Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-14, 21:38
  #1
Medlem
Niders avatar
Hej

Jag har märkt att ibland när jag ser på en film eller bara slö surfar omkring, så kan datorn snabbt frysa till (även ljudet) på cirka 1,5 sekunder, efter det så fungerar allt igen. Det händer då och då, inte ofta och inte sällan, kanske varannan dag.

Är detta något som är allvarligt eller är det så för de flesta? kan man lösa det på något sätt?
Citera
2009-08-14, 21:43
  #2
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nider
Hej

Jag har märkt att ibland när jag ser på en film eller bara slö surfar omkring, så kan datorn snabbt frysa till (även ljudet) på cirka 1,5 sekunder, efter det så fungerar allt igen. Det händer då och då, inte ofta och inte sällan, kanske varannan dag.

Är detta något som är allvarligt eller är det så för de flesta? kan man lösa det på något sätt?

Prova att linda in datorn i en filt!
Det fungerade för en kompis till mig.
Han installerade även ett värme-element brevid datorn för att få det där lilla extra!
Nu har tyvärr hans dator drabbats av överhettning och vägrar starta...


Förlåt, hade bara roligt åt din rubrik.. Är full och har tråkigt
Citera
2009-08-14, 21:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nider
Hej

Jag har märkt att ibland när jag ser på en film eller bara slö surfar omkring, så kan datorn snabbt frysa till (även ljudet) på cirka 1,5 sekunder, efter det så fungerar allt igen. Det händer då och då, inte ofta och inte sällan, kanske varannan dag.

Är detta något som är allvarligt eller är det så för de flesta? kan man lösa det på något sätt?

testa pilla bort 2 eller 3 lager damm ur din processor fläkt lite försiktigt med en bomullstuss och återkom inom 10 minuter. jag antar datorn har hängt med ett tag?
Citera
2009-08-14, 21:53
  #4
Medlem
Niders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vill3h
testa pilla bort 2 eller 3 lager damm ur din processor fläkt lite försiktigt med en bomullstuss och återkom inom 10 minuter. jag antar datorn har hängt med ett tag?

tack för svaret men datorn är inte gammal, köpte den förra månaden, kanske det är damm trots allt, har ingen aning.
Citera
2009-08-14, 22:19
  #5
Medlem
Avva66s avatar
Tryck ctlr+alt+del så du får fram aktivitetshanteraren.
(klicka på fliken prestanda)
Där kan du se om processorn går upp till 100% när datorn "fryser"
I så fall så är det säkert värmeproblem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback