• 1
  • 2
2009-08-15, 15:45
Medlem
Jag formaterade om min dator för att den gick väldigt segt.
Installerade om datorn med windows7 och den är fortfarande långsam.

När jag köpte datorn för ca 1 år sedan kunde jag ha uppe flera st WoW på högsta inställningarna.
Men nu går det segt med ett WoW uppe på låga inställningar. (Använde WoW för att visa att de är stor skillnad.)

Så eftersom den går så segt och är nyformaterad tänkte jag mest att det borde vara något fel på någon hårdvara i datorn eller möjligtvis Windows7.

Någon som vet hur jag kan ta reda på vad felet är eller vart med om liknande och har tips på hur jag kan fixa det?
Citera
2009-08-15, 16:12
Medlem
Västgötens avatar
Använd forumets sökfunktion och sök på "datorn seg". Finns massvis med liknande trådar och med all säkerhet nyttiga tips som kan hjälpa dig lösa ditt problem.
Citera
2009-08-15, 16:16
Medlem
Sökte på dålig prestanda kanske skulle prövat flera ord.
Citera
2009-08-15, 17:52
Medlem
Dr.Sativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbeerrnniiee

När jag köpte datorn för ca 1 år sedan kunde jag ha uppe flera st WoW på högsta inställningarna.
Men nu går det segt med ett WoW uppe på låga inställningar. (Använde WoW för att visa att de är stor skillnad.)

Så eftersom den går så segt och är nyformaterad tänkte jag mest att det borde vara något fel på någon hårdvara i datorn eller möjligtvis Windows7.

Någon som vet hur jag kan ta reda på vad felet är eller vart med om liknande och har tips på hur jag kan fixa det?

uppdaterat alla drivrutiner?
Citera
2009-08-15, 18:01
Medlem
Dåliga ram-minnen / problem med processorn?
Citera
2009-08-15, 18:03
Medlem
Nukows avatar
Kanske inte riktigt till hjälp, men du har inte tryckt in tusen addons i WoW? Vet inte när skuggorna kom till WoW heller, men de tar väl ganska mycket av datorn med..
Citera
2009-08-15, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbeerrnniiee

Ge oss lite specs på din dator annars kan vi inte hjälpa dig..
Citera
2009-08-15, 18:24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Win -> Support

//Mod
Citera
2009-08-15, 20:23
Medlem
Spec

Moderkort: MSI K9VGM-V
Ram: 2gb
Grafikkort Nvidia 8600
Cpu: Amd athlon dual core 3ghz

operativsystem: Windows 7

Om det är något mer som ni vill veta kan jag ta reda på det.
Citera
2009-08-15, 20:33
Medlem
tjo

Har pimpat upp en p4 precis!
De du kan göra förutom att jag jobba några extra timmar och köpa ny dator/hårdvara. Program CCleaner och Revo Uninstaller för rensning av sparad data som windows drar på sig. Glöm överklockingar de är för hårdvarugeeks, de är bättre andvända de du har och försöka tjäna pengar till ny hårdvara. Utnyttja alla fläktplatser du har och kylning är viktigt för prestanda. Köp mer ram och nytt grafikort om du känner att de är värt att lägga de på datorn, istället för att spara till en ny. Lycka till!

PS. Rekommenderar att du köper nytt grafikkort. Köp ett som kostar ca 2000kr om du inte vill lägga 5000 på ett highendkort och se till att du andvänder directX 9c och har senaste grafikdrivrutinerna.
Senast redigerad av ak47carbon 2009-08-15 kl. 20:39.
Citera
2009-08-15, 22:13
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Kassa drivrutiner eller dålig kylning. Förmodligen en kombination av bägge. Installera nya fräscha drivrutiner för ALLT och öppna upp burken, kolla att alla fläktar går som de skall och dammsug alla kylflänsar du hittar.
Citera
2009-08-15, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Kassa drivrutiner eller dålig kylning. Förmodligen en kombination av bägge. Installera nya fräscha drivrutiner för ALLT och öppna upp burken, kolla att alla fläktar går som de skall och dammsug alla kylflänsar du hittar.

Skall pröva det när jag har tid. Får hoppas att de fungerar. En annan fråga, finns det något lätt sätt att få hem all drivrutiner istället för att behöva leta upp alla och ladda hem var för sig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in