2013-10-02, 20:23
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Dagens inlägg?
Alltså, hoppas jag inte avslöjar för mkt nu o plötsligt blir bortförd av män i svarta kostymer utsända av Admin.

Under ett tag idag så skedde en forumsbugg för mig o sökfunktionen funkade ej. Samtidigt hade tekniker på fb fört in en digital skylt med antal nya inlägg för dagen.

Denna var placerad till höger i bild, under sök på fb skylten, snyggt o innovativt.

Edit: Såg nu att de nya skyltarna är inne i trådarna o finns kvar.
2013-10-02, 20:26
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Alltså, hoppas jag inte avslöjar för mkt nu o plötsligt blir bortförd av män i svarta kostymer utsända av Admin.

Under ett tag idag så skedde en forumsbugg för mig o sökfunktionen funkade ej. Samtidigt hade tekniker på fb fört in en digital skylt med antal nya inlägg för dagen.

Denna var placerad till höger i bild, under sök på fb skylten, snyggt o innovativt.

Edit: Såg nu att de nya skyltarna är inne i trådarna o finns kvar.

Du menar rutan under sök som listar nytt idag? Alltså antal nya medlemmar,inlägg och ämnen.
Den har varit där ett par månader nu.
2013-10-02, 23:00
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Du menar rutan under sök som listar nytt idag? Alltså antal nya medlemmar,inlägg och ämnen.
Den har varit där ett par månader nu.

Par månader? Den måste väll ha varit där i över ett år åtminstone?

Edit: Den har funnits sedan slutet av 2011: https://www.flashback.org/t1743521
Senast redigerad av Wosp 2013-10-02 kl. 23:04.
2013-10-05, 15:49
Medlem
epost72s avatar
Är hårstrån i maten verkligen så jäkla hemskt? (Startad 15:29 idag 5/10) syns bland nya ämnen, men när man klickar på den så anges att det är ett ogiltigt ämne, ungefär som att den raderats.
Vad beror det på att den syns trots att den verkar vara raderad?

EDIT:
Dump på nya ämnen
Dump i forumvyn

EDIT2:
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Bara jag som fick upp XID: 1557600555 på en sida med FB loggan i ungefär 5 minuter utan att kunna komma in på sidan?
Nope jag fick det med.
Senast redigerad av epost72 2013-10-05 kl. 16:04.
2013-10-05, 15:58
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Är hårstrån i maten verkligen så jäkla hemskt? (Startad 15:29 idag 5/10) syns bland nya ämnen, men när man klickar på den så anges att det är ett ogiltigt ämne, ungefär som att den raderats.
Vad beror det på att den syns trots att den verkar vara raderad?

EDIT:
Dump på nya ämnen
Dump i forumvyn

Bara jag som fick upp XID: 1557600555 på en sida med FB loggan i ungefär 5 minuter utan att kunna komma in på sidan?

Vad beror det på? Tycker att det har varit ganska så mycket strul och nertider på sistone.
2013-10-08, 21:35
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Under ett antal månaders tid har jag haft problem med en bugg som gör att länkar faller bort i samband med att man ska posta ett inlägg där länken ska visas i form av text inbakad i övrig text när man använder [url] [ /url] -taggarna.

Likaså försvinner vissa eller alla länkar om man förhandsgranskar ett inlägg innan det postas, om man däremot väljer att posta inlägget utan att förhandsgranska så får man med dem. Om man måste redigera ett postat inlägg som innehåller länkar så försvinner de i samband med redigeringen så för att få det att fungera måste man först redigera en gång för att ordna t.ex. stavfel / maskning m.m. och posta inlägget för att sedan redigera en gång till och lägga in de länkar som försvann vid första redigeringen.

Vidare har jag märkt att när man citerar ett inlägg från en annan användare som innehåller länkar så inkluderas i många fall inte hela länken utan den är bruten så då måste man manuellt lägga in länken i det citerade inlägget för att det skall fungera.

Ännu en sak jag lagt märke till är att om man ska infoga en länk som innehåller å, ä eller ö så omvandlas dessa bokstäver till diverse tecken istället vilket gör länken obrukbar, det här kanske beror på min webläsare eller är det fler som har märkt av det här fenomenet?

