2004-03-23, 11:34
Medlem
Haha joo jag kan ju tänka mig in i situationen
Citera
2004-03-25, 19:47
Medlem
snuttes avatar
Snodde fillingar och mass annat mög. Sitter just nu och myser i en m90 tröja.
Dom vid tvättbytet på T2 hade ingen direkt koll på nått. Tror Hercule Poirot håller med mig.
Citera
2004-03-25, 20:33
Medlem
Hercule Poirots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snutte
Snodde fillingar och mass annat mög. Sitter just nu och myser i en m90 tröja.
Dom vid tvättbytet på T2 hade ingen direkt koll på nått. Tror Hercule Poirot håller med mig.

Precis, tvättbytet T2/P4 har ingen hög IQ-nivå direkt... som att sno godis från småbarn.
Citera
2004-03-25, 21:02
Medlem
BigDukes avatar
Låg inne på LV3 97/98

Själv fick jag bara med mig en burk vapenfett för jag tyckte inte det var värt riskerna att plocka grejer jag ändå inte behöver. (har inte öppnat fettburken ens)
Kollegorna däremot fick ut extra uniformer till när de skulle gå högvakt.
Dock var det ingen som skrev upp det på förrådet så alla som hade fått ut dom tog hem dom. Var lite svettigt för vissa sista dagen när det talades om visitationer och de flestas väskor var fyllda med kronans grejer.
Som tur var så var snacket på visitation bara skrämskott, annars hade det blivit pinsamt både för befäl och muckande.

Inträffade dock lite allvarligare grejer när jag låg inne.
Julen 97 "rånades" vakten på LV3 på ett antal AK5. Senare visade det sig vara ett insiderjobb och insidern åkte fast i alla fall men jag vet inte vad som hände med de övriga eller vapnen.
På kompaniet stals en laptop från befälsrummet, kom aldrig till rätta.
Någon månad senare stals en signalpistol. Då det blev klart att ingen skulle släppas utanför regementet innan den kommit fram dröjde det inte länge förrän det kom ett anonymt telefonsamtal som berättade att den fanns i botten på en papperkorg. Vet dock inte om det polisanmäldes, befälen kanske skämdes att de inte hade bättre koll.
Citera
2004-03-27, 02:47
Bannlyst
  • 1000 9x19 patroner
  • 500 5,56x45mm patroner
  • 1 12,7x99mm patron
  • 1 st H&K G22 A3
  • 1 st SIG SauerP515
  • 1 st DuPont Kev-B Vest
  • 1 st NA NACH system-3
  • 1 st DeSantis "SWAT"
  • 2 st DO Sparkel-Earpopper
  • 1 st EP-33-FHG
Det var nog allt, tror jag....
Citera
2004-03-27, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
fixa lite fina förbrukningsvaror åt mig så ska jag bjuda på lite sprit och en puss
Uppmaning till brott? Av en moderator dessutom... Ujujuj.
"1.5. Att direkt uppmana till brott är förbjudet."

Citat:
Ursprungligen postat av SelarioN
o vad vill damen ha för ngt då ...hehehe.... så får jag se vad jag kan göra

Pöss!!
Inte för att risken är stor, men vad komiskt om något av dina befäl råkar läsa det här och se bilden på din nuna och att du skriver att du tänker norpa en massa saker.
Nog ser de mellan fingrarna på en hel del, men skulle inte tro att de gör det i det fallet.
Citera
2004-03-27, 14:36
Medlem
eantrs avatar
Alla ni som har patroner hemma: Om ert hus eller lägenhet av nån anledning skulle fatta eld och brandinspektörerna sen hittar krutrester i bokhyllan av en 5.56 motsvarande så kan det bli så att hemförsäkringen inte gäller.

