2003-12-22, 03:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kingcab
Ska folk börja skryta att de har högt IQ kan jag skryta att jag är mångmiljonär! HA HA där fick ni! Vilket är viktigare pengar eller ett test på mattekunskaper som man ändå inte har användning för i verkliga livet. Kan tillägga att jag hade MVG i matte i gymnasiet.
oj vad impade vi blir.. hur lycklig är du för det? samma sak med IQ, pengar, makt osv.. hur mår du eg när du tänker i dem banorna?
tror inte någon här försöker sätta sig över någon.. med vissa undantag kanske
Citera
2003-12-22, 11:27
Medlem
kisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingcab
Kan tillägga att jag hade MVG i matte i gymnasiet.
Jaha, i vilken kurs? A?

Om ni frågar kan ni få veta hur bra jag är i matte.
Citera
2003-12-22, 11:57
Awaiting Email Confirmation
\gros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueDuck
fick 128 på danska, tyckte det var as svårt på slutet så man chansar ju bara på dom frågorna hehe

Har du gjort det danska flash-testet? Jag tyckte att frågorna varierade i svårighet hela tiden. Själv tycker jag att de frågorna närmare slutet var några av de enklare.
Citera
2003-12-22, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pr0n-Gamer
temeratur är något som finns i naturen iallafall naturligt.. vi kan själva se och känna när temperaturen ändras, visst så känns väl tex 20+ inte alltid som 20+ i alla sammanhang men vi snackar inte temperatur,vikt osv.. förresten så är "vikt" verkligen något som är svårt o bestämma något på, vilket många kan förstå..
men IQ?? va fan det är bara nått som människor har hittat på själva som du säger..

jaha och? tid är också något som vi människor har hittat på och det funkar utmärkt. iq finns självklart, även om det är abstrakt.
Citera
2003-12-22, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WorldControl
jaha och? tid är också något som vi människor har hittat på och det funkar utmärkt. iq finns självklart, även om det är abstrakt.
fan tiden är verkligen något som vi hittat på... men den går ju att räkna.. tex 1s=så långt som det tar för ljuset att "vandra" en viss sträcka..
vad är IQ då? om d vart något verkligt som inte har med tankar att göra så skulle jag gått med på en definition..
Citera
2003-12-22, 19:28
Avslutad
Citat:
fan tiden är verkligen något som vi hittat på... men den går ju att räkna.. tex 1s=så långt som det tar för ljuset att "vandra" en viss sträcka..
vad är IQ då? om d vart något verkligt som inte har med tankar att göra så skulle jag gått med på en definition..

med hög iq är man bra på problemlösning. thats it, det är iq-testen som ger ditt iq, inte ditt iq som visas på iq-testen. förstår du?
Citera
2003-12-22, 21:27
\gros avatar
Citat:
med hög iq är man bra på problemlösning. thats it, det är iq-testen som ger ditt iq, inte ditt iq som visas på iq-testen. förstår du?
Skitsnack! Hög IQ betyder inte ett skit. Titta bara på medlemmarna i svenska mensa; vad håller de på med? Dricker té och äter kakor, thats it.
Citera
2003-12-22, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av \gro
Skitsnack! Hög IQ betyder inte ett skit. Titta bara på medlemmarna i svenska mensa; vad håller de på med? Dricker té och äter kakor, thats it.

mhm... vilken tur
Citera
2003-12-22, 22:19
Bannlyst
Citat:
jasså det är det som är benämningen på IQ (intelligenskvot).. då har jag lärt mig något nytt idag
Citera
2003-12-22, 22:28
\gros avatar
Citat:
jasså det är det som är benämningen på IQ (intelligenskvot).. då har jag lärt mig något nytt idag

Haha Man lär sig något nytt varje dag
Citera
2003-12-23, 02:04
Medlem
avdagatas avatar
Citat:
Finns ingen med 180+ i IQ

Sveriges smartaste man, Jola Sigmund, har 210 vill jag minnas.

Citat:

De kanske har funderat ut att det smartaste man kan göra i väntat på domedagen är att dricka té och äta kakor?

Människar har ju inte mycket vettigare saker för sig ute i världen ändå.
Krigar, svälter, fäller regnskog, förorenar, misshandlar.. You name it.
Världen kommer ju gång under någon gång, och då antagligen pga människan.
Citera
2003-12-23, 02:17
\gros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avdagata
Sveriges smartaste man, Jola Sigmund, har 210 vill jag minnas.

De kanske har funderat ut att det smartaste man kan göra i väntat på domedagen är att dricka té och äta kakor?

Människar har ju inte mycket vettigare saker för sig ute i världen ändå.
Krigar, svälter, fäller regnskog, förorenar, misshandlar.. You name it.
Världen kommer ju gång under någon gång, och då antagligen pga människan.

Det var optimistiska ord måste jag säga...

Har läst nånstans en artikel där en mensamedlem intervjuades. Om jag inte minns fel så svarade han på frågan om vad som utmärkte mensa genom att säga hur kul det är att kunna prata med människor på samma nivå. Det kunde han alltså inte göra i vanliga fall; prata med vanliga människor.

Då undrar man vad är det för puckon som sitter där och inbildar sig att de är något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in