2012-03-18, 01:37
Medlem
Ainds avatar
2 panzarvagnar, 43 Carl Gustaf k-pistar, 24 Ak4or och en malaj som jag låst ner i källaren.
Citera
2012-03-18, 04:11
Medlem
Tjockstarks avatar
M90 Uniform med basker/keps och alla märken.

Sovsäck ( Tog jag av någon jävla skåning på slutövningen, hoppas han hade det skönt utan sovsäck sista veckan i fält )

Värmetröja90

Peltor-brillorna

4 långkallingar

Massa 5.56

Ansiktsfärg i överflöd

Lysstavar i överflöd

Vinter-kepsen

Snodde även namnbrickan av våran kapten, hade galet tråkigt som eldvakt under någon övning.....

Återkommer när jag kommer på fler grejor!
Citera
2012-03-18, 15:58
Medlem
Snajders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stettler...
ingen som lyckats få med sig explosionsvaror eller projektiler? är kanske koll på sådant!?
hur som helst så tror jag det är dags för mig att göra lumpen snart och undrar om det är hårdare bevakning nu än förr?

ha det!!

Värnplikten är nerlagd så det blir nog inget lumpen för dig. Däremot kan du ta anställning som soldat.
Citera
2012-03-18, 16:01
Medlem
Lightnights avatar
Väldans vad folk lyckats få med sig grejer. Undrar vad det totala värdet av allt som nämnts i tråden är?
Citera
2012-03-18, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stettler...
ingen som lyckats få med sig explosionsvaror eller projektiler? är kanske koll på sådant!?
hur som helst så tror jag det är dags för mig att göra lumpen snart och undrar om det är hårdare bevakning nu än förr?

ha det!!

Rökgranater kompisar fick med TNT påsar, hade säkerligen kunnat tagit en handgranat men det var inget jag funderade på att göra.
Citera
2012-03-18, 16:53
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Väldans vad folk lyckats få med sig grejer. Undrar vad det totala värdet av allt som nämnts i tråden är?

Kanske en månadslön för en av våra riktiga skrivbordsgeneraler..
Citera
2012-03-18, 18:25
Medlem
Scaevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
Kanske en månadslön för en av våra riktiga skrivbordsgeneraler..

Skulle nog tro att det är mera.

Ponera att en kalsong kostar ca 20 kr i tillverkningskostnad och 10 i inköpspris.
Om vi gissar att varje person i denna tråden har cirkus 10 st där hemma, och det är, och nu gissar jag igen, 500 pers som har skrivit i tråden.

Då blir det: 500x10=5000.
5000x30=150000.

Sen så kan vi om vi vill, dubbla den här summan och få ett totalvärde på 300000 om vi tänker oss all matriel som har gått under AFSE och dyl.

Inga fasta siffror gott folk, bara jag som sitter och ponerar.
Citera
2012-03-18, 21:19
Medlem
EnAlbatross avatar
1par Kalsonger
2st Stridsvagn 122
1st JAS Gripen
Citera
2012-03-18, 22:03
Medlem
pernila12s avatar
2 stycken stridsbåt 90 enkel
1 tankbil med 2 släp
2 stycken typ 2 bogserbåtar

sen va det nog inte så mycket mera..
Citera
2012-03-18, 22:29
Medlem
Mordarostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satsen.med.Resten
Har inte sett denna tråd förut, men lite fick man ju med sig :P

- M90 tröja
- Stridshandskar SIB
- Strumpor/Kallingar etc
- Tvättväskan/Tvättpåse

Nu till de roligare sakerna:
- 1st kikare, vet ej modell.
- 1st ultralätt sovsäck, kommer inte ihåg modell, men den var dyr.
- Skarp ammunition 5.56
- Övningshandgranater, både spränghandgranat och flashbang (Samt medföljande antändningssaker till dessa)

Var säkert något mera kul!

Det försvann en nattmörker-kikare/bildförstärkare eller det kallas för en av oss. Synd att man inte fick tag i den. Kostar väl 30 000, eller gjorde då. Killen som tappa den fick inget MUCK-bidrag tror jag haha

Mmörkermedel går på mer än 30K, minst 100K och uppåt.
Citera
2012-03-18, 22:31
Medlem
FrankBooths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnkelH
Några m59 skjortor, riktigt sköna!
Lite blandat skit - camofärg, böcker.
M90 vinterkängorna

Polaren har en bättre trofé - Ett komplett 12mannatält med alla tillbehör.
Sprillans nytt!
Hur fan han lyckades med det vet jag inte. Vi har använt det vid några
fiskeresor, klockrent med kamin eftersom det alltid blir spöregn när vi ska fiska.....

HAHAHAHA! underbar kille! kan du fixa historian hur han lyckades? Det vore guld värt
Citera
2012-03-18, 22:50
Medlem
smides avatar
Det enda jag snodde avsiktligt var min namnbricka, gradbeteckningar och mitt mössmärke som satt fastsytt på mössan jag köpte.
Sen råkade jag få med mig lite grejer hem också utan avsikt. Något par strumpor, kalsongerna jag hade på mig vid muck samt 3 patroner jag glömde kvar i fickan efter en skjutning.
Men dessa tog jag tillbaks och sköt upp vid nästa skjutning. Hade gärna behållit dom som minne men är lite för paranoid för att förvara skarp ammunition hemma.
Kan inte förstå hur i allsin dar ni lyckats få med er tre fjärdedelar av utrustningen hem, dom på förrådet måste väl ha märkt att det försvann horder av prylar?
Eller så kanske de sket i vilket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in