Använder firefox 22 för den som undrar.
OK. Ovanstående problem har även undertecknad, vilket också har påpekats i annat inlägg utan att det kommenterats. När det nu ånyo uppmärksammas här:
https://www.flashback.org/sp45558789
med en skitnödig hänvisning till den här tråden trots att inget görs åt problemet eller ens ett försök till lösning så lyfter vi det till ytan än en gång.

najas - du är allt bra skitnödig om du hänvisar till en tråd där ämnet eller frågan tagits upp, men där inte tillstymmelse till svar eller lösning på problemet framkommit. Vi är flera som önskar svar istället för låsningar och hänvisningar till obesvarade frågor. Agera eller håll käften.

Du kan ju inte hänvisa till en tråd där en högst relevant fråga INTE har besvarats under lång tid. Om du trots allt gör det så får du ju se till att agera själv.
Senast redigerad av tempeZZt 2013-10-08 kl. 21:58.
2013-10-08, 22:27
Moderator
Tystnads avatar
Är det ni eller är det någon utomstående som gjort Flashback Appen till Iphone?

I alla fall så kraschar den ofta så man måste starta om mobilen för att "nollaställa" appen.
Sen fungerar det sällan att "citerar" någon ,texten man skriver in försvinner oftast,endast början på texten kommer med.

Ber om ursäckt om frågan varit uppe tidigare eller det är fel tråd ,sökte men hittade inget lämpligt.
2013-10-09, 09:01
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
OK. Ovanstående problem har även undertecknad, vilket också har påpekats i annat inlägg utan att det kommenterats. När det nu ånyo uppmärksammas här:
https://www.flashback.org/sp45558789
med en skitnödig hänvisning till den här tråden trots att inget görs åt problemet eller ens ett försök till lösning så lyfter vi det till ytan än en gång.

najas - du är allt bra skitnödig om du hänvisar till en tråd där ämnet eller frågan tagits upp, men där inte tillstymmelse till svar eller lösning på problemet framkommit. Vi är flera som önskar svar istället för låsningar och hänvisningar till obesvarade frågor. Agera eller håll käften.

Du kan ju inte hänvisa till en tråd där en högst relevant fråga INTE har besvarats under lång tid. Om du trots allt gör det så får du ju se till att agera själv.

Ja den här buggen har funnits ett antal månader nu och uppmärksammats av ett par skribenter så den är knappast okänd längre, den är riktigt irriterande speciellt då man skriver inlägg med ett antal länkar som försvinner spårlöst när man redigerar ett inlägg.
2013-10-09, 19:31
Medlem
Har upplevt det senaste att om jag skrivit i en tråd och sedan återgår till menyn i aktuellt forum så tar det otroligt lång tid mot tidigare att tråden jag nyss skrev i uppdateras.Samt att den blir markerad svart=olästa inlägg trots att jag skrev senast i den.Väldigt irriterande.Någon mer med detta problem?
2013-10-09, 20:23
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moldova1992
Har upplevt det senaste att om jag skrivit i en tråd och sedan återgår till menyn i aktuellt forum så tar det otroligt lång tid mot tidigare att tråden jag nyss skrev i uppdateras.Samt att den blir markerad svart=olästa inlägg trots att jag skrev senast i den.Väldigt irriterande.Någon mer med detta problem?

Kan bero på att vissa användare modereras på förhand.

Varför ska du läsa det du nyss skrivit?
2013-10-09, 20:27
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Kan bero på att vissa användare modereras på förhand.

Varför ska du läsa det du nyss skrivit?

Källa på det?
2013-10-09, 20:34
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Källa på det?

Ett grovfilter som förvarnar om vissa uttryck är väl troligt att det finns för alla inlägg kan ej övervakas även om man litar på rapporter från användare.

När det gäller källfrågan så var det en tanke och jag uttryckte att det kan bero på att vissa är förhandsmodererade, de skälen jag tagit upp är väl ingen utopi i dagens läge.

Vad tror du själv?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in