He he verkar som att jag blir tvungen att berätta nu när så många vill veta.
Ok, det var så här: Jag var jävligt sugen på att nicka de där stövlarna, men hur skulle det gå till? Funderade ganska länge och hade lite olika idéer..
Jag kunde ju helt sonika stjäla nån annans stövlar vid ett obevakat tillfälle, och sen ta hem dem på permisen, men mitt satans samvete hindrade mig.
Kände att sno nåns stövlar var lite väl illa, så jag var tvungen att komma på nåt annat..
Men så uppenbarade sig en oväntad lösning. Jag och några andra vpl fick erbjudande om att några månader efter muck komma tillbaks och rida kortege vid ett statsbesök, och vi nappade.
Det innebar att vi vid muck skulle ordna en speciell säck med prylar vi skulle behöva under återbesöket på K1, bland annat ridstövlar.
Jag utarbetade "Operation Stjäla Försvarets Ridstövlar" som gick ut på att jag ställde i ordning säcken innehållande mina ridstövlar och annat, och gick sen till förrådet och sa att eftersom jag skulle rida kortege igen, och vi redan lämnat in våra stövlar, (vilket alla utom vi kortegefolk hade gjort) så behövde jag hämta ut ett par nya att lägga i ovan nämnda säck.
Och de gick på det!
Så jag gick därifrån med ett par splirrans nya stövlar som jag inte alls la i säcken utan i min väska för hemtransport..
Nu var planen nästan fullbordad. Ett problem kvar. Detta var på muckdagen och alltså försent att åka från K1 och lämna stövlarna hos nån bekant.
Så jag ringde en kompis som dök upp utanför och jag gick ut och lämnade en till synes oskyldig väska till honom, sen åkte han hem och jag gick in igen.. Mission accomplished.
En ren stöld hade ju varit enklare, men det var å andra sidan rätt kul att se om planen funkade.
Har använt stövlarna rätt mycket, de är svinbra..
Edit: planen kanske inte är så avancerad nu när jag tänker efter, men roligt var det!