2009-08-15, 01:51
Medlem
finapengars avatar
hej

söker lite tidningar, flesh, tror jag den heter i orginal, men i Sverige gavs den ut som . Någon som sitter på några sådana? Gavs ut i orginal av samma som gjorde bl.a. Judge Dread.. Fanns en cool serie som hette helltrekkers som biserie.

Må väl
Citera
2009-08-15, 06:15
Medlem
U137s avatar
Du tänker inte på MILF-hunter?
Citera
2009-08-15, 20:40
Medlem
Mr Förståndets avatar
Nej, namnet Flesh stämmer. Den gick ursprungligen i brittiska 2000AD tillsammans med bl a Judge Dredd, och publicerades senare i USA av Quality Comics i slutet på 80-talet. Kommer ihåg Helltrekkers, men de tidiga Flesh-episoderna har jag knappt ens läst (än iallafall). Däremot gjorde Pat Mills en ny Flesh-serie i början på 90-talet, tecknad av Carl Critchlow, "The Legend of Shamana", som jag tyckte var rätt ok.
Citera
2009-08-17, 01:58
Medlem
finapengars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Förståndet
Nej, namnet Flesh stämmer. Den gick ursprungligen i brittiska 2000AD tillsammans med bl a Judge Dredd, och publicerades senare i USA av Quality Comics i slutet på 80-talet. Kommer ihåg Helltrekkers, men de tidiga Flesh-episoderna har jag knappt ens läst (än iallafall). Däremot gjorde Pat Mills en ny Flesh-serie i början på 90-talet, tecknad av Carl Critchlow, "The Legend of Shamana", som jag tyckte var rätt ok.

ok fränt, tack för svaren. Ser att jag stavade helt galet på judge dredd med.. =) Men iaf, svenska dinohunter är inte enkla att införskaffa, månne enklare med 2000ad? Tips på bra seriehandlare online som saluför, helst den svenska, men även 2000ad. Jag har sökt, och kikat på några serieantikvariat på nätet, de har som bäst haft ett par, tre olika nummer av dinohunter. Men de var svindyra med frakt, och inte stort utbud. Någon bra fysisk shop i södra skåne annars som är bra?

/Fp
Citera
2009-08-18, 00:11
Medlem
xooms avatar
Gissa vad som ges ut inom kort?

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1906735115
Citera
2009-08-18, 22:27
Medlem
finapengars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xoom
Gissa vad som ges ut inom kort?

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1906735115

wohoo!! Kul att läsa den på originalspråket. Fattas bara att de ger ut helltrekkers med.

tack för tipset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in