2010-02-22, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fontanellmannen
JaG SnoDDe hELa BAtaLJonen ololololololololol

Varför ljuger folk ihop om sådant? Inte en chans att ni fick med er så mycket, om ni nu inte gjorde lumpen på ett riktigt kasst regemente där de inte visiterade er... Särskilt inte övningsgranater och sådant som antingen var eller kunde misstas som vapen, sånt hade de stenkoll på. Fälmössor, m90, regnställ och skyddsmask tror jag inte heller på, om ni inte snodde andras, för de får man göra afse på. Tillräckligt många afse, och ni får betala skiten..

Själv hamnade jag på ett riktigt bra ställe, där befälen sa att vi fick ta hem vissa småsaker om vi pratade med dem, för att hålla koll på svinnet. De ville även uppmuntra framtida friluftsliv, så de lät de som bad om det ta med grönpåsar.

Själv har jag ett gäng första förband, bra att ha i handskfacket ifall att.

gjorde lumpen på livgardet.
Citera
2010-02-23, 15:10
Medlem
Recycles avatar
En Pistol men ingen ammo
Citera
2010-02-23, 15:45
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recycle
En Pistol men ingen ammo

Berätta mer.
Citera
2010-02-24, 12:48
Medlem
Recycles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
Berätta mer.

Nja jag vette fan hela historien är mycket sorglig
Citera
2010-02-24, 12:51
Medlem
Sinkomiess avatar
Troll
Citera
2010-02-24, 16:54
Medlem
lopios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fontanellmannen
JaG SnoDDe hELa BAtaLJonen ololololololololol

Varför ljuger folk ihop om sådant? Inte en chans att ni fick med er så mycket, om ni nu inte gjorde lumpen på ett riktigt kasst regemente där de inte visiterade er... Särskilt inte övningsgranater och sådant som antingen var eller kunde misstas som vapen, sånt hade de stenkoll på. Fälmössor, m90, regnställ och skyddsmask tror jag inte heller på, om ni inte snodde andras, för de får man göra afse på. Tillräckligt många afse, och ni får betala skiten..

Själv hamnade jag på ett riktigt bra ställe, där befälen sa att vi fick ta hem vissa småsaker om vi pratade med dem, för att hålla koll på svinnet. De ville även uppmuntra framtida friluftsliv, så de lät de som bad om det ta med grönpåsar.

Själv har jag ett gäng första förband, bra att ha i handskfacket ifall att.

Nu vet jag inte var du genomförde din värnplikt, men jag genomförde min på livgardet för inte alls speciellt länge sedan, och vi hade en oerhört slapp remi. Faktum är att vi inte ens hade någon visitation på materielen p.g.a vår väldigt bakfulla befäl som berättade att han "mådde väldigt dåligt, och hellre litade på att allt var rent än tog sig tiden att gå igenom allt". När vi skulle lämna in sakerna var det inte ens snack om någon inräkning, vi hade praktiskt taget kunnat ta varenda liten pinal hem om vi hade velat.

OnT:
En hel m90.
Snödräkt.
En jävla massa strålgrå+kalsonger.
Värmetröja, långkallingar.
Moraknivar.
Konservöppnare.
Fältmössa.
Diverse småsaker.
Citera
2010-02-28, 11:12
Medlem
KONNYKOMAs avatar
Oj oj "fontanellmannen". Ni måste ha varit hårt hållna. Tyckte att det gick att få med sig det mesta hem. Förutom vapen dvs. Men persedlar, ammunition (5,56 7,62 och akan proj) var ju inga större bekymmer att lägga rabarberna på. Ett par larm minor ligger för övrigt och skräpar i förrådet.
Citera
2010-02-28, 11:15
Medlem
Tartaglias avatar
2 sådan där trälådor med 7.62...minns inte hur mycke de va men ett par tusen rounds borde de varit!
Och ett tält 12..........o en termos....o kalsonger från polarna på luckan...
Senast redigerad av Tartaglia 2010-02-28 kl. 11:18.
Citera
2010-02-28, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tartaglia
2 sådan där trälådor med 7.62...minns inte hur mycke de va men ett par tusen rounds borde de varit!
Och ett tält 12..........o en termos....o kalsonger från polarna på luckan...

Ska vi uppfatta det som att du stal dina kamraters materiel?
Citera
2010-02-28, 11:37
Medlem
Tartaglias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffmeister
Ska vi uppfatta det som att du stal dina kamraters materiel?

Jag tog skiten! (i dubbel bemärkelse)
Citera
2010-02-28, 18:22
Bannlyst
Fått hem lite spårljus, samt vanliga patroner 7,62, skjortor och kalsonger och fakeblod haha. Ska sikta på en värmetröja också. Usch så mysiga dom är
Senast redigerad av larsbofink 2010-02-28 kl. 18:26.
Citera
2010-02-28, 18:53
Medlem
Tartaglias avatar
Olle o brorsan åt olle!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in