2013-04-02, 23:56
Medlem
crillecrilles avatar
Det har en teknisk förklaring. Väntar du några sekunder(ibland uppemot en halv minut) så kommer du se ditt inlägg. Det har med synkning mellan olika servrar att göra har jag för mig.

Edit: det här inlägget såg jag dock direkt, vilket antagligen betyder att FB inte är överbelastat just nu.
2013-04-03, 00:06
Medlem
Tirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det har en teknisk förklaring. Väntar du några sekunder(ibland uppemot en halv minut) så kommer du se ditt inlägg. Det har med synkning mellan olika servrar att göra har jag för mig.

Edit: det här inlägget såg jag dock direkt, vilket antagligen betyder att FB inte är överbelastat just nu.

Ahh... okej. Då får jag helt enkelt lugna mig lite. Tack för svaret!
2013-04-03, 01:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Samma skit händer med redigeringar också, ibland kommer de upp snabbt ibland tar de en djävla tid men oftast mitt emellan nånstans.
2013-04-03, 07:48
Medlem
Wosps avatar
Litet iterationsmoment men igenom åren har man lärt sig att leva med det. Håller med föregående talare. Riktigt itererande när man ska redigera och inte är säker på om det gick igenom.
2013-04-03, 08:58
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tir
Är lite halvny här, men bestämt mig för att aktivera mig i forumet istället för att bara lurka forumet. Dock upptäckt att jag postar inlägg som inte kommer upp på direkten, så av ren reflex så postar jag ett nytt inlägg på direkten. Men sedan några sekunder senare dyker första inläget upp. Har jag för mycket ADHD eller är det så rent allmänt att forumet inte uppdateras 100% i realtid?
Det kan ta några sekunder innan ett nytt inlägg är uppdaterat i alla cacher och webbnoder, så det är normalt. Allt sparas direkt, men det tar en liten stund innan det sedan syns för alla. Helt normalt.
2013-04-03, 10:15
Medlem
BenAsslicks avatar
Har Flashbacks servrar inte ställt om klockan? Alla inlägg verkar vara en timme efter..
2013-04-03, 13:25
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Har Flashbacks servrar inte ställt om klockan? Alla inlägg verkar vara en timme efter..
Undrar samma sak. Riktigt irriterande.
2013-04-03, 16:32
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tir
Är lite halvny här, men bestämt mig för att aktivera mig i forumet istället för att bara lurka forumet. Dock upptäckt att jag postar inlägg som inte kommer upp på direkten, så av ren reflex så postar jag ett nytt inlägg på direkten. Men sedan några sekunder senare dyker första inläget upp. Har jag för mycket ADHD eller är det så rent allmänt att forumet inte uppdateras 100% i realtid?
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille

Mig veterligen så sker uppdateringen visst i realtid. Dock så hamnar man på olika sidor efter man postat ett inlägg respektive om man bläddrat sig fram till sista sidan.

Adressen efter att man postat inlägget: /showthread.php?p=42775452&posted=1#p42775452
Adressen innan jag svarade: /t979916p40

Edit: Jag behöll den sistnämnda adressen i en parallell flik som jag uppdaterade direkt efter jag postade detta. Inlägget dök upp direkt (det gjorde det i det här fallet också med den första länken den här gången, men ibland får man som sagt uppdatera några gånger innan något händer).

Ett säkert kort är att om du kommer tillbaka till tråden, utan felmeddelanden, efter du skickat inlägget så har allt gått rätt till.
2013-04-03, 18:36
Medlem
Energis avatar
Försöker byta min avatar men funkar ju inte. Varför?

EDIT: tror det funkar nu
Senast redigerad av Energi 2013-04-03 kl. 18:39.
2013-04-03, 18:46
Moderator
Arne.Ankas avatar
Problem vid avatarbyten brukar bero på SBT för bilder lagras i webläsarens cache men om du trycker shift+f5 så laddas alla bilder om och då ska den nya avataren laddas.
2013-04-03, 19:20
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Mig veterligen så sker uppdateringen visst i realtid. Dock så hamnar man på olika sidor efter man postat ett inlägg respektive om man bläddrat sig fram till sista sidan.

Adressen efter att man postat inlägget: /showthread.php?p=42775452&posted=1#p42775452
Adressen innan jag svarade: /t979916p40

Edit: Jag behöll den sistnämnda adressen i en parallell flik som jag uppdaterade direkt efter jag postade detta. Inlägget dök upp direkt (det gjorde det i det här fallet också med den första länken den här gången, men ibland får man som sagt uppdatera några gånger innan något händer).

Ett säkert kort är att om du kommer tillbaka till tråden, utan felmeddelanden, efter du skickat inlägget så har allt gått rätt till.
Jo, visst har allt gått rätt till. Och jag säger inte att inlägget inte är tänkt att uppdateras i realtid. Det är bara det att ganska ofta så sker exakt det jag beskrev. Företeelsen har beskrivits av tekniker tidigare, det är därför jag svarade på inlägget.
2013-04-05, 09:38
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Jag brukade kunna stanna rörliga avatarer, smileys och rörlig reklam genom att trycka på esc men nu funkar det plötsligt inte. Är jag ensam om detta?

För att kunna testa med smileys:
Senast redigerad av NotAGirlCalledBrian 2013-04-05 kl. 09:41.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in