2012-09-06, 23:36
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Får numera varningar från Chrome att "this site contains insecure contents". Vete fasen vad det beror på...
2012-09-07, 06:38
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Får numera varningar från Chrome att "this site contains insecure contents". Vete fasen vad det beror på...
Ja det är ingen bugg som beror på FB iaf, utan Chrome med ett script som visar bilder i trådarna.
Det åsidosätter https.
2012-09-08, 00:39
Avslutad
Tack (för- )utan förhud:

Är detta en "bugg":
Helt plötsligt och BARA här på Flashback så börjar min webbläsare(Mozilla)att spöka(se min SIGNATUR för mera detaljer kring detta). Jag har t. ex Flashback öppet och BARA FB= 1 sida uppe och skall öppna en ny sida= ett nytt fönster. Och då öppnar sig Flashback i detta nya fönster- annars bara och alltid den inställning den jag ställt in/ programmerat just min och dator på, o. s. v...

Provar att öppna flera fönster på detta "plus- tecknet", och i min webbläsare, men hela tiden uppenbarar sig Flashback i detta; öppnar flertalet fönster i min webbläsare, men Flashback uppenbarar sig hela tiden så och då genom mina nyss lästa inlägg eller nyss postade inlägg, osv.
Aldrig någonsin stött på denna "buggen" förut förrän nu och nyss på Flashback. Står som sagt att läsa om densamma i min sign.
Kom som aldrig ur självaste Flashback, därav min musiklänk i min sign.
Men vilken konstig "bugg", då?? Och HUR kunde/ kan denna "buggen" också och lika plötsligt upphöra?
(vore tacksamt om detta mitt inlägg i just denna avdelningen här på Flashback få stå kvar? )
Finns annars på PM
Senast redigerad av hee4r 2012-09-08 kl. 00:44.
2012-09-08, 13:45
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Ja det är ingen bugg som beror på FB iaf, utan Chrome med ett script som visar bilder i trådarna.
Det åsidosätter https.

Ok, man tackar. Vet du något sätt att lösa detta på?
2012-09-08, 14:06
Medlem
Bluebeast72s avatar
Märkt att sökmotorn signalerar att denna är överbelastad ibland.

Nytt fenomen för mig o troligen mkt besökare som anledning men vill att teknikerna uppmärksammar detta o uppgraderar.
2012-09-08, 14:16
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Ok, man tackar. Vet du något sätt att lösa detta på?
Enklaste lösningen firefox
Vidare problemlösning i Den officiella tråden om Google Chrome eller Flashscript [ för att förhöja upplevelsen av FB Del 1 ]

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Märkt att sökmotorn signalerar att denna är överbelastad ibland.

Nytt fenomen för mig o troligen mkt besökare som anledning men vill att teknikerna uppmärksammar detta o uppgraderar.
Fast det är så att man nyligen ändrat så att det står så när det är överbelastning.
Tidigare fick man samma meddelande oavsett om det var överbelastning eller om det inte fanns några träffar.

Tyvärr inga träffar, försök med andra sökord eller vad det nu stod, sedan kunde man trycka F5 och då fanns det helt plötsligt träffar.

Nu är meddelandet mer rättvisande.

Vilket iofs talar ännu mer för att man bör öka kapaciteten.

EDIT:
Se även här
Senast redigerad av epost72 2012-09-08 kl. 14:43.
2012-09-09, 11:23
Medlem
knullklassons avatar
De klickbara pilarna som gjorde att man direkt kom till det senaste postade inlägget i vald tråd har försvunnit för mig. Vansinnigt störande. Jag har f.ö. Firefox.
2012-09-09, 11:28
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
De klickbara pilarna som gjorde att man direkt kom till det senaste postade inlägget i vald tråd har försvunnit för mig. Vansinnigt störande. Jag har f.ö. Firefox.
Förmodligen lokalt hos dig.

Pilarna finns för mig i både Chrome och FF.
Kanske har du någon adblocker som är lite för aggressiv.
2012-09-09, 11:36
Medlem
knullklassons avatar
Citat:

Yep, det är nog så. Annars hade en massiv klagotråd skapats för längesen. Ser nu även att "svarsrutan" som jag skriver i är helt fuckad. Smajlisarna till höger ligger huller om buller och verktygen ovanför likaså. Blir att ominstallera Firefox känner jag!
2012-09-09, 11:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Var finns de pilarna?
2012-09-09, 11:46
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var finns de pilarna?
Skärmdump
2012-09-09, 11:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat: