2011-02-25, 21:47
Medlem
seccs avatar
Varningen när man råkar dubbelposta är på engelska.

"This forum requires you to wait 30 seconds between posting."
2011-04-02, 16:49
Medlem
RandomAccs avatar
Jag såg precis någon som postade galna kinesiska tecken: Ȉ̵̲͍̣̻̪̰̯̝̥͓̪̝̹̬͔̗̼̟ͧ͗ͭ̽̂̇ͨ͊̀̚͡l̸͐ͥͤ̂ͧͯ̑̓̉̏̄̇ͪ̏̀͢ ̧̣͉̖͈͇̗͕͍̹̦̻̲̱̣̞̳lͨ̏̿̔́̈́ͯͥ͛͗͐̿͋ͫ̂̚͏̰̰͓̙̫̼͇͍͕̼͍̬̤̰̫ ̜̩u̷͎̠͉̖͕̲͈̫̤͕̱͖͎̩̽͌̈́͂̋̆̆̇ͮ͋ͯͫͥ̋̽ͩ̌ņ́̓̎͗͂̓̆ͥͯ̈́̌́͛ ̧̢͍̯̙̬͚̼̀̕m̵̹̼̦̭͚̗̻̈́ͬͦ̿ͬ̿̔ͤ̕i̸͕̫͔̫̜͙̯̮͛̈́̿ͧ́̚͠͠n͛̓̈ ̸̢̯̟̼͙̼̜̩̟͚̄̒̒̎ͣ̔͂̍͂͡ą̪͙̞̬͚͋ͨͥͧͣ͊̀̀t̡̼̟̟ͯ̋ͮ̈ͤͤ͋̕͠ ͖i͓̻̫̻̠̥̱̣ͣ̾̀̍̍̄̚͘͠.... är detta ett bugg eller ska det vara så ?
2011-04-11, 00:00
Medlem
"Du har postat i detta ämne"-ikonen verkar inte alltid fungera. Ta detta ämnet t.ex.
https://www.flashback.org/t966909
där senaste inlägget skrevs av mig. Ändå ser jag den vanliga ikonen, dvs den utan en röd markering. Har upplevt detta i andra trådar också.
2011-04-17, 21:44
Medlem
TireFires avatar
Händer från och till nu att jag får mail om att jag har ett nytt PM i min inbox. Dock är det aldrig något där, det har hänt förr att de "försvunnit" eller kommit några timmar senare.

Detta har inget med prenumerationer eller något sådant att göra, det var det första jag kollade helt enkelt...

EDIT: Dessa mail/PM har oftast kommit i samband med att jag själv PM´at en person vilket gör att jag nu retar mig på att jag kanske missar en massa viktiga PM?!

EDIT2: När jag får mailnotifikation till min mail så står det även om det gäller ett svar på bla.bla.bla-tråden osv. Nu står det endast att jag fått ett PM!

Mycket med buggar på sistone?! Ja.
Senast redigerad av TireFire 2011-04-17 kl. 21:48.
2011-04-19, 13:56
Medlem
PreaCs avatar
Någonting jag stört mig på rätt länge nu.

Går man in i kontrollpanelen (verktyget längst upp till vänster på sidan) för att kolla prenumererade trådar, och ser att man fått PM (blir ju en mycket större ruta och man ser vart det kommer ifrån och så), då går det inte att klicka på den utan att man får "ogiltigt ämne bla bla".
Någonting ni andra kan tycka är lite löjligt kanske, men jag tycker ofta att det är väldigt irriterande. Det blir liksom så här "ÅÅhh juste".
2011-04-21, 21:29
Medlem
NixYOs avatar
Har problem med att scrolla i "Min kompislista" så jag får nöja mig med den översta delen. När jag scrollar ner på sidan så följer den övre delen av kompislistan (den fastnar av någon anledning) med när jag scrollar.
2011-04-28, 21:07
Medlem
micaeles avatar
Inte en bugg, men ändå...
Varför står det Tack! i meddelandet som man får när man skickat iväg ett PM? Är det på något vis premierbart att hålla sina diskussioner hemliga, än att föra dessa på det öppna forumet?

(ja, jag vet att detta är standard i vB - men det känns högst opassande på FB)
2011-05-09, 21:57
Medlem
Jag är nu inne på fb via en iphone fyra 32 gb. Skärmupplösningen är inte optimal, bannern med alla forumdelar räcker bara till om fla. Sedan tar skärmen slut. Så jag kommer inte åt mina citerande inlägg t.ex.

iPhone 4 32GB
iOs Version 4.3.3
Safari (iPhone 4 Versionen)
2011-05-10, 01:38
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Jag är nu inne på fb via en iphone fyra 32 gb. Skärmupplösningen är inte optimal, bannern med alla forumdelar räcker bara till om fla. Sedan tar skärmen slut. Så jag kommer inte åt mina citerande inlägg t.ex.

iPhone 4 32GB
iOs Version 4.3.3
Safari (iPhone 4 Versionen)
Om du zoomar ut jättemycket så du kommet åt att klicka på kontrollpanelen längst ut till höger på toppmenyn så kan du sen i inställningarna välja att ha toppmenyn fixerad. Då kommer alla forum bli nåbara eftersom topmenyn inte längre kommer följa med på samma sätt vid horisontell scrollning.
2011-05-21, 09:50
Medlem
epost72s avatar
En form av bugg i samband med prenumerationer på forum

När man lägger till "Tv-serier och tv-program" länk så är default "Daglig uppdatering via E-post" i motsats till "Inget E-postmeddelande" som brukar vara standard.
2011-06-07, 21:24
Medlem
SkitAnonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har dykt upp någon ny bugg i forumet nu, se bifogad bild.

http://imageshack.us/photo/my-images/827/namnlsvp.jpg/
Tänkte precis meddela om detta.

När jag kollade källkoden märkte jag ett konstigt kodfel på rad 2053 i tråden:
https://www.flashback.org/t1566423

Det är en a-tag som slutar oväntat. Det är nog det som orsakar problemet. Om det är till ytterligare hjälp verkar det vara något fel på annonseringen.

På andra forum så är det annonser på den platsen i koden, samt att det förklarar varför det bara blir fel ibland.

Edit:
Radnumret varierar givetvis beroende på hur koden är utformad just när man ser på sidan. Men i närheten av det radnumret i alla fall.
2011-06-08, 17:31
Medlem
StefanHeterJags avatar
"Markera forum som lästa" funkar inte för mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in