Alltså, den olagliga, samt olagligt förvarade ammunitionen behöver inte ha någonting med branden att göra men dess effekt kan sägas förvärra förloppet. Läs det finstilta på er försäkring noga innan ni flashar era krigsbyten. Vet inte hur er privatekonomi ser ut men för mig skulle det innebära ett rätt stort ekonomiskt avbräck. Bor ni kanske hemma också är det rätt taskigt att fixa så att vårdbiträdesmorsan får pynta röksaneringen av sexton lägenheter.

Rätta mig om jag har fel.
Citera
2004-03-30, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hercule Poirot
De flesta som gör lumpen plockar ju med sig saker hem...

Detta fick jag med mig:

12 par kalsonger
2 par stålgrå strumpor
1 par idrottsshorts (De där tajta..fick med dem av misstag )
3 st 90-skjortor
1 handuk
1 armbindel
2 littreringar
2 t-shirtar
2 st kronans-skedar

Hade jag gjort lumpen igen hade jag snott mer...

Fyll på med era listor!

Jag lyckades få med mig ett halvt jägar kök, hittade brännaren i min väska.
Citera
2004-03-30, 01:27
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
Uppmaning till brott? Av en moderator dessutom... Ujujuj.
"1.5. Att direkt uppmana till brott är förbjudet."

Inte för att risken är stor, men vad komiskt om något av dina befäl råkar läsa det här och se bilden på din nuna och att du skriver att du tänker norpa en massa saker.
Nog ser de mellan fingrarna på en hel del, men skulle inte tro att de gör det i det fallet.

det var iofs ett skämt vänner emellan
Citera
2004-03-30, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PikeWake
Hur som helst så var jag på väg hem en fredag och till min stora fasa upptäckte jag att jag skulle bli tvungen att dela kupé med den värsta idioten på hela kompaniet. Så fort vi kommit iväg började han skryta om hur mycket han hade lyckats stjäla och den här gången var han extra stolt: Han hade norpat flera meter pentylstubin. Eftersom det hade varit en del kontroller av persedelpåsarna nyligen så ställde en av de andra i kupen den befogade frågan hur i helvete han hade gömt stubinen. Då kläcker dumfan ur sig: "Jag lindade den kring kroppen".

Hörde ryktas om den dumfan när jag låg inne. Dock i en version då denne skulle ha tagit flyget hem från kallax och blev påkommen. Kanske ej samma?

Fick tyvärr bara med mig mindre grejer som en 5.56:a och en 7.62 (? minns inte vilken kaliber det är på Ksp39 längre...illa) lite kallingar stumpor och nån m90 tröja plus diverse proviant.

Däremot kommer jag ihåg en rätt kul grej vid muck. En av våra KB hade lyckats behålla sin Permisuniform (den man använder vid högvakten). Han hade därefter snört ihop den med sopsäckar och isoleringstejp. Vid genomgången gick löjtnanten igenom allas packning och stannade och frågade vad fan han hade som var så ordentligt intejpat. "min kostym" sa vår KB varav löjtnanten dröjde litegrann, tittade honom i ögonen spg hur orolig han blev, smålog och sa ironsikt "jaja" och gick vidare.

Ångrar att jag inte snodde med mig mer, framför allt vinterkläderna...dom är fan guld.
Citera
2004-03-30, 10:50
Medlem
Borde man inte få något straff eller så för att man "tappar" bort saker? Eller kan man stjäla utan att det märks på t ex betyget man sedan får?
Citera
2004-03-30, 13:53
Moderator
tobess avatar
från finska armén..

Ett helt lager med stridsförplägnad ("tst muona")
En massa lösammo ("blåpittar")
En övningshandgranat

Sen ett par specialgjorda hålfotsinlägg värda 100€ (fick dem, men iaf)

Hade nog en massa extra t-skjortor och kallingar å sockor före hemförlovningen men de sålde jag till ett bra pris före muck.. Var ju en massa som saknade saker som de sen endera måste förlustanmäla och betala eller helt enkelt köpa (av t.ex mig=)) .. många orkade ju inte gå igenom förlustanmälningsprocessen så de köpte (till ett högre pris ) istället..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in