2007-01-02, 16:47
Medlem
komp asss avatar
1 st "kvalificerad hemlig handling"-stämpel...
Citera
2007-01-02, 22:08
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en svensk tiger
varför????

Jag får ångest bara jag tänker på de där jävla stövlarna. Värre smärta i fötterna har jag aldrig upplevt än med stövlarna pådragna mer än fem minuter i sträck.

Jag är ryttare och det var ju stövlar av hög kvalitet. Kostar 4000:- i affär, men det ville jag ju inte betala.

Var tvungen att utarbeta en avancerad plan för att smuggla ut dem dock. Kunde ju inte ta dem som skulle lämnas in vid muck. Fick tänka ett tag men sen kom jag på lösningen. Det var en plan i flera led som lyckades, rätt stolt faktiskt.
Citera
2007-01-03, 00:25
Medlem
en svensk tigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Jag är ryttare och det var ju stövlar av hög kvalitet. Kostar 4000:- i affär, men det ville jag ju inte betala.

Var tvungen att utarbeta en avancerad plan för att smuggla ut dem dock. Kunde ju inte ta dem som skulle lämnas in vid muck. Fick tänka ett tag men sen kom jag på lösningen. Det var en plan i flera led som lyckades, rätt stolt faktiskt.

Jo det kanske bara är mina kalle anka fötter som inte riktigt är kompatibla med försvarets ridstövlar. Vad bestod din "cunning plan" av, hur fick du ut stövlarna?
Citera
2007-01-03, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett

Kommer göra lumpen som MP och det innebär en del ridning vad jag förstått och jag vill naturligtvis också ha ett par helnajsa ridstövlar Redogör ni för din smuggeltaktik så vi andra kan lära oss
Citera
2007-01-03, 02:16
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasReich
Kommer göra lumpen som MP och det innebär en del ridning vad jag förstått och jag vill naturligtvis också ha ett par helnajsa ridstövlar Redogör ni för din smuggeltaktik så vi andra kan lära oss

Jag ser flera möjligheter.

Ta ridstövlar av någon och lämna sedan in dem istället för dina egna - obra

Hoppas på ett obevakat klädbyte - kräver obevakat tvättbyte

Försök få med dig ett extra par när ni provar ut paradutrustning - kräver finurlighet och är riskabelt

När ni skall prova ut ridstövlar fråga om ni får se det största paret de har det bör vara mina måttbeställda.
Citera
2007-01-03, 02:31
Medlem
En 12 cm rökgranat till GRK..
Citera
2007-01-03, 18:09
Medlem
boba fetts avatar
He he verkar som att jag blir tvungen att berätta nu när så många vill veta.

Ok, det var så här: Jag var jävligt sugen på att nicka de där stövlarna, men hur skulle det gå till? Funderade ganska länge och hade lite olika idéer..

Jag kunde ju helt sonika stjäla nån annans stövlar vid ett obevakat tillfälle, och sen ta hem dem på permisen, men mitt satans samvete hindrade mig.
Kände att sno nåns stövlar var lite väl illa, så jag var tvungen att komma på nåt annat..

Men så uppenbarade sig en oväntad lösning. Jag och några andra vpl fick erbjudande om att några månader efter muck komma tillbaks och rida kortege vid ett statsbesök, och vi nappade.
Det innebar att vi vid muck skulle ordna en speciell säck med prylar vi skulle behöva under återbesöket på K1, bland annat ridstövlar.

Jag utarbetade "Operation Stjäla Försvarets Ridstövlar" som gick ut på att jag ställde i ordning säcken innehållande mina ridstövlar och annat, och gick sen till förrådet och sa att eftersom jag skulle rida kortege igen, och vi redan lämnat in våra stövlar, (vilket alla utom vi kortegefolk hade gjort) så behövde jag hämta ut ett par nya att lägga i ovan nämnda säck.
Och de gick på det!

Så jag gick därifrån med ett par splirrans nya stövlar som jag inte alls la i säcken utan i min väska för hemtransport..

Nu var planen nästan fullbordad. Ett problem kvar. Detta var på muckdagen och alltså försent att åka från K1 och lämna stövlarna hos nån bekant.
Så jag ringde en kompis som dök upp utanför och jag gick ut och lämnade en till synes oskyldig väska till honom, sen åkte han hem och jag gick in igen.. Mission accomplished.

En ren stöld hade ju varit enklare, men det var å andra sidan rätt kul att se om planen funkade.
Har använt stövlarna rätt mycket, de är svinbra..

Edit: planen kanske inte är så avancerad nu när jag tänker efter, men roligt var det!
Citera
2007-01-04, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Puffmutti
Persedelpåsen och några kilo sprängdeg+tillbehör. (tändhattar, krutstubin och pentylstubin)
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Jag stal en stridsvagn 122 och en hel division JAS 39 Gripen.
Tolkar det som att du tror att jag skarvar! Om så är fallet så undrar jag bara, varför skulle jag?
Är du intresserad av hur så får du gärna höra av dig så ska jag förklara det för dig.
Citera
2007-01-04, 17:57
Medlem
En kille som är ett par år äldre än mej, bor i samma sammhälle (litet och alla känner alla, ni vet).
Han gjorde lumpen för 2 år sen, under lumpen hade han gjort upp med nått gäng. Vette fan nårra detaljer.
Men iallafall, han hade ansvar för vapen och ammunition. Gänget visste detta, kontaktade honom och de kom överens om att han skulle "tappa bort" några AKs, å ta med sig dom hem efterlumpen.
Han fick med sig 5st. Gömde dom hemma i väntan på att folket skulle hämta dem å betala.
Men istället stormade en pikégrupp på 10 poliser hans hus skyddsvästar å allt
hände ett par kvarter från oss, hans mossa kan inte vart glad.
Klart som fan att man märker om det försvinner vapen

Straffet blev grovt vapenbrott, 3 år och 6 månader.
Citera
2007-01-04, 19:50
Medlem
Erolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Falken_
En kille som är ett par år äldre än mej, bor i samma sammhälle (litet och alla känner alla, ni vet).
Han gjorde lumpen för 2 år sen, under lumpen hade han gjort upp med nått gäng. Vette fan nårra detaljer.
Men iallafall, han hade ansvar för vapen och ammunition. Gänget visste detta, kontaktade honom och de kom överens om att han skulle "tappa bort" några AKs, å ta med sig dom hem efterlumpen.
Han fick med sig 5st. Gömde dom hemma i väntan på att folket skulle hämta dem å betala.
Men istället stormade en pikégrupp på 10 poliser hans hus skyddsvästar å allt
hände ett par kvarter från oss, hans mossa kan inte vart glad.
Klart som fan att man märker om det försvinner vapen

Straffet blev grovt vapenbrott, 3 år och 6 månader.

Låter HÖGST troligt eller?
Citera
2007-01-04, 19:55
Medlem
brobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erold
Låter HÖGST troligt eller?
Låter rätt troligt, hände en sådan incident när jag gjorde lumpen och det var för två år sedan. Var inte på mitt förband men kommer ihåg att befälen kacklade om det.
Citera
2007-01-04, 21:12
Medlem
3år och 6 månader är väll lite väll saftigt för en yngling?
10 pikepoliser också ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in