snälla jag behöver snabb hjälp här!:
igår fick jag en massa popups om pc antispyware 2010 lr ngt sånt, jag fattade att det var skit så jag sket i det. jag instalerade "windows defender" för att ta bort det, men jag vet inte om det funka...
idag på morgonen så surfade jag på som vanligt, och efter att ha hämtat ett par mackor så kommer jag tillbaka för att finna att mina webbläsare inte funkar: de kopplar inte upp sig på någon sida, men jag kan vara ute på spotify o lyssna på musik t.ex, så internet är fortfarande igång. jag prövar att stänga av datorn: nya uppdateringar installeras.
5 minuter senare startar jag den, men då händer detta: den startas, visar lite text som vid varje start, men sen kommer en blue-screen, och man hinner inte läsa den förrän datorn startas om!!! det går inte att starta den i felsäkert läge eller ngn annan av dem alternativen som fanns!!! sen så klickade jag på felsäkert läge med internetanslutning, och klickade bort att den skulle starta en sak som man inte ser: det står bara "press esc to stop XXXX.XXX".
hursom lyckades jag komma in i felsäkert läge, och här är jag nu!
jag måste fixa till datan, har sjukt mkt info på den som behöver sparas! nästan 50 gig saker som måste sparas, och helst vill jag inte omformatera datan: vad ska jag göra!?!?!?! snälla hjälp!
jag har inget antivirusprogram!
P.s: jag har fått bort vissa små filer till ett minneskort, men jag behöver fler saker från datan! d.s
Operativsystem (2000, Xp, Vista, Win7):XP
Service Pack: 3?
Antivirus:inget
Brandvägg:inget
Märkesdator eller självbyggd:köpt på komplett 2005?
Problembeskrivning:startar om sig och man kan inte komma in ens till inloggningssidan
Felmeddelande:ser ej, men det är en blue-screen
Försökt hittills:starta datorn

Vad har du för skiva till Windows:Xp service pack 1