2016-02-04, 21:40
Medlem
Zigarettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Nikotin i 99.9% ren form någon? Jag hade tänkt tillverka juice till e-cigaretter eftersom någon säkert kommer fråga vad jag ska ha det till...

Jag vill bara veta så att det inte är klassat som hälsofarligt eller något annat tjafs, förstår att det inte är någon narkotika.
Om jag inte minns fel så går det att använda som gift, så hälsofarligt är det nog.

Ont: någon som vet påföljderna om ett paket med narkotikaklassad medicin fastnar i tullen?
Senast redigerad av Zigaretten 2016-02-04 kl. 21:57.
Citera
2016-02-12, 02:50
Medlem
Rurus avatar
Hej!

Min kompis är för tillfället i en populär asiatisk semesterort. Han planerar att köpa med sig en del Valium då det är billigt och enkelt att receptfritt köpa på många apotek. Dessa planerar han att posta "lite diskret" till min adress i Sverige. Han påstår att detta inte utsätter mig för någon risk även om det blir upptäckt i tullen. Med förklaringen att det inte finns någon märkbar koppling mellan mig och semesterorten, och om det skulle kunna få mig i skiten så skulle det vara möjligt att sätta dit vem som helst bara genom att posta tunga droger till dom.
Han erbjuder att betala mig en summa pengar om jag låter honom använda min adress.

Kan detta stämma? Det låter ju logiskt.
Sedan undrar jag om brevet/breven fastnar i tullen blir jag klassad som misstänkt och ger detta polisen rätt att kolla min internet historik och Facebook chatt som har bevis nog att visa att jag var med på det?

Tack!
Citera
2016-02-12, 11:22
Medlem
Crankmines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruru
Hej!

Min kompis är för tillfället i en populär asiatisk semesterort. Han planerar att köpa med sig en del Valium då det är billigt och enkelt att receptfritt köpa på många apotek. Dessa planerar han att posta "lite diskret" till min adress i Sverige. Han påstår att detta inte utsätter mig för någon risk även om det blir upptäckt i tullen. Med förklaringen att det inte finns någon märkbar koppling mellan mig och semesterorten, och om det skulle kunna få mig i skiten så skulle det vara möjligt att sätta dit vem som helst bara genom att posta tunga droger till dom.
Han erbjuder att betala mig en summa pengar om jag låter honom använda min adress.

Kan detta stämma? Det låter ju logiskt.
Sedan undrar jag om brevet/breven fastnar i tullen blir jag klassad som misstänkt och ger detta polisen rätt att kolla min internet historik och Facebook chatt som har bevis nog att visa att jag var med på det?

Tack!
Varför kan han inte posta det till sin egen låda då om det är så riskfritt??
beror väl lite på mängd med vad tullen gör ,har du otur kan det väl bli husransakan
Citera
2016-02-12, 15:44
Medlem
Rurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crankmine
Varför kan han inte posta det till sin egen låda då om det är så riskfritt??
beror väl lite på mängd med vad tullen gör ,har du otur kan det väl bli husransakan
Han bor inte själv, så han kan inte.

Kollar dom igenom internet historik och får dom kolla mitt facebook konto vid en husransakan?
Citera
2016-02-13, 18:37
Medlem
fffgs avatar
Citat:

Kollar dom igenom internet historik och får dom kolla mitt facebook konto vid en husransakan?

Nja. Det gör dom sällan vid smågrejer.
Dom kommer ringa dig om ens det, fråga vad du vet, bara att säga du inte vet något.
Kan hända dom plockar in dig och kollar pisset.
Dock så är tullen hård på Asien vad jag vet.
Citera
2016-02-13, 19:42
Medlem
populopiduss avatar
Citat:

Ta inte risken. Även om du inte kommer åka dit finns risken där för husrannsakan och även om det inte leder till något är det inte kul.
Citera
2016-02-15, 14:58
Medlem
Banditqueeens avatar
Får man ta in lyrica,iktro,imovane in till usa? ska dit i Juni behöver veta om jag ska stoppa upp dom i mina kalsonger eller om jag ska ta med dom in lagligt.
Citera
2016-02-18, 23:41
Medlem
Ska få ett paket med receptbelagda läkemedel (ej narkotika) skickat från UK.
Spelar det någon roll om jag skickar med royal mail (långsaaaamt) eller DHL express dagen efter leverans?

Får för mig i mitt huvud att expressleverans som ska fram dagen därpå inte "hinner" kollas lika noga som massa snigelbrev som någon tulltant gärna håller kvar och går igenom 1 efter 1...

Men det kanske verkligen bara är i mitt huvud?

Däremot hade det inte varit enklare o vara beredd på brev från tullen eller liknande om man har tracking och dagen efter leverans och det inte kommer ? Då vet man ju att något har gått snett.
Royal mail är ju 7-20 dagar leverans typ....
Kan ju ske vad som helst under den tiden :P
Citera
2016-03-02, 17:06
Medlem
Hej, fick idag (2/3-16) brev från tullverket, beslagtagit 200g kratom, vad ska jag göra!? de vill att jag ringer å redogör lr så nåt om paragraf 6 tullverkslagen lr nåt sånt där stod det i brevet.
Citera
2016-03-02, 17:29
Medlem
så står det exakt i brevet. Tullverket har den 24:e Nov 2015 beslagtagit narkotika i en postförsändelse från utlandet med dig som mottagare.
Med anledning av ovanstående ombeds du ringa lr skriva senast den 18/3-16 redogöra för din kännedom om postförsändelse och vara som beslagtagits.
I annat fall kommer egendomen enligt 16(paragraf tror jag) smugglingslagen att förverkas.
Senast redigerad av Mellbydude 2016-03-02 kl. 18:26.
Citera
2016-03-02, 17:53
Medlem
kommer ihåg att ett brev aldrig kom fram, efter det tog jag express, gjorde en ny beställning i måndags, men har inte hört något om den än, verkar va något strul, brukar alltid ta en dag sen får jag från ups så jag kan spåra det, men nu har jag inte fått något...bli lite kluven här nu :-/
Citera
2016-03-02, 18:28
Medlem
Något jag la märkte till att detta brev var från Arlanda, vet ej om när man tog/tar de billiga sätter att det kommer den vägen, men när jag tar express e det Skurup/skåne de passerar innan lokal bil på Ups.
Vet i faen va jag ska göra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in