Citat:
Ursprungligen postat av PikeWake
Hur som helst så var jag på väg hem en fredag och till min stora fasa upptäckte jag att jag skulle bli tvungen att dela kupé med den värsta idioten på hela kompaniet. Så fort vi kommit iväg började han skryta om hur mycket han hade lyckats stjäla och den här gången var han extra stolt: Han hade norpat flera meter pentylstubin. Eftersom det hade varit en del kontroller av persedelpåsarna nyligen så ställde en av de andra i kupen den befogade frågan hur i helvete han hade gömt stubinen. Då kläcker dumfan ur sig: "Jag lindade den kring kroppen".
Hörde ryktas om den dumfan när jag låg inne. Dock i en version då denne skulle ha tagit flyget hem från kallax och blev påkommen. Kanske ej samma?
Fick tyvärr bara med mig mindre grejer som en 5.56:a och en 7.62 (? minns inte vilken kaliber det är på Ksp39 längre...illa) lite kallingar stumpor och nån m90 tröja plus diverse proviant.
Däremot kommer jag ihåg en rätt kul grej vid muck. En av våra KB hade lyckats behålla sin Permisuniform (den man använder vid högvakten). Han hade därefter snört ihop den med sopsäckar och isoleringstejp. Vid genomgången gick löjtnanten igenom allas packning och stannade och frågade vad fan han hade som var så ordentligt intejpat. "min kostym" sa vår KB varav löjtnanten dröjde litegrann, tittade honom i ögonen spg hur orolig han blev, smålog och sa ironsikt "jaja" och gick vidare.
Ångrar att jag inte snodde med mig mer, framför allt vinterkläderna...dom är fan guld.