För ett par dagar sedan så började DVD läsaren att krångla, det går för övrigt att läsa/skriva men när jag försöker att installera ett operativsystem så går det ej.
DVD Skriv/läs Enheten är en Nec ND-B3530A.
IDE Brännare.
Jag får ett felmeddelande i Linux Opensuse 11.1, 11.0 ,10.3: Kan inte hitta filer på url "dev/0/01" som är enheter i linux som då är brännaren, jag får valen försök igen eller avbryt.Har testat båda alternativen och kommer bara ur installationen.
Likadant är det med Windows 7 och Vista, som jag ville testa bara för skoj skull men det gick inte,
Windows 7: rtm: kan inte hitta drivrutiner för essentiella enheter och sen ta ut cdn för att undvika problem vid installation av drivrutin men jag har ingen.
Version direkt från Microsoft:kan ej hitta essentiella filer, avbryt installationen och kontrollera att de essentiella filerna finns.
Vista:Har haft installerat utan problem tidigare...men nu:kan ej hitta essentiella filer, avbryt installationen och kontrollera att de essentiella filerna finns, precis som i Windows 7.
Jag kan installera Windows XP och Mac OS X utan problem.
Problemet har varat ett tag och jag testade att rycka kablar och sätta ihop igen för att se att allt sitter ihop, installerade senaste Firmware.
Tips??