2009-08-15, 09:41
Medlem
För ett par dagar sedan så började DVD läsaren att krångla, det går för övrigt att läsa/skriva men när jag försöker att installera ett operativsystem så går det ej.

DVD Skriv/läs Enheten är en Nec ND-B3530A.
IDE Brännare.

Jag får ett felmeddelande i Linux Opensuse 11.1, 11.0 ,10.3: Kan inte hitta filer på url "dev/0/01" som är enheter i linux som då är brännaren, jag får valen försök igen eller avbryt.Har testat båda alternativen och kommer bara ur installationen.

Likadant är det med Windows 7 och Vista, som jag ville testa bara för skoj skull men det gick inte,
Windows 7: rtm: kan inte hitta drivrutiner för essentiella enheter och sen ta ut cdn för att undvika problem vid installation av drivrutin men jag har ingen.
Version direkt från Microsoft:kan ej hitta essentiella filer, avbryt installationen och kontrollera att de essentiella filerna finns.

Vista:Har haft installerat utan problem tidigare...men nu:kan ej hitta essentiella filer, avbryt installationen och kontrollera att de essentiella filerna finns, precis som i Windows 7.

Jag kan installera Windows XP och Mac OS X utan problem.

Problemet har varat ett tag och jag testade att rycka kablar och sätta ihop igen för att se att allt sitter ihop, installerade senaste Firmware.

Tips??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in