar det en aning konstigt då jag inte fått upp något i postnord-appen eller liknande? Paketet har även blivit bl.a tulldeklarerat, finns det någon chans att polisen har koll på vem som hämtar ut paketet och sedan åker hem till en, eller hur fungerar det egentligen?

Känner bara att om det blivit tulldeklarerat och liknande så vet dom ju antagligen vad paketet innehåller.

Tullen har givetvis öppnat paketet och sett vad det innehåller. Vad innehöll det?

Ibland, vid stora mängder narkotika, så bedriver Polisen span mot uthämtningsstället och plockar där den som hämtar ut det. Mindre mängder beslagtar ju tullen.
Citera
2021-04-05, 09:52
Medlem
sadustenellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tullen har givetvis öppnat paketet och sett vad det innehåller. Vad innehöll det?

Ibland, vid stora mängder narkotika, så bedriver Polisen span mot uthämtningsstället och plockar där den som hämtar ut det. Mindre mängder beslagtar ju tullen.
Ja, jag tänker det också att dom bör ha öppnat paketet. Jag beställde Modafinil, det är inga jätteolagliga saker då det säljs som medicin i Sverige men man blir ändå lite nojig när man vet att tullen har varit och rört på paketet.

Ja precis, några större mängder hade jag definitivt inte. Jag antar att jag bara hade tur och det gick igenom. Blir väldigt förvånad om jag får ett brev från dom att dom har haft span på mig, dom lär ha viktigare saker för sig..
Citera
2021-04-05, 10:20
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ja, jag tänker det också att dom bör ha öppnat paketet. Jag beställde Modafinil, det är inga jätteolagliga saker då det säljs som medicin i Sverige men man blir ändå lite nojig när man vet att tullen har varit och rört på paketet.
Du är medveten om att Modafinil är narkotikaklassad?
Citera
2021-04-05, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52

En av de saker som också erbjuds inrikes till nästan billigare pris så totalt korkat.

Man får inte importera läkemedel (receptfritt eller recept), samt narkotikapreparat & dopingpreperat, samt en del naturläkemedel om det är utanför EU/EES. Påföljden är förstås olika, receptfria+receptbelagda läkemedel iutan narkotikabeteckning, samt naturläkemedel utan narkotiabeteckning returneras utan påföljd för köparen.

Narkotika/dopingpreperat dock kan resultera i allt från smugglingåtal till husrannsakan, till span på köparen, eller passivt avvaktande.
Senast redigerad av fonzen 2021-04-05 kl. 10:35.
Citera
2021-04-05, 11:08
Medlem
sadustenellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Ja jag är medveten om det, jag tänkte bara i jämförelse med de mer populära och tyngre drogerna folk brukar beställa.
Citera
2021-04-06, 08:21
Medlem
Citat:
Ja jag är medveten om det, jag tänkte bara i jämförelse med de mer populära och tyngre drogerna folk brukar beställa.
Det är givetvis ändå lika olagligt att importera narkotika, varesig det är modafinil eller heroin.

Men du kan nog vara lugn, men vad vet jag.

Be någon annan hämta ut det åt dig, om dom torskar hävda att dom stulit ditt leg.
Citera
2021-04-06, 22:20
Medlem
Har beställt ganska många gånger från EU och även från USA några gånger utan problem, men nu verkade mitt paket med Vape-juice (vanligt nikotin) skickas tillbaka till avsändaren i Storbritannien och även mitt Phenibut från Holland har jag inte sett röken av på över en månad.
Retligt faktiskt och ganska dyrt. Ska man inte få något meddelande? Antar att tullen inte skyndar med sånt kanske. Men Postnord borde väl säga något när de skickar tillbaka saker?
Citera
2021-04-16, 13:52
Medlem
Kan snuten försöka lura en med "tulldeklaration" ?

Jag köpte en vape cart på flugsvamp för två veckor sedan, det kom aldrig jag tjafsa med säljaren och han sa att han skulle skicka nytt. Aldrig trott snuten skulle ta de eftersom flugsvamp är ju inrikes. Men nu fick jag ett sjukt skumt brev att jag skulle betala någon tulldeklaration på postnord för ett paket som kommer ifrån England.. Jag har köpt saker ifrån Amazon men dom har redan kommit.. Sen när behöver man betala tulldeklaration som privatperson? Och det sista jag väntar inte ens på något paket...
Är det snuten som försöker få mitt att bekräfta att det är just jag som öppnar min egna brevlåda eller?
Citera
2021-04-24, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Kan snuten försöka lura en med "tulldeklaration" ?

Jag köpte en vape cart på flugsvamp för två veckor sedan, det kom aldrig jag tjafsa med säljaren och han sa att han skulle skicka nytt. Aldrig trott snuten skulle ta de eftersom flugsvamp är ju inrikes. Men nu fick jag ett sjukt skumt brev att jag skulle betala någon tulldeklaration på postnord för ett paket som kommer ifrån England.. Jag har köpt saker ifrån Amazon men dom har redan kommit.. Sen när behöver man betala tulldeklaration som privatperson? Och det sista jag väntar inte ens på något paket...
Är det snuten som försöker få mitt att bekräfta att det är just jag som öppnar min egna brevlåda eller?

Hur luras man med en tulldeklaration?
Citera
2021-04-29, 12:44
Medlem
Om man beställer flera narkotikaklassade substanser men inom gränsen för ringa av varje substans påverkar detta straffskalan? t.ex 3G amfetamin 5G hasch 50 diazepam 400ug lsd etc
Citera
2021-04-29, 13:12
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av incognitoxd
Om man beställer flera narkotikaklassade substanser men inom gränsen för ringa av varje substans påverkar detta straffskalan? t.ex 3G amfetamin 5G hasch 50 diazepam 400ug lsd etc
Prova i denna tråd: (FB) "Vad får jag för straff?" Tråden för frågor om påföljdsbedömning. .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in