2014-11-05, 14:29
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Hade nästan glömt att Flashback existerade i och med att jag inte får några prenumerationsemail längre.
Kollade nu, och det senaste fick jag 2 november. Liiiite segt att det ska gå så många dagar innan problemet är löst, i synnerhet när man inte får någon info om vad problemet är. Eller har jag missat något?
2014-11-05, 22:06
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Eller har jag missat något?
Nej, tekniker/admin lyser med sin frånvaro :/
2014-11-05, 22:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Nej, tekniker/admin lyser med sin frånvaro :/
Liksom e-posten. Men snart blir det väl rena ketchupen som förra gången...
2014-11-06, 10:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Liksom e-posten. Men snart blir det väl rena ketchupen som förra gången...
Väntans tid är över, nu fungerar e-posten. Och jag slapp ketchupeffekten.
2014-11-06, 12:52
Medlem
Citat:
Väntans tid är över, nu fungerar e-posten. Och jag slapp ketchupeffekten.

Och två timmar senare funkar min också...
2014-11-06, 19:19
Medlem
Celenos avatar
Jag märkte när jag skulle logga in på ny device att jag glömt mitt lösen, vilket är störigt då jag reggade mig med engångs-epost.

Jag vet någorlunda säkert att det är ett av 50 lösenord eller så, men jag provade 5 utan framgång.

Då måste man ju vänta 15 minuter innan man provar igen, men efter längre tids väntan så står det "Du har använt 6 av 5 tillåtna inloggningsförsök" och så funkar det inte. När jag kom hem från jobbet så gick det igen, men 5 nya försök senare och det blev samma sak.

Måste man vänta en hel dag eller? Att prova olika datorer på jobbet funkar inte heller, alla har samma ip utåt så jag antar det beror på det.

Vill knappast tömma cookies eftersom jag trots allt fortfarande är inloggad.

Suck. Det här lär ta lång tid. Jag kan acceptera att jag inte kan byta lösen eller epostadress trots att jag är inloggad, av nåt säkerhetsskäl, men när de där 15 minuterna har gått vill jag gärna veta om inloggning funkar eller ej.
2014-11-08, 12:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varför försvinner mina prenumerationer, senast (FB) Kalmar: 62-åriga Göran Lundblad försvunnen 31 aug 2012 (hittad mördad), som jag har skivit flitigt i? Jag får inga e-brev sedan igår kl 13:48, och tråden finns inte bland Lista prenumerationer. Jag har märkt liknande fenomen tidigare.
Nu har min prenumeration på denna tråd försvunnit igen!
Citat:
Nu har det hänt igen. Min prenumeration på (FB) Karlskrona: Peter Ivarsson mördad 22 augusti 2011 har försvunnit.
Och även denna!
Senast redigerad av Quarrel 2014-11-08 kl. 12:20.
2014-11-08, 19:22
Medlem
eternussermos avatar
Ett "gammalt" problem har återuppstått, slumpmässiga trådar visas inte som lästa, trots att de är det.

Visst går det att gå in i "Markera forum som lästa", men det borde ju funka?

Har kört CCleaner som rensar kakor och annat.
2014-11-09, 18:48
Medlem
Det här är ju värdelöst. Jag får kanske 1 prenumerationsmail av 10 om ens det. Nu får ni skärpa er flashback! Ni får ju informera om vad problemet är! Fast sanningen är kanske den att ni inte har en aning? Men säg det då. Jag tycker säkerheten kring Fb börjar lukta lite skunk för att vara ärlig.
2014-11-10, 10:26
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ett "gammalt" problem har återuppstått, slumpmässiga trådar visas inte som lästa, trots att de är det.

Jepp. Det börjar bli riktigt jobbigt nu, började för några dagar sedan, och verkar eskalera: fler trådar, längre mellan uppdateringar av vad som är läst.
2014-11-10, 16:55
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Jepp. Det börjar bli riktigt jobbigt nu, började för några dagar sedan, och verkar eskalera: fler trådar, längre mellan uppdateringar av vad som är läst.
Jobbigt värre när felet ligger i din dator, rensa cache och kakor.
2014-11-10, 17:54
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Jobbigt värre när felet ligger i din dator, rensa cache och kakor.

Tack för påminnelsen! Eftersom eternussermo klagade över samma sak (& sade sig ha rensat allt) ganska precis samtidigt som jag började märka av problemet var jag litet för lat

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in