2012-08-25, 14:58
Medlem
Tjenare! Ska resa till Danmark och sedan Skottland under nästa vecka och jag undrar om det är någon fara att ta med 3-4 kamagra piller(har inte recept på dom), genom tullen utan att man torskar på något. Och om man skulle torska på något ifall dom hittar dom, vad blir straffet?
Citera
2012-08-27, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Om du har sett hur de breven ser ut (det jag fick för ett par månader sedan) så står det ju ingenstans att man SKA ringa till dem om man inte (vilket du/man/jag såklart inte gjort) faktiskt beställt detdära. Om jag förstår deras krångliga språk vill säga.
Står ju sen "I annat fall kommer det destrueras" eller liknande.

Men skadar väl säkert inte och ringa till dem och fråga vadfan som hänt, och så vidare resten kan man ju räkna ut själv vad man kanske kan säga och inte kan.....

Vet en som ringde dem på det sättet bara och frågade vad det handlade om... Blev inga problem med det.

Jo precis, det jag tänkte på var hur man bör agera för att minska risken för vidare kontakter. Även om man inte måste höra av sig så kanske de är mer benägna att gå vidare med saken om man bara ignorerar dem, eller?
Citera
2012-08-27, 05:52
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziemssen
Jo precis, det jag tänkte på var hur man bör agera för att minska risken för vidare kontakter. Även om man inte måste höra av sig så kanske de är mer benägna att gå vidare med saken om man bara ignorerar dem, eller?
Alltså jag vet inte du. Men lite så jag tänker jag också, i vart fall om det kanske inte är det första tullbrevet man fått.

Själv ringde jag inte dendär gången. Inga problem det heller vad det verkar.

I vilket fall, så länge man inte har narkotika hemma så är det ju rätt lugnt. Polisen har överlag sen inte så mycket resurser, men dem kan säkert kolla upp bankutdrag om dem känner sig berättigade (i och med räder mot shoppar).
Men småkvantiteter piller är nog långt långt ner på deras listan (förutom dem som säljer det, då är det ju inte småkvantiteter).
Senast redigerad av Nume 2012-08-27 kl. 05:57.
Citera
2012-09-05, 00:27
Medlem
MalachiYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeke68
ja det kan du göra! jag har som mest tagit in 1.75 kg ca på en o samma gång! mer fick jag inte köpa pga fraktregler eller tull regler? i Usa..beställde från Hawaii
Sorry att jag inte svarat på ett tag men jag har ej fått tag på polaren som importerar kava men ser att du fått svar från annat håll... BTW jämför pris och se om det är billigare att beställa fråm Vanuatu,,, lycka till pz
Citera
2012-09-05, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rochstein
ska du börja kränga det på plattan?

-tja har du en kabbe? nä men jag har lite Kava Kava. is da shit maen.

skjut upp lite glade i röven de funkar nog bättre.

Roligaste jag läst på fb idag.
Citera
2012-09-05, 12:37
Medlem
pantamera12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Alltså jag vet inte du. Men lite så jag tänker jag också, i vart fall om det kanske inte är det första tullbrevet man fått.

Själv ringde jag inte dendär gången. Inga problem det heller vad det verkar.

I vilket fall, så länge man inte har narkotika hemma så är det ju rätt lugnt. Polisen har överlag sen inte så mycket resurser, men dem kan säkert kolla upp bankutdrag om dem känner sig berättigade (i och med räder mot shoppar).
Men småkvantiteter piller är nog långt långt ner på deras listan (förutom dem som säljer det, då är det ju inte småkvantiteter).
Vad räknas som småkvantiteter av tex benso? Under 149 tabletter?
Citera
2012-09-07, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liptonte
Roligaste jag läst på fb idag.
berätta det komiska i det??!!
Citera
2012-09-19, 21:52
Medlem
Jag har beställt tre paket receptbelagda läkemedel (ej narkotika) de senaste tre månaderna, inga har kommit fram. Har inte blivit kontaktad av någon, bör jag kontakta dem och visa upp mitt recept som jag har på en av leveranserna? Hur gör jag?!
Citera
2012-09-19, 23:23
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpidos
Jag har beställt tre paket receptbelagda läkemedel (ej narkotika) de senaste tre månaderna, inga har kommit fram. Har inte blivit kontaktad av någon, bör jag kontakta dem och visa upp mitt recept som jag har på en av leveranserna? Hur gör jag?!

Det finns ju risk att du har blivit blåst med...
Vilket land har du beställt från?
Citera
2012-09-20, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Det finns ju risk att du har blivit blåst med...
Vilket land har du beställt från?

Fått pengarna tillbaka så blåst har jag inte blivit, första två var från asien det tredje från något baltiskt land...
Citera
2012-09-20, 02:01
Medlem
Askenars avatar
Dum fråga men finns det något tillstånd för privatpersoner för att importera läkemedel på bulk?
Citera
2012-09-20, 11:15
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpidos
Fått pengarna tillbaka så blåst har jag inte blivit, första två var från asien det tredje från något baltiskt land...
Om du beställt från asien så är det inte konstigt att tullen tagit det, är i princip omöjligt att få igenom därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in