2012-03-17, 19:02
Medlem
Koreanskbots avatar
Har inte gjort lumpen och undrar därför hur ni lyckas ta med er allt detta hem obemärkt? Är det bara att slänga ner allt i en svart plastpåse och ner i väskan eller?
Citera
2012-03-17, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koreanskbot
Har inte gjort lumpen och undrar därför hur ni lyckas ta med er allt detta hem obemärkt? Är det bara att slänga ner allt i en svart plastpåse och ner i väskan eller?

Jo i princip, man kan sno rökgranater ute på övningar o hävda dem förbrukade osv, ingen kontroll på utförseln av permissions väska.
Citera
2012-03-17, 19:07
Medlem
StefanAJs avatar
Fick med mig två magasinsfickor av misstag. Har även en tröja, ett par strumpor och en balaklava. Jag var inte ens ute efter att stjäla något. Det blev bara så.
Citera
2012-03-17, 19:33
Medlem
m90 ställ (den fodrade varianten)
balaklava
Handskar

Vet de va två st som hade tagit lite sprängdeg, men någon fick nys om det så de blev hämtade en morgon på uppställningen av farbror blå med handklovar och allt.
Citera
2012-03-17, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voh
m90 ställ (den fodrade varianten)
balaklava
Handskar

Vet de va två st som hade tagit lite sprängdeg, men någon fick nys om det så de blev hämtade en morgon på uppställningen av farbror blå med handklovar och allt.

Otur för dem med sprängdegen. Jävligt pissigt av den som skvallrade.

Skarpa 5,56skott.
Lysskott.(de där rören som man tar ut en grej i botten och avfyrar med)
Den gröna tröjan som man hade under M90uniformen.
Strumpor t-shirts.
En massa påsar med fältkäk(främst lappskojs och några av pastavarianterna har jag för mig)
Lite kalsonger.

Hur lyckades man då med allt? Det var enkelt. I tvättbytet så sa man att man hade 5 kalsonger och skulle byta dessa. Visar upp 5 och lägger en eller två i säcken efter det. Var likadant så som man gjorde om det hade försvunnit saker. Man hjälpte ju varandra till största delen. Jag har haft nytta av allt som jag plockade hem. Maten gick åt på festivaler!
Citera
2012-03-17, 20:19
Medlem
Man.bear-pigs avatar
Kul tråd, är nu nästan 10 år sedan jag gjorde min värnplikt men har fortfarande kvar två par stålgrå strumpor, två par kallingar, raggsockor och balaklava.
Minns även att jag fick med mig massa 5.56 ammunition samt 9 mm som jag prydde lägenheten med, ingen aning om vart den tog vägen när jag tänker efter :P
Citera
2012-03-17, 21:43
Medlem
stettler...s avatar
ingen som lyckats få med sig explosionsvaror eller projektiler? är kanske koll på sådant!?
hur som helst så tror jag det är dags för mig att göra lumpen snart och undrar om det är hårdare bevakning nu än förr?

ha det!!
Citera
2012-03-17, 21:47
Medlem
en polare lyckades ta hem en pistol.
Citera
2012-03-17, 22:18
Medlem
Kethowes avatar
Snodde den inte själv, utan en kompis snodde den för drygt trettio år sedan. Vårdar, och använder, fortfarande "min" Olles-brorsa så fort det kryper under noll!

Men fasen vad det stals, av kompisar , på "den gamla goda tiden", toalettpapper i årsförbrukning, knäckebröd i femårsförbrukning, skoputs i 20-årsförbrukning mm. mm.
Citera
2012-03-17, 22:23
Medlem
Låg i Boden för några år sen och i slutet var det en tävling om vems om kunde sno med sig mest.

Muckade med en ett extra komplett skåp. Inkl. Skyddsmask sovsäck etc.
En full sopsäck med Norgemat/grönpåse.

Värt att nämna är att det inte var så svårt, självbetjäning på den mesta tvätten och på de delar som var bemannade så var det samhall-nissar som skulle skjöta det. Vilket gick som det gick...

Fick inte med mig någa vapen eller comtacs dock :/
Citera
2012-03-17, 22:52
Medlem
Det roligaste var väl en kartong med tårgaspatroner. Vi var på ett ISB-förband som hade en massa tillpassning utav gasmasker för beväringarna. Vi tog en massa patroner när ett FN-gäng hade tillpassning och lämna sedan tillbaks dessa som våra förbrukade. På så sätt så saknades inga för oss :-) Drog aldrig av några själv hemmavid, utan sålde bort alla allt eftersom. Sedan så var det väl det vanliga med kläder och mat.
Citera
2012-03-18, 00:26
Medlem
Satsen.med.Restens avatar
Har inte sett denna tråd förut, men lite fick man ju med sig :P

- M90 tröja
- Stridshandskar SIB
- Strumpor/Kallingar etc
- Tvättväskan/Tvättpåse

Nu till de roligare sakerna:
- 1st kikare, vet ej modell.
- 1st ultralätt sovsäck, kommer inte ihåg modell, men den var dyr.
- Skarp ammunition 5.56
- Övningshandgranater, både spränghandgranat och flashbang (Samt medföljande antändningssaker till dessa)

Var säkert något mera kul!

Det försvann en nattmörker-kikare/bildförstärkare eller det kallas för en av oss. Synd att man inte fick tag i den. Kostar väl 30 000, eller gjorde då. Killen som tappa den fick inget MUCK-bidrag tror jag haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in