2009-08-14, 21:06
Medlem
Dasshulkens avatar
Tjena!

jag har nyligen införskaffat ett nytt grafikkort då mitt gamla tröttnade, Dock så har jag problem med att få det att fungera, dvs jag kan inte installera drivrutinerna, då kommer det upp ett fel "setup did not find a driver compatible with your current hardware or operating system, setup will now exit" Nyligen kollade jag datorn på Systemrequirementslab.com där mitt grafikkort inte kunde bekräftas, så nu körs datorn på det inbyggda kortet. Känns hopplöst att punga ut med 800 kr för att få ett kort som inte verkar funka med datorn?

Vad tror ni är problemet och vad ska jag göra?

Info om datorn:

Moderkort: Asus P4P800 AGP 8x
Grafikkort: ATI Radeon HD 3650 AGP

Vill ni ha mer info om datorn eller problem så får ni fråga.

Tack på förhand
Citera
2009-08-14, 21:12
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasshulken
Tjena!

jag har nyligen införskaffat ett nytt grafikkort då mitt gamla tröttnade, Dock så har jag problem med att få det att fungera, dvs jag kan inte installera drivrutinerna, då kommer det upp ett fel "setup did not find a driver compatible with your current hardware or operating system, setup will now exit" Nyligen kollade jag datorn på Systemrequirementslab.com där mitt grafikkort inte kunde bekräftas, så nu körs datorn på det inbyggda kortet. Känns hopplöst att punga ut med 800 kr för att få ett kort som inte verkar funka med datorn?

Vad tror ni är problemet och vad ska jag göra?

Info om datorn:

Moderkort: Asus P4P800 AGP 8x
Grafikkort: ATI Radeon HD 3650 AGP

Vill ni ha mer info om datorn eller problem så får ni fråga.

Tack på förhand

Är du säker på att du försöker uppdatera drivrutinerna för ditt grafikkort, så att du inte försöker uppdatera den inbyggda grafiken?

Lämpligast är väl att via enhetshanteraren söka upp det "nya" grafikkortet och uppdatera grafikkortet den vägen.
Citera
2009-08-14, 21:15
Medlem
sommarlovs avatar
Du ska alltid avinstallera drivers till grafiken innan du öppnar lådan och byter kort...
Citera
2009-08-14, 21:21
Medlem
Dasshulkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Är du säker på att du försöker uppdatera drivrutinerna för ditt grafikkort, så att du inte försöker uppdatera den inbyggda grafiken?

Lämpligast är väl att via enhetshanteraren söka upp det "nya" grafikkortet och uppdatera grafikkortet den vägen.

Det står "Andra enheter"

trycker man på det så kommer det fram RAID-Styrenhet och Videostyrenehet (VGA kompitabel)och när man försöker uppdatera t.ex RAID enheten så funkar det inte , "Den här maskinvaran kunde inte installeras eftersom det inte gick att hitta den nödvändiga programvaran"
Citera
2009-08-14, 21:24
Medlem
Dasshulkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Du ska alltid avinstallera drivers till grafiken innan du öppnar lådan och byter kort...

är det försentatt göra det nu? eller ska jag ploppa in mitt gamla kort och avinstallera sen göra om allt?
Citera
2009-08-14, 22:53
Medlem
Citat:
är det försentatt göra det nu? eller ska jag ploppa in mitt gamla kort och avinstallera sen göra om allt?

Stäng av det inbyggda grafiken i bios.
Citera
2009-08-15, 00:04
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Enklast gör du så här: koppla in det nya korte. gå in i kontroll o avinstallera det nya kortet. Sedan gå in http://support.amd.com/us/psearch/Pa...nload%20Detail o tanka hem de senaste drivrutiner till grafikkort. Start om datorn då kommer windows plug and play hitta den nya korten och försöker leta drivers till det. Cancel allting och sedan uppdatera grafikkort me de driverutiner så du tankade hem från ati/amd hemsidan. Borde fint fint efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in