Citat:
Ursprungligen postat av tobbe__
hah, muckade i april från ING3/i19 (sista kullen ingenjörer).. klart man var tvungen ta med sej några "minnen"
Och sen de dyraste sakerna.. skäms lite men
Vi hade ju slutövning i norge.. cold response, och sen så flyttades ju allt ut ur ing3's kaserner.. helt kaos
Fyra stycken, helt nya, inplastade c-stridsdräkter.. ser ut precis som m90 uniformen, fast fodrad och med ett kol lager i sej typ, vet inte riktigt hur det fungerar men.. 30, 000:- styck sa dom att dom gick på i alla fall.. jag och några kamrater tog en hel låda.. 20 stycken. Ingen märkte ett skit.
Sen tog vi fem kartonger med norgepåsar, tror det var 30 st i varje.. så jag har 75 st 24 timmars påsar i källaren á 300:- st
Så nog fan har man kostat pengar nog.. och vissa saker är ju helvetiskt onödiga. Typ c-stridsdräkterna..
du verkligen heter Tobbe, tobbe, och dessutom muckade från Ing3 som sista kullen ingeniörer så torde det inte vara särdeles svårt att identitifera dig! Därför må du be och hoppas att dina befäl inte sitter och gökar på FB, och att de dessutom inte inte saknar material för 100-tusentals kronor
Nåväl, din postning är ju drygt 1 år gammal, och är du fortfarande i frihet så torde du ha klarat dig trots ditt stupida "erkännande" ...
Grattis, hoppas du njuter av ditt stöldgods.
edit: ser just att detta blev mitt 100:e inlägg, får väl därmed betrakta det som om oskulden blivit förlorad för evigt, och att evig förtappelse kommer även mig tillgodo på räkenskapens dag!
OnT: själv fick jag med mig lite av klassikerna, dvs skortor m/59, gröna halsdukar (har de något namn?), en vindrock (av misstag!) och en grön bag (mycket praktist, fortf i bruk efter 30 år).