2003-12-19, 17:52
Medlem
Aziraphales avatar
132 (spridning 15) på det danska, 17/18 på det svenska. man kanske skulle göra ett riktigt test nån gång
Citera
2003-12-19, 20:13
Medlem
Tjing

Jag fick 133 på det danska och 18 av 18 på Mensas test. Jag har haft nöjet att göra ett riktigt test hos en psykolog. Då fick jag 120, eftersom de riktiga testen tar hänsyn till mer än den matematiska/logiska delen. Det gäller även tvärt om, ni som inte fick superbra på de här ravens mariser-testen, skall inte misströsta. Det samanlagda IQ:t kan bli bra ändå.

Tack och hej
Citera
2003-12-19, 20:19
Medlem
agitators avatar
finns det kanske en möjlighet att man får lite bättre än man får på det riktiga testet på dessa internetvarianter så att man blir sugen på att skriva på riktigt? De drar väl in pengar på att folk skriver testet? Bara en tanke, jag tror ju inte att de bedriver bluff och båg-verksamhet.
Citera
2003-12-19, 20:29
Medlem
hej igen

Jag tror personligen att internet-testen är i enklaste laget, just av den anledning du säger. Men det är ju också så att tex Mensa inte utger sig för att ta hänsyn till den totala IQ:n, de är bara intresserade av den matematisk/logiska delen av någon anledning. Det betyder att de som gör bra på dessa prov klarar inträdet, med det betyder inte att de automatiskt är smartare än genomsnittet på det riktiga IQ-testet. Som ju tar hänsyn till en lång rad fler egenskaper än matematik/logik, som då bara utgör 1/11-del av totala IQ-t.
Citera
2003-12-20, 17:08
Avslutad
Om man säger såhär, det svenska som finns på mensa.se utgör bara en liten del av det riktiga testet. Det danska däremot är varken svårare eller lättare än det riktiga testet. får du 130 så kan har du bra chanser att klara det riktiga (men du kan ju självklart även få 125 eller 135 liksom)

ok jo, iq-test kan ränka ut din EXAKTA iq eftersom iq är någonting som vi har hittat på. ungefär som temperaturer osv.
Citera
2003-12-20, 17:27
Medlem
Anarkogossens avatar
HAHAHA!
Jag har fått 153-165 på mina test, jag är mycket smartare än EEER!!!

(ok... förlåt, var bara tvugnen, nu när jag har nåt att skryta med, sen så är de ju rimligtvis ganska osäkra, inget att tro på iofs...)
Citera
2003-12-20, 19:35
Medlem
BlueDucks avatar
fick 128 på danska, tyckte det var as svårt på slutet så man chansar ju bara på dom frågorna hehe
Citera
2003-12-21, 04:48
Medlem
Kundalinis avatar
Sök på highiqsociety - de har riktiga test.
För oss 180+
Citera
2003-12-21, 04:52
Medlem
Kundalinis avatar
Förlåt.
För ER med 180+
Vi andra som inte når upp till mer än 120-150 kan bara undra.
Citera
2003-12-21, 16:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Förlåt.
För ER med 180+
Vi andra som inte når upp till mer än 120-150 kan bara undra.

Finns ingen med 180+ i IQ
Citera
2003-12-22, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WorldControl
ok jo, iq-test kan ränka ut din EXAKTA iq eftersom iq är någonting som vi har hittat på. ungefär som temperaturer osv.
temeratur är något som finns i naturen iallafall naturligt.. vi kan själva se och känna när temperaturen ändras, visst så känns väl tex 20+ inte alltid som 20+ i alla sammanhang men vi snackar inte temperatur,vikt osv.. förresten så är "vikt" verkligen något som är svårt o bestämma något på, vilket många kan förstå..
men IQ?? va fan det är bara nått som människor har hittat på själva som du säger..
Citera
2003-12-22, 03:01
Medlem
Ska folk börja skryta att de har högt IQ kan jag skryta att jag är mångmiljonär! HA HA där fick ni! Vilket är viktigare pengar eller ett test på mattekunskaper som man ändå inte har användning för i verkliga livet. Kan tillägga att jag hade MVG i matte i gymnasiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in