Citat:
Ursprungligen postat av rafael1337
Det där är förbannat omilitäriskt och det är folk som ni som ställer till problem för underhållet. Skärpning.
Tror det redan är problem med underhållet, låt mig förklara:
1: Vad gäller T-shirts, strumpor, ja kläder i allmänhet:
Innan utryck gavs order om att all överskottsmatrial man inte skulle ha fick läggas anonymt i torkrummet utan reprisalier, efter detta fanns det likt förbannat saker kvar i stugan(luckan), och denna gång var det skit samma om du gick å bad att få lämna in något, du fick skit för det oavsett, så då försökte jag hellre norpa hem sakerna.
M05 jackan är ett smärre undantag som låg kvar i stugan då vi skulle röra oss för att lämna in dom. Efter flera frågor om vems den kunnat vara utan svar så sket jag i det och tänkte att mannen får springa upp och hämta den själv sen om dom märker det. Ingen märkte något och eftersom ingen fortfarande efter ville kännas vid den så behöll jag den helt enkelt.
2: Ammunitionen skjöts upp hos en släktning i trakten under veckosluten. Den är både dyr (för privatperson) och svår att få tag på.
3: Jag hade till och från sammanlagt 5 extra kasetter till vapnet under mina tolv månader som jag eftersom gav bort till folk slarvat bort sina egna (vissa kanske återfick sina forna ägare, andra inte). Då tiden var slut hade jag två kvar som ingen ville kännas vid, så jag behöll dom.
4: Avpärrningsbanden, övningsminan och kartorna tillsammans med övriga småsaker låg i en sopkorg i plutonsförrådet, så dom gissade jag att ingen ville kännas vid nå mer.
5: Gissningsvis så var det nån fetishhemul som stal min egna skyddsmask kort innan utryck, varefter jag var tvungen att ersätta denna vilket inte var billigt. Men sen eftersom att inget inom förrådsverksamhet fungerar så stog det i papprena att jag lämmnat in masken, trots att jag fick en ny först dagen efter (
det räcker inte bara att betala, du ska ha en ny och sedan lämna in den nån timme senare). Då ansåg jag att Fuck Off, har jag betalat för den här skiten och dom inte vill ha den kan jag likagärna behålla fanskapet.
6: Om förrådspersonalen hade velat ha igen 4 halvtomma tuber skokräm hade dom gärna fått dom, men det skulle slängas.
7: Vad gäller Rökgranaterna så vadfan, lite kul ska man få ha.
Godkväll