2007-01-04, 21:18
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits87
10 pikepoliser också ?

Det är inte helt omöjligt om de vet att det är den typen utav vapen det rör sig om.
Jag har själv sett liknande fast då rörde det sig om ett luftgevär (vilket de förvisso trodde var ett automatvapen enligt vad vittnen hade sagt tidigare).
Citera
2007-01-04, 22:59
Medlem
Ska se om jag hitter artikeln... Aftonbladet och Expressen skrev om det, men det verkade vara nedtystat. Vad som blev stulet i detalj var inte nämnt.
Citera
2007-01-04, 23:18
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
3år och 6 månader är väll lite väll saftigt för en yngling?
10 pikepoliser också ?

Det är nog rätt troligt om man har stulit 5 AK5or. Dom skickar ju inte Trafikpolisen direkt...
Citera
2007-01-05, 02:58
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
3år och 6 månader är väll lite väll saftigt för en yngling?
10 pikepoliser också ?

Tvärtom, låt såna j-a idioter sitta på kåken tills de blir gamla så slipper vi andra i samhället störas av deras sinnesslöa ideér...

10 piketpoliser är absolut inte nåt konstigt, de förutsätter nog att killen kan ha vänner där och att de är beväpnade med automatkarbiner vet man ju... Man tar det säkra före det osäkra så att säga.
Citera
2007-01-05, 03:02
Medlem
Kul å se vars skattepengarna drar vägen! Stulet gods från lumpen!
Citera
2007-01-05, 03:12
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwali
Kul å se vars skattepengarna drar vägen! Stulet gods från lumpen!

Nja, visst är det så att en hel del pengar försvinner på detta viset, men vill du gnälla på vart dina skattepengar tar vägen så bör du snarare besöka detta forumet.

http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=33

Citera
2007-01-05, 11:43
Medlem
Weebls avatar
Det gäller ju uppenbarligen att göra lumpen på rätt ställe om man vill ha stora grejor. Kängor och Fältuniform M-90 byttes aldrig på Amf1. Vi hade persedelmönstring med jämna mellanrum, så det enda som gick att lägga vantar på var sådant man tog själv på förrådet; Poplinställ, Försvarets lilla blåa, fältskjorta 90, skjorta 59 och handduk.

Mitt byte:
2 T-shirts
1 59 skjorta
1 90 skjorta grön. Hade redan 3 blåa hemma.
1 par stålgrå knästrumpor
1 par vita ytterstrumpor
3 handukar

Lite diverse ammo.
Förbrukningsmatriel som skulle slängas på muckdagen, typ skoputs och myggmedel.

Sedan fick jag ett båtsportkort över Sthlms skärgård och fältmössa m/90.
Citera
2007-02-02, 13:39
Medlem
Xones avatar
Fisk

3Kg fisksallad och 3 lådor bruna bönor. Så jävla gott!
Citera
2007-02-02, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weebl
Det gäller ju uppenbarligen att göra lumpen på rätt ställe om man vill ha stora grejor.

Bästa möjligheten att stjäla grejor tror jag gavs kring sekelskiftet för ett par år sedan under de stora förbandsnedläggningarna när regementen försvann till höger och vänster. Såväl officerare som förrådspersonal var bittra och resignerade, vilket resulterade i att värnpliktiga i den sista kullen alltid gick hem med välfyllda väskor.
Citera
2007-02-02, 15:02
Medlem
Koolaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Bästa möjligheten att stjäla grejor tror jag gavs kring sekelskiftet för ett par år sedan under de stora förbandsnedläggningarna när regementen försvann till höger och vänster. Såväl officerare som förrådspersonal var bittra och resignerade, vilket resulterade i att värnpliktiga i den sista kullen alltid gick hem med välfyllda väskor.

Man skall aldrig underskatta bitterhet som motivationsfaktor !!

Och du har nog helt rätt ang detta, hört en del historier från vänner som tidigare var YO. Hockey-trunkar var legio för många.
Citera
2007-02-02, 15:18
Medlem
Hr.Johanssons avatar
Stora mängder mat (var kock), kläder, en bilstereo och sprit ur kaptenens bil. Ammunition, en handgranat, tårgas + säkert nåt mer jag glömt.
Citera
2007-02-02, 17:44
Medlem
Tror du fortfarande du kan komma över lika mycket som innan.
Muckade 05 och snubbarna uppe i boden kunde du lura till dig hur mycket somhellst av
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in