2011-06-09, 22:46
Medlem
Har nu samma problem med att jag inte kan posta, webbläsaren blir bara vit. Altså, samma problem på två datorer i samma hus, bara i firefox och bara på flashback.
Ena har jag testat i ett annat hem och då funkar det.

Hur i helvete kan detta vara möjligt?
2011-06-10, 16:53
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Har problem med att scrolla i "Min kompislista" så jag får nöja mig med den översta delen. När jag scrollar ner på sidan så följer den övre delen av kompislistan (den fastnar av någon anledning) med när jag scrollar.

Bara jag som har det här problemet? Använder främst webbläsarna Google Chrome och Mozilla Firefox och problemet kvarstår, vad beror det på?
2011-06-10, 17:00
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Bara jag som har det här problemet? Använder främst webbläsarna Google Chrome och Mozilla Firefox och problemet kvarstår, vad beror det på?
Samma problem här, enda sättet att se hela listan är att öppna den i ny flik
https://www.flashback.org/misc.php?do=buddylist&ajax=1
2011-06-10, 17:03
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Samma problem här, enda sättet att se hela listan är att öppna den i ny flik
https://www.flashback.org/misc.php?do=buddylist&ajax=1

Fyfan vad bra, tack så jätte mycket för tipset! Har saknat att kunna använda den så när jag vill läsa något från mina favorit användare har jag sökt upp dem jag kan i huvudet. Men frågan kvarstår, varför har det blivit så här?
2011-06-10, 17:31
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Fyfan vad bra, tack så jätte mycket för tipset! Har saknat att kunna använda den så när jag vill läsa något från mina favorit användare har jag sökt upp dem jag kan i huvudet. Men frågan kvarstår, varför har det blivit så här?

Det lustiga är att man ser att bakgrunden rör sig när man scrollar.
Jag vill minnas att kompis listan tidigare laddades som en egen sida och då fungerade det.

Nu ser listan förvisso snyggare ut, men den fungerar inte om man har fler favoriter än vad som ryms på en sida.

EDIT:

Jag drog iväg ett PM till zzpac så får vi se om det händer något.
Senast redigerad av epost72 2011-06-10 kl. 17:39.
2011-06-19, 22:49
Medlem
micaeles avatar
Noterade att listan Populära Ämnen inkluderar ämnen från Papperskorgen, något inte Heta Ämnen gör. Är det riktigt?
2011-06-26, 22:21
Medlem
Fnordss avatar
Nu har jag letat men inte hittat någon tråd som beskriver detta. Det i sig tyder i och för sig på att felet ligger på min sida, men nån kanske känner igen symptomen och kan ge mig hjälp...
Sedan ungefär en vecka så beter sig mina prenumerationer helkasst.
Symptomen är vad jag kan se att jag under mina prenumerationer kan se att nya inlägg gjorts, men när jag klickar på "pilen" för att gå till sista gjort inlägg så får jag istället en länk som går till mitt i tråden, och det verkar vara den sidan som var sist när jag startade prenumerationen.
Låter märkligt om det skulle vara browserberoende, men utifall att: jag kör firefox 5.0.
2011-06-26, 22:25
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnords
Nu har jag letat men inte hittat någon tråd som beskriver detta. Det i sig tyder i och för sig på att felet ligger på min sida, men nån kanske känner igen symptomen och kan ge mig hjälp...
Symptomen är vad jag kan se att jag under mina prenumerationer kan se att nya inlägg gjorts, men när jag klickar på "pilen" för att gå till sista gjort inlägg så får jag istället en länk som går till mitt i tråden, och det verkar vara den sidan som var sist när jag startade prenumerationen.
Låter märkligt om det skulle vara browserberoende, men utifall att: jag kör firefox 5.0.

Jo det verkar vara browserstyrt för vi är flera som har problem med just Firefox.
2011-06-26, 23:34
Medlem
Fnordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Jo det verkar vara browserstyrt för vi är flera som har problem med just Firefox.

Läste de sista sidorna i tråden och såg det men med lite andra symptombeskrivningar.
Får väl då komplettera felbilden med att jag också kör noscript, men det har inte gett mig problem tidigare och inga inställningar har ändrats på evigheter i det.
2011-06-27, 16:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Jag sällar mig till de som har det här problemet.
2011-06-28, 10:57
Medlem
epost72s avatar
Problemet med placering i tråd är browserorsakat.
Det fungerar fint med FF4 och med FF5 så fungerar det inte.

Jag har testat att byta fram och tillbaka och felet uppstår alltid med FF5 och aldrig med FF4.
2011-06-28, 11:13
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Jag har något liknande problem med Explorer 9. När jag varit inne i någon av mina prenumerationer under dagen och det har skrivits mer i ämnet hamnar jag alltid tillbaks till där jag var senaste gången jag loggade in.
Fan vad svårt och konstigt det där lät, men om jag försöker förklara såhär:
Jag kommer in på morgonen och kollar mina prenumerationer, jag hamnar på det senaste jag läst och läser av 2 nya sidor som skrivits. När jag därefterpå eftermiddagen ser att det skrivits mer i denna prenumeration (2 sidor som exempel) så klickar jag in mig igen och kommer tillbaks till samma ställe som jag kom till på morgonen.

Är det någon som förstår det jag skriver förresten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in